کد خبر: 1028796
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
رئیس‌جمهور گفت: دولت و ملت ایران از حضور سرمایه خارجی در چارچوب قوانین و مقرراتش استقبال می‌کند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم افتتاح طرح‌های مهم وزارت نفت در استان خوزستان گفت: افتتاح‌های امروز پاسخ بسیار مهمی است از طرف ایران و شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذار در کشورمان به دشمنان ملت که نشان دهند ایران جاذبه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی افزود: دولت و ملت ایران از حضور سرمایه خارجی در چارچوب قوانین و مقرراتش استقبال می‌کند و امروز روز بسیار خوبی است برای مردم خوزستان و همه مردم ایران عزیز ایران.

به گزارش تسنیم، روحانی در بخش دیگری از خنانش با بیان این مطلب که مسئله مخازن برای ما بسیار مهم است، گفت: یکی از طرح‌های اساسی برای نفت و میعانات و گاز، تاسیس مخازن است. مخازن ما در گذشته به اندازه کافی نبوده و اکنون در این مسیر حرکت‌های خوبی صورت گرفته، البته برخی مخازن طبیعی است که باید کشف و نگهداری کنیم.

کسانی که فکر می‌کردند ملت ایران سال ۹۷ جشن ۲۲ بهمن را نبینند همه‌شان سرنگون شدند

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به توطئه‌های صورت گرفته علیه ایران اظهار داشت: ایران در این ۳ سال جنگ اقتصادی نشان داد که تسلیم نمی‌شود و دشمنان شکست مفتضحانه‌ای خوردند. کسانی که فکر می‌کردند ملت ایران سال ۹۷ جشن ۲۲ بهمن را نبینند همه‌شان سرنگون شدند و چند هفته دیگر به زباله دان ریخته می‌شوند و این ملت ایران بود که مقاومت کردند و پیروز شدند.

وی اضافه کرد: اقتصاد ایران نشان داد که اقتصاد بزرگ و مقاومی است. در منطقه فکر نمی‌کنم کشوری چنین قدرتی داشته باشد که در ۳ سال جنگ رویارویی مستقیم بایستد و مقاومت کند. قدرتی نمی‌تواند ایران را به خاطر جایگاه ژئوپلیتیک که دارد حذف کند. خیلی‌ها آمدند که ایران را از بین ببرند، اما نتوانستند.

روحانی گفت: برای ما و ملت ما، آینده ایران بسیار مهم است، آینده امیدوار کننده برای همگان، ایران آباد و پیشرفته برای منطقه و جهان مهم است و می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و جهان را ارزانتر و راحت‌تر تامین کند و این نکته مهمی است.

رئیس‌جمهور در ادامه به الزامات جهش تولید پرداخت و افزود: ما اگر می‌خواهیم در صنعت شتاب مناسب داشته باشیم نیازمند به ارکان آن هستیم. رکن شتاب در صنعت، اول سرمایه است. سرمایه داخلی و سرمایه خارجی برای این منظور نیاز داریم. طرح امروز ما با سرمایه خارجی افتتاح شد. پس سرمایه خارجی و سرمایه داخلی باید در کنار هم باشند که در این صورت تحولات بزرگی را شاهد خواهیم بود.

روحانی اضافه کرد: نکته دیگر مواد اولیه است که خوشبختانه مواد اولیه بخصوص در بخش پتروشیمی در اختیارمان است الحمدالله در بسیاری موارد و صنایع بزرگ ما مواد اولیه در اختیار داریم. مسئله سوم برای جهش تولید تکنولوژی است. اگر تکنولوژی نباشد، حداقل استفاده را آن هم با قیمت گران می‌توان پیش برد. تکنولوژی هم، باید داخلی و هم خارجی باشد.

تعامل سازنده با التماس فرق می‌کند

به گفته وی در زمینه تکنولوژی پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و از تکنولوژی‌ها همیشه استفاده شده است. در چند سال اخیر آمریکا هیچ جایی نتوانست در این زمینه مانع ما شود و ما با وجود تحریم هرچند گران، اما از تکنولوژی خارجی استفاده کردیم.

روحانی خاطرنشان کرد: پایه چهارم جهش تولید بازار است، برای تولید باید تقاضا هم باشد. بخشی از بازار داخل است، اما بخش بزرگی از بازار هم بیرون است و ما نمی‌توانیم فقط به ۸۰ میلیون جمعیت نگاه کنیم. ما میلیارد‌ها جمعیت را باید به عنوان بازار ببینیم که می‌توان تعامل سازنده در این بین کارساز باشد. البته تعامل سازنده با التماس فرق می‌کند. یعنی چنان قدرتی داشته باشیم که بیرونی‌ها به ما نیاز داشته باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این ۴ اصل امروز در کشور ما وجود دار، گفت: کسی نمی‌تواند از افکار عمومی ملت فاصله بگیرد. خوشبختانه در ایران همه حرکت‌های ساختاری ما بر اساس مردم سالاری است و مردم رای می‌دهند. مردم سالاری بسیار مهم است برای اینکه افکار را در مسیر درست قرار دهد، این افکار است که می‌تواند نسل جوان کشاورز و صنعت گر را جذب کند. از ۲۲ بهمن ۵۷ ما در سوی مردم سالاری حرکت کردیم و امام عزیزمان در همان ۴۴ روز اول گفتند برید پای صندوق رای.

وی تصریح کرد: امروز جامعه ما حرکت بسیار خوبی و امیدواری خوبی نسبت به آینده دارد. امروز بر این نکته تاکید کنیم که همه باید به فکر آینده کشور کردم و رفاه ملت باشیم، بداخلاقی و بددهنی را رها کنیم، ما جمهوری اسلامی ایران هستیم، افتخار ما ادب است، معنی این حرف این نیست که کسی انتقاد نکند. حتما باید نقد باشد، اما انتقاد غیر از بددهنی، فحاشی و بی‌تربیتی است.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
یعنی نفر جدیده دشمن ما نیست
مگه کل تحریمها پایه گذاری تو دوره جدیدا نبوده
یا اینکه اعوان انصار دولت بریدن و دوختن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار