کد خبر: 1030032
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد اعلام کرد
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: شهرداری برای مقابله با کرونا بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

 

 رضا خواجه نائینی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری برای مقابله با کرونا بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: از اسفند سال گذشته که موضوع کرونا جدی شد، مدیریت شهری مشهد اقدامات حمایتی خود را حتی قبل از دولت، در این زمینه شروع کرد.

وی اظهار کرد: شهرداری در همان ابتدای کار، لایحه‌ای را به شورا برد که شامل کمک 5 میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با این بیماری بود و این لایحه به سرعت توسط شورای شهر مصوب شد و در گام بعدی بخشودگی عوارض شغلی و تجاری موقت و اجاره واحدهای تجاری که مالکیت آن در اختیار شهرداری بود، انجام شد.

وی با بیان اینکه اقدام به توزیع 65 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر و کارگران کردیم، گفت: پرداخت کمک هزینه یک میلیون تومانی به کارگران فضای سبز و پاکبان ها در آستانه عید نوروز نیز در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

خواجه نائینی به اقدامات شهرداری مشهد در زمینه ساخت ماسک در شرایط کمبود ماسک در روزهای ابتدایی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در اوایل شیوع کرونا که تولید ماسک در کشور و مشهد با مشکلاتی همراه بود، شهرداری مشهد با امضای قرارداد با تولیدکنندگان به تولید ماسک n 95 و همچنین ماسک مورد نیاز مراکز درمانی پرداخت.

 وی به ورود شهرداری به موضوع ضدعفونی اماکن، معابر عمومی، مترو و اتوبوس‌های درون‌شهری اشاره کرد و گفت: ضدعفونی‌ها در اماکن، معابر عمومی، مترو و اتوبوس به صورت روزانه انجام و برای آرامستان نیز تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شد و با توجه به شرایط خاص قرنطینه، ضدعفونی و تغسیل و تأمین نیروی غسال و دیگر افراد فعال در کفن و دفن به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در پاسخ به این سؤال که چه میزان بودجه از ابتدای شیوع کرونا توسط شهرداری مشهد برای مقابله با این بیماری هزینه شده است؟ گفت: حداقل 100 میلیارد تومان هزینه‌های مستقیم بوده و در زمینه بلیت اتوبوس، مترو و معافیت اجاره واحدهای تجاری که هزینه‌های غیرمستقیم به شمار می‌آید نیز به عددی حدود 900 میلیارد تومان می‌رسد و در مجموع 1000 میلیارد تومان در این بازه زمانی توسط شهرداری مشهد هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین تأمین دستگاه‌های تب‌سنج برای ورودی تمام ساختمان‌های شهرداری و الزام مراجعان به انجام تست تب‌سنجی، پایش روزانه سلامت کارگران خدمات شهری و فضای سبز مناطق، اجرای دو مرحله افکار سنجی با جامعه آماری 250 هزار نفری در حجم نمونه 1000 نفری به‌منظور بررسی میـزان آگاهی شهروندان از اقـدامات انجام شـده، تعطیلی تمام روز بازارها، شب بازارها و جمعه بازارهای زیر نظر شهرداری در دوران وضعیت قرمز، بخش دیگری از هزینه‌ها را در برمی گیرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار