کد خبر: 1033784
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
ورزشی‌ها از حاج قاسم می‌گویند
این روز‌ها سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ شهید بزرگواری که ورزشی‌ها به او لقب پهلوان نامدار داده‌اند و در روز‌هایی که گذشته جامعه ورزش تا جایی که توانسته با برگزاری مراسم‌های مختلف، یاد سردار دل‌ها را گرامی داشته است و خیلی از چهره‌های مطرح و قهرمانان هم با عناوین مختلف سعی کرده‌اند ارادت‌شان را به حاج قاسم نشان دهند.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: این روز‌ها سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ شهید بزرگواری که ورزشی‌ها به او لقب پهلوان نامدار داده‌اند و در روز‌هایی که گذشته جامعه ورزش تا جایی که توانسته با برگزاری مراسم‌های مختلف، یاد سردار دل‌ها را گرامی داشته است و خیلی از چهره‌های مطرح و قهرمانان هم با عناوین مختلف سعی کرده‌اند ارادت‌شان را به حاج قاسم نشان دهند.

خاضع مقابل مردم، پرقدرت مقابل دشمنان

آرین غلامی، شطرنج‌باز مطرح و جوان کشورمان از جمله ورزشکارانی است که پس از رویارو نشدن با نماینده رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، چند بار از نزدیک با حاج قاسم دیدار کرد و مورد تفقد این شهید بزرگوار قرار گرفت و انگشتر وی را به یادگار دریافت کرد.

استاد بزرگ شطرنج ایران دیروز در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس با اشاره به دیدارش با حاج قاسم در اسفند ۹۷ ویژگی‌های این شهید را اینطور بیان کرد: «همانطور که وی مقابل دشمنان همچون یک قهرمان می‌جنگید، مقابل مردم خودش بسیار متواضع بود. زمانی که سردار را در دیدارم با مقام معظم رهبری دیدم، وی پشت دوربین‌ها بود و هیچ وقت علاقه‌ای به دیده شدن نداشت. سردار بار‌ها ثابت کرد که پست و مقام برایش اهمیتی ندارد و هدفش خدمت به انقلاب و مردم بود. در سالگرد شهادت حاج قاسم هم باید بگویم که دشمنان نظام با ترور سردار، خباثت خود را بیش از پیش نمایان کردند. بعد از شهادت سردار قطعاً خونی که از وی رفت موجب شد تا هزاران نفر پای کار باشند و برای همان هدفی که سردار دنبالش بود، بجنگند.»

هر بازی پیراهن حاج قاسم را می‌پوشد

کاپیتان تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان یکی دیگر از ورزشکارانی است که ارادت ویژه‌ای به حاج قاسم دارد و از ابتدای فصل جدید لیگ برتر در تمام مسابقات با پیراهنی منقش به تصویر سردار دل‌ها وارد زمین می‌شود.

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری فارس، کارش را دلی عنوان می‌کند: «اگر هر فردی حاج قاسم را یکبار از نزدیک دیده باشد، ۱۰ برابر من این کار‌ها را انجام می‌دهد، البته من او را از نزدیک ندیدم، اما افتخار این را داشتم که یک بار تلفنی صدایش را بشنوم و با ایشان هم‌صحبت شوم. من هدفی دارم و ان‌شاءالله بتوانم به آن برسم و بتوانم حاج قاسم را از طریق ورزش به دنیا نشان بدهم. پدر من رزمنده و هشت سال در جبهه و جنگ بوده، حاج قاسم همرزم پدر و پدربزرگ من بود. کاری به هیچ مسئله‌ای ندارم. این کار من یک کار دلی است. به خاطر آن هم خیلی حرف و حدیث شنیدم. مردانگی، مرد عمل، مرد میدان بودن و معرفت تأثیری است که از او گرفتم. چه چیزی را جز مردانگی، رشادت و دفاع از وطن به جوان‌ها می‌توانست بگوید؟»

برای ترویج مکتب حاج قاسم فرهنگ‌سازی شود

احمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال هم معتقد است که حاج قاسم یک مکتب است. ناظم‌الشریعه در سالگرد شهید سلیمانی در گفتگو با خبرگزاری فارس می‌گوید: «حاج قاسم به تنهایی یک مکتب بود، مکتبی که منشأ آن را سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) در روز عاشورا بنا نهاد. وی بار‌ها در صحبت‌های خود عنوان کرده بود ما ملت امام حسین و شهادتیم. در کجای تاریخ دیده شده که مردمی اینگونه از شهادت یک ژنرال خود استقبال کنند. تشییع پیکر حاج قاسم آن هم روی دستان مردم خود گواه همه چیز بود. وقتی کسی مخلصانه برای دفاع از اعتقاد، کشور و مردمش به جنگ دشمن می‌رود در دل مردم جای می‌گیرد.»
سرمربی تیم ملی فوتسال معتقد است که باید با فرهنگ‌سازی، حاج قاسم به جوانان شناسانده شود: «مسئولان باید شهادت حاج قاسم را در بین جوانان فرهنگ‌سازی و به یک الگو تبدیل کنند. قطعاً تاریخ از جانفشانی و از خودگذشتگی سردار سلیمانی حرف‌های زیادی خواهد داشت. شهادت سلیمانی غم بزرگی را در دل همه مسلمانان جهان و آزادیخواهان گذاشته و یاد حاج قاسم همیشه زنده است.»

دلی می‌گفت ما ملت شهادتیم

غلامحسین پیروانی یا همان شاغلام فوتبال را همه فوتبالی‌ها می‌شناسند؛ مربی سازنده‌ای که چند سالی است جایش در سطح اول فوتبال خالی است. پیروانی در سالگرد حاج قاسم به خبرگزاری فارس گفته است جمله معروف سردار را هیچ وقت از یاد نمی‌برد: «جمله معروف سردار را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برم که از صمیم قلب می‌گفت «ما ملت امام حسین و شهادتیم». در عمل راه امام حسین (ع) را ادامه داد و واقعاً پیرو سیدالشهدا (ع) بود. این جمله را زبانی نمی‌گفت. «می‌نشیند بر دل آن ناله که از دل خیزد/ تا نسوزد دل ما ناله ما بی‌اثر است»، وظیفه ما ادامه دادن این راه شهید است. این کار سخت است، اما باید پیرو اخلاق و محسناتش باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار