کد خبر: 1029069
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کشتی‌آرای: واکسن ایرانی ریزش نرخ سکه و طلا را تشدید می‌کند
در آخرین روز هفته قبل، کاهش شدید نرخ سکه و طلا نسبت به ماه‌های قبل اتفاق افتاد و این فلز گرانبها به کانال ۱۰ میلیونی سقوط کرد که کمترین میزان حداقل نسبت به ۴ ماه اخیر بود.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: ریزش نرخ طلا و سکه تحت تاثیر عوامل مختلفی رقم خورد و سبب شد تا سکه پس از ماه‌ها مقاومت، دست تسلیم بالا برده و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رضایت دهد.

در فاصله ۱۰ روز تا یک هفته اخیر، انس جهانی دستخوش تغییراتی شد که پس لرزه‌های آن در بازار داخلی ایران نیز مشهود بود.

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره عوامل موثر بر کاهش نرخ سکه و طلا در بازار به خبرآنلاین گفت:‌سه عامل در کاهش قیمت سکه وطلا در بازار داخلی موثر بوده است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛  مورد نخست اینکه قیمت جهانی طلا در یک هفته اخیر، کاهش شدید یافته و حدود ۸۳دلار هر انس به طور متوسط از شنبه گذشته تا امروز ریزش قیمت داشته است.

محمد کشتی آرای ادامه داد: دومین عامل تعطیلی بازار‌های کشور است به طوری که سبب شده تا داد و ستد‌ها در حداقل میزان قرار گیرد و در نتیجه تحت تاثیر این مساله میل به خرید کاهش یابد.

وی تصریح کرد: سومین عامل کاهش نرخ ارز و دلار است که مجموعه این عوامل سبب کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی شده است.

وی تاکید کرد: به طوری که اعداد و ارقام و قیمت‌هایی که اکنون مشاهده می‌شود در چهارماه گذشته بی سابقه بوده است و به حداقل میزان قیمت رسیده است.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر عنوان کرد: با توجه به تعطیلی ۲ هفته‌ای بازار‌های کشورو فعالیت‌های اقتصادی این قیمت‌ها در حد فرمول است و باید بازار‌ها باز شود و با این کار طبیعتا قیمت‌ها بازهم کاهش خواهد یافت.

رابطه واکسن کرونا و کاهش تقاضا برای خرید طلا

وی درباره تاثیر اخبار کشف، آزمایش و توزیع واکسن‌های کرونا بر نرخ انس جهانی توضیح داد: به اعتقاد بنده این مساله می‌تواند بر روی قیمت انس جهانی تاثیرگذار باشد، زیرا در ۲ روز اخیر شاهد اخبار جدید و مثبت در مورد واکسن کرونا در کشور‌هایی مختلف نظیر انگلستان، روسیه، چین، آمریکا و ... این مساله اتفاق افتاده و تولید و استفاده از واکسن کرونا می‌تواند در اقتصاد جهانی تاثیر مثبت برجا بگذارد.

اگر در ایران این واکسن تولید و استفاده شود،   این موضوع سبب کاهش قیمت طلا و ارز خواهد شد

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اظهار کرد: با وضعیتی که در یک سال گذشته بیماری کرونا در سطح جهان موجب شد باعث رشد منفی اقتصاد دنیا شده است و اگراین وضعیت مثبت شود و بیماری کرونا در سطح جهان کاهش یافته و از بین رود، به حتم اقتصاد جهانی به سمت مثبت شدن پیش می‌رود و زمانی که این اتفاق رخ دهد شاهد رشد شاخص‌ها و بهتر شدن قیمت و ارزش ارز‌ها در جهان خواهیم بود که این مساله منجر به کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار‌های جهانی می‌شود.  

تاثیر کشف واکسن کرونای ایرانی بر ریزش نرخ سکه

کشتی آرای در مورد تاثیر کشف واکسن کرونای ایرانی و تایید و استفاده از آن بر بازار داخلی سکه و طلا و افزایش ارزش پول ملی توضیح داد: طبیعتا در مورد اقتصاد ایران نیز چنین روندی طی خواهد شد، ریال ایران تحت تاثیر اقتصاد کشور و بیماری کرونا قرار گرفته و اگر در ایران این واکسن تولید و استفاده شود، اوضاع اقتصادی و رشد آن بهتر خواهد شد و باعث بالارفتن ارزش ریال می‌شود و این موضوع سبب کاهش قیمت طلا و ارز خواهد شد.

طلای مجازی نخرید

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره خرید و فروش طلا به صورت مجازی بیان کرد: با توجه به اینکه بازار‌های اصلی، واحد‌های اصلی اصناف، اتحادیه‌ها تعطیل است و در مقابل نظارتی هم بر فعالیت واحد‌های طلا و سکه فروشی در فضای مجازی وجود ندارد، شرایطی را فراهم کرده که کسانی که در صدد سوء‌استفاده از این فضا هستند، بهترین زمان را در اختیار داشته باشند.

وی تاکید کرد: به خریداران توصیه می‌کنم که چند روز صبر کنند و اگر درصدد انجام داد و ستد و معامله هستند در واحد‌های صنفی مجاز و زیر نظارت اصناف هستند، این کار را انجام دهند.

کشتی آرای گفت: مردم باید دقت لازم را داشته باشند تا در این زمینه دچار ضرر و زیان نشوند و توصیه می‌کنم برای خرید و فروش طلا وارد فضای مجازی نشوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار