کد خبر: 1025062
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
خبر موفقیت یک طرح درمانی بیماری کووید۱۹ در دانشکده علوم پزشکی سیرجان می‌تواند در این روز‌های سخت، بارقه‌هایی از امید باشد تا در کنار رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی نیم نگاهی هم به درمان بیماران و ریشه کن کردن این ویروس منحوس داشت.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری کرونا سبب شد وضعیت کووید۱۹ در کشور به سمت شرایط بحرانی پیش‌رود تا جایی که پایتخت را به مدت یک هفته به تعطیلی و محدودیت کشاند. اما وضعیت قرمز چندین ماه است که در استان‌های مختلف حکم فرما بوده و حتی شرایط بحرانی در بسیاری از بیمارستان‌ها به‌وجود آمده است. در این وانفسا خبر موفقیت یک طرح درمانی بیماری کووید۱۹ در دانشکده علوم پزشکی سیرجان می‌تواند در این روز‌های سخت، بارقه‌هایی از امید باشد تا در کنار رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی نیم نگاهی هم به درمان بیماران و ریشه کن کردن این ویروس منحوس داشت.

طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی تأثیر ترکیب مکمل‌های هسپریدین، آرتیمیزینین - آرتیمیزیا آنوا، نوسکاپین، رزوراترول، ان استیل سیستئین و دوز بالای ویتأمین سی بر درمان و علایم بالینی بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کووید۱۹ علامت‌دار» در بیمارستان امام‌رضا (ع) شهرستان سیرجان در شهریورماه سال‌جاری، با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش دانشکده علوم پزشکی سیرجان، این طرح که به همت چند تن از محققان کشورمان طراحی شده بود، زیر نظر دکتر «علی امجدی» پزشک متخصص عفونی و دکتر «معصومه محمدپور» به پایان رسید که در شرح آن آمده است، ۵۰ بیمار با تست PCR مثبت به عنوان گروه مداخله مکمل‌های هسپریدین، آرتیمیزینین - آرتیمیزیا آنوا، نوسکاپین، رزوراترول، ان استیل سیستئین و دوز بالای ویتأمین سی دریافت کردند (بدون استفاده از دارو‌های پروتکل وزارت بهداشت از جمله هیدروکسی کلرکین و هیچ نوعی از دارو‌های ضد ویروس). مدت زمان درمان بیماران نهایتاً ۱۰ روز در نظر گرفته شده بود. جهت مقایسه، ۵۰ نفر از بیماران دریافت کننده دارو‌های پروتکل وزارت بهداشت با تست مثبت به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند.

نتایج اولیه حاکی از آن است که بهبود علائم بیماران (تنگی نفس و سرفه) از روز‌های ابتدای درمان قابل مشاهده بود، تمامی بیماران گروه مداخله دریافت کننده مکمل‌ها بدون فوتی با میانگین شش روز بستری در کمتر از ۱۰ روز با موفقیت درمان شدند و خوشبحتانه هیچ بیماری از بخش مشکلات تنفسی (ARD) به ICU انتقال نیافت.

ارزیابی نتایج نشان داد که میانگین بستری گروه کنترل بیش از ۹ روز بود و متأسفانه در گروه کنترل یک نفر فوتی وجود داشت.

این پروتکل درمانی توانست در این مرحله موفقیت‌آمیز ظاهر شود و مجریان تصمیم دارند در صورت حمایت مالی تعداد بیشتری از بیماران را تحت درمان قرار دهند.

پس از انجام آنالیز نهایی آماری و بررسی متغیرها، جزئیات توسط مجریان طرح در قالب مقاله متعاقباً اعلام و منتشر خواهد شد.»

لازم به توضیح است که این طرح تحقیقاتی در مراحل اولیه و بر روی تعداد نسبتاً کمی بیمار انجام شده و برای نتیجه‌گیری قطعی لازم است که تعداد بیشتری بیمار مورد آزمایش قرار گیرند که در صورت تأیید نتایج از طرف سایر محققین و سازمان غذا و داروی کشور اجازه استفاده گسترده از مکمل‌های مورد استفاده در طرح تحقیقاتی برای بیماران داده خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
معصومه محمدیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
خیلی خبلی خوشحالم که بالاخره خانم دکتر به جایی رسید و داره صداش به گوش خیلیا میرسه، ممنون از زحمات و پشتکار خانم دکتر گلمون و هنکاران عزیزش،من از اول اسفند پیگیر کارای خانم دکتر بودم و پروتکلشونو انجام دادم، و همه ازشون حمایت کردم،به امید موفقیتهای بیشتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
6
10
ابن طرح و تحقیق از نظر علمی و از نظر روش تحقیق پزشکی کاملااااااا مردود هست. این مقاله رو برای جلوگیری از هدم تروبج خرافات و ضرر رسوندن به بیمارها و مردم بی پناه حذف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
چرا مردود؟
میگه تیم پزشکی کامل تست کردن زودتر از موعد همه خوب شدند! ولی اونایی که داروی شیمیایی پروتکلهای درمانی سازمان بهداشت جهانی رو مصرف کردن یکیشون فوت شدند!! تازگی هم اعلام کردن اون چهار دارو اصلا تاثیری در روند بهبود بیماری ندارن

مشکل چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
وزاذت بهداشت امروز رد کرد این ادعا رو. لطفا مسؤلانه رفتار کنید و این خبر رو حذف کنید وگرنه در نتایج مصیبت‌بار اون شریک میشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار