کد خبر: 1032155
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
سیدعبدالله متولیان
مروری بر وقایع و رخداد‌های سال‌های اخیر در خصوص تلاش غرب به ویژه امریکا برای استیلا بر منطقه و ایران، نشان می‌دهد، جریان نفوذ (که طی سه دهه پس از جنگ تحمیلی، به تدریج در تار و پود و سخت‌افزار و نرم‌افزار نظام ریشه دوانده و با حضور مرموزانه در میکروفیزیک قدرت نظام، برنامه‌های مورد نظر غرب را در کشور مدیریت کرده است) برای پیشبرد اهداف شیطانی غرب در کشور، «پروپاگاندای تحریف» را به‌عنوان راهبرد اصلی خود برای تسلط بر سیستم ادراکی و شناختی جامعه و میکروپلتیک میل‌ها با قوت و شدت دنبال می‌کند.

تحریف قوی‌ترین و مؤثرترین سلاح جریان نفوذ برای جلوگیری از رفع تحریم‌هاست، از این رو است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ مرداد ۹۹ در این باره فرمودند: «به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم است؛ تحریف حقایق. هدف تحریف دو چیز است. یکی ضربه زدن به روحیه مردم است. یکی آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است... اگر جریان تحریف شکست بخورد، قطعاً جریان تحریم هم شکست خواهد خورد زیرا عرصه کنونی میدان جنگ اراده هاست و اگر ملت ایران مستحکم بماند، بر اراده دشمن غلبه خواهد کرد». اینک با گذشت کمتر از چهار ماه از فرمایشات پیشین رهبری شاهد پروپاگاندای سنگین رسانه‌های اصلاح‌طلب برای تحریف بیانات جدید مقام معظم رهبری در باره ضرورت خنثی سازی تحریم‌ها هستیم. امام خامنه‌ای روز چهارشنبه در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید فرمودند: «رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی‌کردن تحریم دست ما است... ما که نمی‌توانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند، امّا خودمان می‌توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم... پس این مقدّم است. البتّه نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده [یعنی]از سال ۹۵ بنا بوده همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته بشود [امّا]تا الآن نه‌فقط برداشته نشده، زیاد هم شده... تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است».
 
در پی بیانات حضرت آقا، شاهد سطح جدیدی از گستاخی جریان آلوده به ویروس نفوذ اصلاح طلب بودیم. روزنامه‌ها و رسانه‌های مکتوب (اعتماد، آرمان، تعادل، شهروند، مردم‌سالاری، سازندگی، ایران و ...) و رسانه‌های مجازی وابسته به اردوگاه اصلاحات در یک تحریف سازمان یافته و هم‌سو با رسانه‌های محور اشرار غربی، عبری، وهابی با استفاده از فنون مغالطه و انتخاب تیتر‌های تقطیع شده (از جمله: «نباید حتی یک ساعت در رفع تحریم تأخیر شود»)، بر اساس قاعده «نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْضٍ» به‌صورت آشکار و علنی به ترور رسانه‌ای رهبری در روز روشن پرداخته و سعی کردند برداشتی غلط و انحرافی از بیانات رهبر معظم انقلاب را به جامعه و مردم القا و چنین وانمود کنند که منظور اصلی رهبری این بوده که برای حل مشکلات، «جز به انتظار نشستن برای رفع تحریم‌ها توسط دشمن» هیچ راه دیگری نداریم!. کار لجاجت در تحریف بیانات رهبری به جایی رسید که سخنگوی دولت در یادداشت خود در روزنامه دولتی ایران، در مغالطه‌ای عجیب و غیرقابل توجیه، پذیرفتن FATF را به معنای برداشتن مین‌های پیش پای تحریم، مصداق کامل خنثی سازی تحریم‌ها معرفی کرد.

جنگ رسانه‌ای جریان آلوده اصلاحات جنگ دوقطبی سازی‌های جعلی و دروغین است. به نظر می‌رسد اردوگاه آلوده به ویروس نفوذ و سازش، اساساً برای ماندگاری خود در حاکمیت، به وجود تحریم نیاز دارد و دقیقاً به همین دلیل در شیپور ترجیح «رفع تحریم‌ها» بر «خنثی سازی تحریم‌ها» می‌دمد. پروپاگاندای تحریف با مدیریت و هدایت جریان نفوذ در پی «بزک کردن دشمن»، «بزک کردن برجام»، «بزک کردن خط سازش»، «دوقطبی‌سازی‌های جعلی نظیر معیشت/مذاکره یا امنیت/مذاکره»، «القای خطر جنگ»، «بزرگ‌نمایی هزینه مقاومت نسبت به هزینه سازش و تسلیم»، «القای دوقطبی مذاکره/عدم مذاکره» است. دوقطبی واقعی بر سر «عقلانیت» و «عدم عقلانیت» تنظیم مناسبات با امریکا است. بر اساس منطق عقلانیت باید قوی شویم تا دشمن مجبور به رفع تحریم شود و عدم عقلانیت ما را به بیراهه عقب نشینی خاکریز به خاکریز فرا می‌خواند، راهی که عقل و تجربه نشان داده که هیچ حد یقف و انتهایی نداشته و بر اساس الگو و منطق قرآن کریم (وَلَن تَرضى عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم (بقره ۱۲۰)) جز ذلت پذیری، تسلیم محض و قبول بی، چون و چرای همه شرایط آنان هیچ پایانی برایش متصور نیست. عقلانیت؛ قوی شدن و مقاومت فعال را توصیه می‌کند، تجویزی که دشمن را از ادامه فشار مأیوس، تحریم‌ها را بی اثر و غرب را وادار به دست کشیدن از سلاح تحریم و فشار می‌کند. این راهی است که در سه دهه پس از جنگ بار‌ها و بار‌ها آزموده و از آن نتیجه گرفته ایم.

اگر امروز دشمن نمی‌تواند ما را تحریم بنزینی کند به دلیل خنثی سازی آن از طریق ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان و تولید و خودکفایی بنزین است. اگر دشمن امروز نمی‌تواند تهدید‌های نظامی خود علیه ایران را مانند لیبی عملیاتی کند به دلیل اقتدار نظامی و توانمندی و استقلال موشکی و پدافندی کشور است. تجربه ثابت کرده هر کجا به جای خنثی سازی تحریم، همت خود را به رفع تحریم از طریق دیپلماسی و گفتگو معطوف کرده ایم به طور قطع با افزایش فشار دشمن روبه‌رو شده و تحت دیپلماسی ذلیلانه عقب نشینی برد برد، توانمندی خود را به دشمن تسلیم کرده ایم و هر کجا که بر اساس منطق عقلانیت، به مقاومت فعال در برابر دشمن همت گماشته ایم، شاهد شکوفایی، نوآوری، افزایش توانمندی و خنثی سازی تحریم و مجبور کردن دشمن به عقب نشینی بوده ایم.

جریان نفوذ با استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ای شبکه همکار داخلی خود در اردوگاه اصلاحات تلاش می‌کند «تفسیری غلط از بیانات رهبری ارائه نماید»، «جریان مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را شکست خورده و اقلیت نشان دهد»، «اقلیت غربگدا و دلبسته به چرب و شیرین ریاست را اکثریت نشان دهد» و «پی گرفتن الگوی غلط و مردود شده رفع تحریم را تنها راه علاج مشکلات کشور نشان دهد». در مقابل پروپاگاندای رسانه‌ای جریان نفوذ هیچ راهی جز ایستادگی و مقاومت از یک‌سو و طرد این جریان مرموز از سپهر سیاسی کشور در انتخابات آینده و روی کار آوردن دولت جوان حزب‌اللهی نداریم، تنها در این صورت است که نشاط و امید به جامعه بازگشته و در کوتاه مدت شاهد خنثی سازی تحریم‌ها خواهیم بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار