کد خبر: 1028426
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
اقدامات امسال بسیج کارگری روی رفع موانع تولید، جلوگیری از رکود کارخانجات در شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های خارج از شهرک‌های صنعتی متمرکز شد و تاکنون مشکلات ۲۴۰ کارخانه از قبیل مواد اولیه، مشکلات بانکی و مشکلات با دستگاه‌های خدمات‌رسان را حل کردیم و از تعطیلی و رکود کارخانه‌ها جلوگیری شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش فارس، سردار علی‌حسین رعیتی‌فرد، رئیس سازمان بسیج کارگری گفت: در شش ماه گذشته با ورود بسیج برای حل مشکل کارخانجات از تعطیلی کارخانجات جلوگیری شد که مهم‌ترین این مشکلات شامل کمبود مواد اولیه بود که پیگیری کردیم و مواد اولیه در اختیار کارخانجات قرار گرفت.

وی همچنین گفت: مشکل بعدی، وام‌های بانکی سررسیدشده بود که تلاش شد، این وام‌ها استمهال شود و برای بازپرداخت مهلت گرفته شود، همچنین تقسیط بدهی کارخانه‌ها به سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی و نیز حل مشکلات کارخانجات با دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند اداره آب، برق، گاز و بدهی به شرکت‌های دولتی بود که تلاش کردیم این مشکلات حل شده و باعث تعطیلی کارخانه‌ها نشود.

رعیتی‌فرد گفت: این کارخانه‌ها هم در شهرک‌های صنعتی و هم خارج از آن و هم کارخانه‌های کوچک، بزرگ و متوسط بوده‌اند و مشکلات آن‌ها مانند مواد اولیه و تقسیط بدهی انجام شد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور در مورد اجرای شیفت ایثار در کارخانه‌ها گفت: شیفت ایثار در چند مرحله در کارخانجات انجام شد از عواید حاصل از این شیفت، برای طرح کمک مؤمنانه به کارگران روزمزد و کارگران معسر صرف شد و همچنین با کمک‌های برخی از کارآفرینان، بسته‌های حمایتی و غذایی به تعداد یکصد هزار بسته و هر بسته به ارزش ۴۰۰ هزار تومان در سال جاری بین کارگران توزیع شد.

رعیتی‌فرد در توضیح شیفت ایثار گفت: با کمک داوطلبانه کارگران بسیجی، شیفت ایثار علاوه بر شیفت موظفی در کارخانه‌ها برگزار می‌شود که هم گرهی از مشکلات تولید باز می‌شود و هم درآمدی برای کارخانه به دست می‌آید که این درآمد‌ها همراه با کمک‌هایی که برخی کارفرمایان نیکوکار انجام می‌دهند، در قالب بسته‌های کمک معیشتی مؤمنانه بین کارگران روزمرد و افراد نیازمند در منطقه توزیع می‌شود.

وی همچنین گفت: مرحله سوم کمک مؤمنانه از ربیع‌الاول تا ماه شعبان برگزار می‌شود که رقم قابل‌توجهی از عواید شیفت ایثار کارگران بسیجی در کارخانه‌ها و نیز کمک کارفرمایان، جمع‌آوری شده و پیش‌بینی می‌شود ۱۳۰ هزار بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۴۰۰ هزار تومان تهیه و بین کارگران و نیازمندان توزیع شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار