کد خبر: 1026531
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری از کمبود و گرانی قطعات یدکی و روغن موتور در بخش ناوگان جاده‌ای و تلاش برای رفع این مشکلات خبر داد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: داریوش باقرجوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه مشکل کمبود قطعات یدکی در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به صورت ویژه در حال رسیدگی است، گفت: موضوع واردات لاستیک یا قطعات یدکی خودرو باید توسط وزارت صمت رسیدگی شود و سازمان راهداری در واقع در این بخش نقش چندانی ندارد، با این وجود در حال رایزنی برای توزیع لاستیک و رفع کمبود‌ها در بازار هستیم.

وی افزود: سازمان راهداری وظیفه تأمین و توزیع قطعات را ندارد، اما سعی کرده‌ایم در جلساتی که به صورت مستمر و هفتگی در این زمینه برگزار می‌شود، بحث تنظیم بازار لاستیک و قطعات یدکی مورد نیاز ناوگان جاده‌ای را مطرح کنیم. تلاش کرده‌ایم ۱۶ قطعه پرمصرف و مورد نیاز در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را که عمومیت در مصرف دارند با همکاری وزارت صمت در بازار احصا کنیم که در این زمینه سازمان راهداری نظارت‌های مستمری داشته است تا جنس نامرغوب در بازار توزیع نشود. مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به اینکه بسیاری از رانندگان با افزایش قیمت لوازم یدکی دچار دردسر و مشکلات بسیار زیادی شده‌اند، افزود: در حال رفع مشکل کمبود قطعات با همکاری وزارت صمت هستیم تا قطعات پرمصرف و گرانی را که رانندگان نیازمند به آن‌ها هستند، تأمین کنیم. تاکنون چندین بار درخواست کرده‌ایم که بتوانیم با اقدامات مؤثر قیمت این قطعات را تا حدودی کاهش دهیم، اما متأسفانه هنوز در این زمینه نتوانسته‌ایم موفق شویم. البته در حال رایزنی در این بخش هستیم. وی همچنین به کمبود روغن موتور هم اشاره کرد و گفت: در بحث روغن موتور متأسفانه با کمبود‌هایی مواجهیم و نبود روغن موتور یکی از مشکلات اصلی رانندگان خودرو‌های سنگین، به‌ویژه اتوبوس و کامیون است. چندین بار اعلام کرده‌ایم که در پایانه‌های بار و مسافر قسمتی در نظر گرفته شود تا این روغن‌ها به صورت مستقیم و بدون واسطه توزیع شود که هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است. در مورد قیمت روغن موتور هم تاکنون رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار