کد خبر: 1032811
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
امروز منطقه قرمز در کشور نداریم و بیشتر مناطق زرد هستند، کرونا در کشور‌های اروپایی و مخصوصاً انگلیس جهش یافته است. باید مراقبت‌بیشتری برای ورود مسافرانی داشته باشیم که از این کشور‌ها به ایران ممکن است بیایند. همچنین باید خیلی توجه داشته باشیم که تجمعات را تا جایی که ممکن است، کاهش دهیم
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: با اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری و همراهی بخش‌های مختلف و سازمان‌بسیج در کنار وزارت بهداشت، در هفته‌های اخیر شیب ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماری کووید ۱۹، نزولی شده‌است. با وجود این سخنگوی وزارت بهداشت تأکید می‌کند: «شیب نزولی کرونا بسیار‌شکننده و ناپایدار است و با عادی‌انگاری شرایط به سرعت به وضعیت قبل برمی‌گردیم.» حالا ما هم همچون سایر کشور‌های دنیا نگران پیدا شدن سر و کله کرونای انگلیسی در کشورمان هستیم؛ ویروسی که وزیر بهداشت می‌گوید ردپایش هم در ایران دیده نشده و مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است مرگ و میر‌های آبان ماه احتمالاً کار همین ویروس بوده‌است. رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم مراقبت بیشتر در مواجهه با کرونای انگلیسی تصریح می‌کند: «با فرض ورود کرونای انگلیسی، راه درمان همان رعایت فاصله‌گذاری اجرای پروتکل‌هاست.»

روند سر به زیری کرونا همچنان ادامه دارد. طی ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه ۶ آذر ماه، ۵ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۳۲ نفر از آن‌ها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۶۳ نفر رسید. در همین زمان، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید. تا کنون ۹۴۲ هزار و ۵۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۵هزارو۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۷ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۹۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده‌است. در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

چاره مقابله با کرونای انگلیسی هم همان رعایت پروتکل‌هاست

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه امروز منطقه قرمز در کشور نداریم و بیشتر مناطق زرد هستند، تأکید کرد: «۱۳۰ فوتی در روز برای ما خیلی زیاد است و تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم ولی باید شرایط کنترل شده فعلی را همچنان نگه داریم.» رئیس‌جمهور با اشاره به جهش کرونا در کشور‌های اروپایی و مخصوصاً انگلیس گفت: «باید مراقبت‌بیشتری برای ورود مسافرانی داشته باشیم که از این کشور‌ها به ایران ممکن است بیایند. همچنین باید خیلی توجه داشته باشیم که تجمعات را تا جایی که ممکن است، کاهش دهیم.» وی با اشاره به شناسایی نوع جهش‌یافته کرونا تصریح کرد: «با فرض اینکه ویروس جهش‌یافته وارد کشور شد، راه درمان همانی است که تاکنون داشتیم؛ یعنی برای آن ویروس هم فاصله‌گذاری باید رعایت و همه پروتکل‌ها باید دقیق‌تر و جدی‌تر اجرا شود.»

برای خرید واکسن مشکل داریم نه نگهداری و انتقال آن

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیطنت رسانه‌های معاند درباره خرید واکسن خارجی کرونا تأکید کرد: «از روز‌های اولیه شیوع کرونا یکی از مهم‌ترین مسائل ما واکسن بود. از همان زمان هم شرکت‌های دانش‌بنیان کار را شروع کردند و البته باید در کنار کار آنان به دنبال خرید واکسن هم باشیم؛ چراکه ممکن است واکسن داخلی دیرتر آماده شود.»

روحانی با بیان اینکه تأثیر تحریم در خرید واکسن ممکن است موجب گران‌تر شدن خرید ما شود، اظهار کرد: «هر زمان وزارت بهداشت ما اعلام کند که واکسنی مورد اعتماد است ما حاضریم آن را خریداری کنیم، اما اینکه ما مردم خود را بدل به نمونه آزمایشی شرکت‌های خارجی کنیم، نه.» به گفته رئیس‌جمهور ما در نقل و انتقال یا نگهداری واکسن هیچ مشکلی نداریم، در خرید مشکل داریم، اما روزانه و مورد به مورد از تحریم‌ها عبور می‌کنیم.

روحانی از وزیر بهداشت خواست اگر روزی واکسن به کشور وارد شد، روزانه گزارش دهد که چه مقدار واکسن وارد شده، به چه کسانی تزریق شده و اولویت‌ها با چه کسانی است تا جلوی بهانه‌جویی رسانه‌های معاند گرفته شود. روحانی گفت: تمامی تبلیغاتی که می‌شد نادرست و ناروا است. بله؛ ایران حتماً به دنبال ساخت واکسن است و همزمان هم به دنبال خرید واکسن تأیید شده هستیم. حتماً امریکایی‌ها در این کار کارشکنی کردند و فعالیت خبیثانه و رذیلانه در همه‌جا از سوی امریکایی‌ها است. چطور می‌توان به شما (امریکا) اعتماد کرد. شما که در دزدی معروفید. شما که مترصد هستید پولی از ما پیدا کرده تا آن را بگیرید. چگونه می‌توان به شما اعتماد کرد؟! وی با اشاره به روند انجام کار خرید واکسن از سوی دولت گفت: «پولی را از بانکی تهیه کردیم تا واکسن را از کوواکس بخریم، ولی گفتند باید اوفک اجازه دهد. آنقدر مردم و سازمان بهداشت جهانی را ترسانده‌اند. ما پول را تهیه کرده‌ایم، آن کشور با انتقال پول موافقت کرده‌است، اوفک هم قبول کرده ولی گفتند پول ابتدا باید به بانک امریکایی بیاید. اما ما نمی‌توانیم به امریکا اعتماد کنیم.»

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز فصل سرما، وارونگی هوا و ذرات معلق را در نقل و انتقال ویروس و تضعیف سیستم ایمنی بدن تأثیر‌گذار دانست. رئیس‌جمهور با بیان اینکه بشر به هر حال بر این ویروس پیروز می‌شود و واکسن مطمئنی می‌آید، گفت: سه ماه دیگر یا شش ماه دیگر کمتر یا بیشتر، حتماً به واکسن با کیفیت داخلی و خارجی می‌رسیم و این ویروس مهار می‌شود.»

کرونا در ۳۰ شهر کشور نزولی شده

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مصوبات جلسه این ستاد گفت: «با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در کشور و گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی، یکی از اقدامات بسیار مؤثر که هزینه کمی دارد و باعث ایجاد محدودیت شدید نمی‌شود، منع تردد درون‌شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است که بسیار مؤثر بوده و مصوب شد که در شهر‌های زرد نیز این منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه پیدا کند.» به گفته وی در ۳۰ استان روند بیماری کاملاً نزولی است. مازندران تنها استانی است که هنوز روند بیماری در آن به طور کامل نزولی نشده‌است. همچنین در حال حاضر در کشور شهر قرمز نداریم و ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی است. رئیسی این دستاورد را نتیجه رعایت پروتکل‌ها، همکاری مردم، اصناف، نهادها، کسبه، نیروی نظامی و انتظامی، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و نظارت‌هایی دانست که بر اجرای پروتکل‌ها وجود دارد.

مدارس همچنان غیرحضوری است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با اشاره به پیشنهاد بازگشایی مدارس پایه اول و دوم ابتدایی افزود: «این موضوع در کمیته تخصصی مطرح شد و رأی نیاورد و مدارس همچنان غیرحضوری برگزار می‌شود تا در آینده که شرایط بهتری فراهم شد و بعد از بحث اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال در سال آینده اگر شرایط فراهم شود، آن زمان به سمت بازگشایی مدارس رویم.»

رئیسی با اشاره به کاهش بیش از ۴۰ درصدی میزان بستری‌های روزانه و کاهش بیش از ۵۰ درصدی مرگ و میر نسبت به شروع طرح تأکید کرد: «تجمعات، دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها می‌تواند در افزایش آمار مؤثر باشد و اگر رعایت نشود ممکن است شاهد پیک مجدد باشیم.»

وی افزود: «اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، ۵۰ هزار بستری بیشتر داشتیم و با اجرای طرح‌های اخیر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بستری و در نتیجه ۷ هزار و ۵۰۰ مرگ و میر کمتر بوده‌ایم. اگر رعایت نکنیم ممکن است شاهد پیک مجدد در بهمن ماه یا اسفندماه باشیم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
کرونای انگلیسی بیش از ۲۰۰ سال است که در ایران بسر می برد. البته اسامی کووید ۱۹ نبوده ولی به مراتب فاجعه بار تر.
معاهدههای گلستان- ترکمانچای قاجارها- معاهده تقسیم ایران به ۲ بخش (تزاری- انگلیسی) امیرکبیر و حمام فین کاشان- واگذاری منطقه مهم (بخشی از آغزی داغ- قره سو-کوه آرارات کوچک و دامنه هایش-۸۰۰ کیلومتر مربع) به ترکیه توسط رضا شاه. پیمان سعدآباد واگذاری اروند رود باستثنای ۵ کیلومتر به عراق توسط رضا شاه. واگذاری ۱۰۷۷۲ کیلومتر مربع از سهم ایران از رود هیرمند- و منطقه چکاب به افغانستان توسط رضا شاه- واگذاری بحرین توسط محمد رضا شاه- قرارداد کنسرسیوم توسط دولت زاهدی در زمان محمد رضا شاه- و قرارداد برجام واگذاری ۹۵٪ هسته ای توسط دولت حسن روحانی....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
خب باید راههای ورود کرونای انگلیسی با کنترل شدید هواپیماها و مسافران و تروریست‌های انگلیسی گرفته شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار