کد خبر: 1034515
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیرگذار در اشتغال و صادرات رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در بازدید از طرح ها و واحدهای اقتصاد مقاومتی اردبیل اظهار داشت: این واحدها در راستای افزایش توان تولید و اشتغال با مشکلاتی چون مجوز، مشکلات ارزی، سرمایه ثابت و در گردش و انشعابات خدمات مواجه می شوند که هماهنگی‌های لازم برای تسهیل فعالیت آنان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این واحدها پتانسیل بالایی در توسعه صادرات غیرنفتی استان داشته و علاوه بر افزایش توان تولید، اشتغالزایی پایدار و خوداتکایی داخلی را اثبات می‌کنند.

 بهنامجو از سردخانه اتمسفریک زیر صفر چهار هزار تنی که با سرمایه گذاری 80 میلیاردی و پیشرفت 70 درصدی در حال اجرا بوده بازدید کرد و گفت: با تامین بخشی از سرمایه‌گذاری به صورت تسهیلات و همچنین حل مشکلات مربوط به انشعابات گاز، برق و جاده دسترسی، به زودی شاهد بهره برداری  از این طرح با اشتغالزایی 15 نفری خواهیم بود.

وی در جریان بازدید از واحد فرآوری و بسته بندی پای مرغ شرکت آیدا گستر افزود: این واحد ظرفیت خود را از 250 تن با اشتغال زایی 100 نفر در سال گذشته به 500 تن با اشتغالزایی 250نفر در سالجاری رسانده و درحال حاضر سالانه بیش از 8 میلیون  دلار صادرات دارد.

وی تصریح کرد:  با هماهنگی دستگاههای اجرایی تا پایان سال مجوزها و تسهیلات لازم برای طرح های توسعه ای شرکت سرمایه‌گذار آیدا گستر در زمینه تولید سوسیس،کالباس ، پودر گوشت و قطعه بندی گوشت سفید صادر خواهد شد تا بزودی شاهد افزایش اشتغال تا ظرفیت 450 نفر در این مجموعه باشیم.

در ادامه ، استاندار اردبیل از مجموعه شرکت انیکس سفال  و تولید گرانول، محصولات سفالی و آجرهای نسوز بازدید کرده  و گفت: این واحد در حال حاضر با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال در حال احداث بوده و با پیگیری اولویت های این واحد بزودی علاوه بر تولید آجرهای نسوز و انواع محصولات صنایع دستی ، شاهد تولید 500 تن گرانول در روز خواهیم بود.

بهنام جو افزود:  این واحد علاوه بر اشتغال بیش از 100 نفری ، توسعه صادرات استان به صورت ماهانه حدود 15 تا 20 میلیون دلاری را موجب خواهد شد.

وی در ادامه  از مجتمع فرآوری، بسته بندی و تولید انواع محصولات از عسل بازدید کرد و گفت:  سرمایه گذار این طرح با خرید واحدی که 15 سال راکد بوده ، با 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری  کرده  و در دهه مبارک فجر امسال با اشتغالزایی 30 نفری واحد خود را بهره برداری می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر