کد خبر: 1029767
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
منابع خبری آمریکا از احتمال برکناری «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور پس از اظهارات اخیر وی مبنی بر عدم بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در صدد برکناری «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور است.

یک مقام بلندپایه آمریکا در این باره به واشنگتن پست گفته که ترامپ از اظهارات ویلیام بار مبنی بر عدم وجود شواهدی دال بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، به شدت خشمگین است.

وی در عین حال بر وجود تلاش‌هایی برای متقاعد کردن ترامپ به عدم برکناری وزیر دادگستری آمریکا تأکید کرد.

وزیر دادگستری آمریکا اخیرا در سخنانی ادعای دونالد ترامپ درباره بروز «تقلب گسترده» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد کرد.

ویلیام بار افزود: وزارت دادگستری شواهدی از تقلب گسترده که بتواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در آمریکا را تغییر دهد، کشف نکرده است.

ویلیام بار به آسوشیتدپرس گفته که دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی تحقیقاتی درباره ادعای تقلب در انتخابات انجام داده‌اند، اما هنوز مدرکی که صحت این ادعا را تایید کند، به دست نیاورده‌اند.

دونالد ترامپ نیز با حمله به اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرد که آن‌ها تقلب‌های گسترده انتخاباتی را بررسی نکردند.

وی در حالی بار‌ها مدعی شده است که جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا با تقلب گسترده در انتخابات نوامبر پیروز شده است که مقام‌های قضایی گفته‌اند ستاد انتخاباتی و وکلای ترامپ اسناد و شواهد معتبری را برای اثبات این ادعا ارائه نکرده‌اند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار