کد خبر: 1027120
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

رپورتاژ آگهی/ امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی و ظهور دستگاه‌های جدید ، پس از بسته بندی مواد تولیدی در کارخانجات و تولیدی ها ، برای چاپ بر روی این بسته بندی ها از دستگاهی به نام جت پرینتر استفاده می شود.
بسته بندی باعث محافظت از محصولات تولید شده در خطوط تولید کارخانجات و تولیدی ها می شود. این عمل از ترکیب علم و فناوری و هنر حاصل می شود و با پوشش دادن مناسب محصولات باعث حفاظت و با بکارگیری طراحی و چاپ مناسب بر روی بسته بندی ها باعث فروش بیشتر آنها می شود، به گونه‌ای که طراحی و چاپ بر روی بسته بندی محصولات تولیدی باعث رونق بیشتر کسب و کار می‌گردد.


ضرورت بسته بندی محصولات چیست؟


با توجه به اینکه تعداد کارخانه ها و صنایع مختلف افزایش یافته است ، هنگام خرید هر نوع کالایی ممکن است از کالای مورد نظر انواع مختلفی وجود داشته باشد که  تولید داخل یا خارج از کشور باشند ، بنابراین رقابت بین محصولات بسیار زیاد است.
از بین تمام موارد ، محصولاتی می ‌توانند نظر خریداران را به خود جلب کنند که به طراحی و چاپ روی محصولات خود اهمیت زیادی داده و بتوانند در ذهن مشتری حک شوند به گونه‌ای که مشتری با دیدن تصاویر از کالا بتواند آن را به راحتی شناسایی کند.
به همین دلیل اهمیت بکار بردن رنگ های شاد در بسته بندی ها و استفاده از فونت های نوشتاری خاص برای چاپ روی بسته بندی محصولات باعث ایجاد نوعی هویت برای محصول می شود.
به عبارت دیگر در صورتی که بسته بندی یک محصول به گونه ‌ای باشد که نظر خریداران را به خود جلب نمایند ممکن است نیاز به حضور فروشنده نباشد ، زیرا طراحی و چاپ مناسب بر روی محصول می تواند بهترین معرف آن باشد.

نقش جت پرینتر در صنعت چاپ و بسته بندی کالا


هدف از بسته بندی  محصولات غذایی چیست؟


به طور کلی برای آنکه بتوان مواد غذایی را مدت زمان بیشتری نگهداری و آن ها را از آلودگی های میکروبی حفظ نمود، آنها را بسته بندی می کنند . البته نباید فراموش شود که بسته بندی دارای استانداردهای خاص خود بوده و به کار گرفتن این استانداردها باعث افزایش کیفیت محصول می‌ شود.
هنگامی که مواد غذایی درون بسته بندی مناسب قرار می گیرد مواد نگهدارنده ای که به محصول اضافه می شود باعث افزایش مدت زمان ماندگاری آنها می شود.
همچنین هنگامی که مواده غذایی بسته بندی می شوند حمل و نقل آنها نیز راحت تر شده و به راحتی می توان آنها را انبار نمود ، در صورتی که بسته بندی وجود نداشته باشند به علت خراب شدن محصولات هزینه صرف شده برای تولید این مواد غذایی به هدر می‌رود.

با توجه به اینکه می ‌توان بر روی بسته بندی مواد غذایی از طراحی های زیبا و رنگ های متنوع و شاد استفاده نمود ، در نتیجه بسته بندی مواد غذایی می ‌تواند بر فروش و جلب نظر مشتری تاثیر بسزایی داشته باشند.
از آنجایی که مواد غذایی تاریخ تولید و انقضا، جدول ارزش غذایی ، قیمت و بطور کلی اطلاعات متغیر خاصی داشته و مشتری قبل از خرید به دنبال این اطلاعات که موجب تصمیم گیری آگاهانه می شود ، می باشد در صورتی که بسته بندی وجود نداشته باشد امکان چاپ این اطلاعات بر روی محصول وجود نداشته در نتیجه فروش محصول نیز پایین می آید.



انواع بسته بندی محصولات


انتخاب بسته‌ بندی مناسب محصول با تاثیر متقابلی که محصول تولید شده و بسته بندی بر روی یکدیگر می گذارند ، ارتباط مستقیمی دارد . به طوری که ممکن است این دو اثرات سوئی بر یکدیگر ایجاد کنند.
کالاهای تجاری به شکل های مختلف بسته بندی می شوند که شامل موارد زیر می باشد:
- بسته بندی فلزی
- بسته بندی سلولزی
- بسته بندی شیشه ای
- بسته بندی پلاستیکی
- بسته بندی کاغذی و مقوایی

 

چاپ تاریخ تولید و انقضاء روی بسته بندی


چاپ بر روی بسته بندی مواد مختلف توسط جت پرینتر با دو روش دستی و اتوماتیک صورت می گیرد.
در کارخانجات یا تولیدی هایی که حجم محصولات تولیدی آنها کم است از دستگاه های جت پرینتر های دستی استفاده می شود ، به گونه ‌ای که این دستگاه ها با دخالت دست اپراتور روبروی محصول قرار گرفته و اطلاعات چاپی متغیر را بر روی نوار سیاه رنگ محصول حداکثر تا سه سطر چاپ می‌ کنند.
اما در کارخانه‌ها و تولیدی‌های که حجم تولید محصول در آنها زیاد است برای افزایش سرعت در کار از جت پرینترهای صنعتی استفاده می شود.
این دستگاه ها دارای سنسور هایی می باشند که به طور اتوماتیک آنها را روبروی محصول قرار داده و اطلاعات چاپی مورد نظر را بر روی محصولات چاپ می‌ کنند.
هنگام استفاده از جت پرینترهای صنعتی نیاز به دخالت اپراتور نبوده و به دلیل سرعت بالایی که در انجام این کار دارند بهره ‌وری خط تولید را افزایش می دهند.


چرا برای چاپ بر روی بسته بندی محصولات از جت پرینتر استفاده می شود؟


با توجه به اینکه استفاده از این نوع چاپگرها در خطوط تولید بسیار آسان و راحت بوده و بدون خطا اطلاعات چاپی متغیر را بر روی محصولات چاپ می‌کنند از این دستگاه ها در خطوط تولید استفاده می شود تا تمرکز اصلی نیروها بر روی تولید محصول گذاشته شود.

فرازنگار – 09128888390 -  www.codajet.com

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار