کد خبر: 1032394
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: خانه ورزش روستایی با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار در استان راه‌اندازی می‌شود و این خانه‌های ورزش با توجه به ظرفیت و نیازهای هر روستا تجهیز خواهند شد.

سجاد انوشیروانی در آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات مجازی ورزش‌های روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته ۹۰ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل ایجاد شده و امسال نیز در مجموع ۲۵ خانه ورزش روستایی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجهیز و فعال کردن خانه‌های ورزش روستایی یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان است، گفت: خانه‌های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره‌مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان‌ها و نهادها فعال می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: این خانه‌ها به تجهیزات روز مجهز می‌شوند تا اهالی روستاها اعم از جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

انوشیروانی ادامه داد: خانه‌های روستایی با وسایل ورزشی مانند میز و راکت تنیس روی میز ، فوتبال دستی ، دارت ، صفحه شطرنج و تشک تاتامی تجهیز می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل توسعه و فراگیر کردن ورزش همگانی در جامعه، ترویج ورزش در میان نوجوانان و جوانان ساکن روستاها، تحقق مطالبات ورزشکاران در روستاها و توزیع عادلانه امکانات ورزشی در اقصی نقاط استان را از جمله اهداف ایجاد و راه‌اندازی خانه ورزش روستایی عنوان کرد.

انوشیروانی ، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در تمامی شهرستان‌ها و روستاهای استان را ضروری دانست و گفت: برای توسعه ورزش و ایجاد نشاط در جامعه باید زیرساخت‌های ورزشی را در تمام نقاط استان ایجاد کرد.

وی افزود: استعداد و پتانسیل‌های بسیار خوبی در روستاها وجود دارد که باید به درستی آنها را شناسایی و پرورش داد تا در میادین مهم ورزشی برای منطقه و کشور افتخارآفرینی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل احیا و توسعه بازی‌های بومی، محلی در استان را ضروری دانست و اظهارداشت: همه باید تلاش کنند تا با همکاری دهیاری‌ها بازی‌های بومی محلی به فراموشی سپرده نشود.

وی اضافه کرد: بعد از فروکش کردن ویروس کرونا، جشنواره‌های متعدد فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر