کد خبر: 1024844
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

نحوه استفاده از آینه ها در دکوراسیون

رپورتاژ آگهی/ آینه ها نقش های مختلفی در طراحی داخلی یک فضا ایفا می کنند. بازتاب نور، بزرگ تر نشان دادن و تزئین محوطه، تنها برخی از کاربردهای آینه ها هستند. اگر قصد دارید تا از آینه ها به منظور یکی از عناصر کلیدی در دکوراسیون خانه و یا محل کارتان استفاده کنید، بهتر است از آن ها به گونه ای استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، از امکاناتی هم که در اختیارتان می گذارند، بهره ببرید.  

در ادامه این مطلب به چند مورد از نکاتی که به شما کمک می کنند تا در محیط زندگی خود از آینه ها به نحو احسن استفاده کنید، پرداخته شده است.

1.استفاده از آینه های بزرگ

بسیاری به اشتباه تصور می کنند که در زمان طراحی فضای داخلی یک محوطه کوچک، فقط باید از المان ها و وسایل کوچک استفاده کنند؛ شاید این نکته برای بسیاری از اشیاء و المان های دکوراتیو درست باشد اما آینه ها از این قاعده مستثنی هستند.

یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین کاربردهای آینه های بزرگ، به وجود آوردن یک نوع توهم عمق است؛ این نوع توهم در بزرگ تر نمایش دادن فضا مفید واقع می شود. پس اگر مایل هستید که محوطه کوچک خود را بزرگ تر از آنچه که هست جلوه دهید، باید بگوییم که این راه، چاره کارتان است.

2.استفاده از آینه های رنگی

اگر دکوراسیون خانه تان، حول محور رنگ های خاصی طراحی شده است، پس حتما قرار دادن آینه های رنگی در فضای داخلی را، مد نظرتان قرار دهید. برای مثال اگر رنگ زغالی یکی از رنگ های اصلی استفاده شده در محوطه شما است، پس آینه دودی یک آینه رنگی متناسب برای دکوراسیون منزل شما محسوب می شود.

البته دقت کنید که لازم نیست فقط آینه های هم رنگ با مبلمانتان را در محیط قرار دهید؛ بلکه می توانید از گروه رنگ هایی که در کنار هم اتمسفر خاصی را برایتان به وجود می آورند هم بهره مند شوید. مثلا اگر رنگ سفید در مبلمان شما زیاد به کار رفته است، این امکان برای شما به وجود می آید تا یک یا چند آینه شامپاینی (مسی) را، در کنار آن ها قرار دهید؛ قرار گرفتن رنگ های مسی (رزگلد) و سفید در کنار هم، باعث ایجاد شدن یک فضای ظریف و رومانتیک می شود.

یک نمونه دیگر که شاید برایتان جالب باشد، استفاده از رنگ برنزی در کنار رنگ سیاه مات و یا زغالی است. استفاده از این دو رنگ در کنار هم یک ترکیب چشم گیر و جذاب را برایتان به ارمغان می آورد؛ یکی از دلایل جذابیت این ترکیب ها، سرد بودن رنگ سیاه و گرم بودن رنگ برنزی است. پس اگر علاقه زیادی به رنگ سیاه در مبلمان دارید، به آویزان کردن آینه برنزی هم کمی فکر کنید.

نحوه استفاده از آینه ها در دکوراسیون

3.در قرار دادن آینه ها دقت لازم را داشته باشید

شاید یکی از دلایل محبوب تر شدن آینه ها، استفاده از آن ها برای پوشاندن فضای خالی دیوار ها باشد، اما باید توجه کنید که این آینه ها چه چیزهایی را منعکس می کنند. چیزهای منعکس شده در آینه، حتما باید ارزش دیده شدن و بازتاب شدن را داشته باشند؛ مطمئن باشید دلتان نمی خواهد آینه های زیبایی که تهیه کردید، انبوهی از وسایل آشفته را در خود منعکس کنند. بهتر است آینه ها یک نور درخشان و یا یک منظره زیبا را در خود نشان دهند.

4.ساختن یک نقطه کانونی

این نقطه های کانونی می توانند هر چیزی باشند؛ اگر یک اثر هنری زیبا و گران قیمت را بر روی دیوار خود نصب کرده اید، پس سعی کنید طوری آینه ها را قرار دهید  تا تصویر آن اثر حتما در مرکز آینه قرار بگیرد. اگر علاقه زیادی دارید تا خانه تان را با استفاده از نور طبیعی روشن کنید، آینه ها این کار را برایتان انجام می دهند. آینه را رو به رو و یا در کنار پنجره خود قرار دهید تا نور خورشید را در فضای داخل پخش کنند.

البته تنها فایده آینه ها در روشن کردن محیط و یا به چشم آوردن قطعه های هنری نیست؛ آینه ها برای منعکس کردن منظره ها هم به کار می روند. اگر در خارج از خانه تان یک منظره سرسبز و یا با نشاط موجود است، می توانید با استفاده از آینه کاری، تصویر آن ها را در داخل خانه هم نشان دهید.

5.بیش از حد از آینه ها استفاده نکنید

استفاده بیش از حد از آینه کاری ها در برخی از نقاط خانه مانند آشپزخانه، نه تنها صحنه را زیباتر نمی کند، بلکه به مراقبت زیادی هم احتیاج دارد. در استفاده از آینه در اتاق خواب ها هم دقت لازم را به خرج دهید؛ با وجود این که آینه ها ابزارهای دکوراتیو هستند و ذاتا برای تزئین کردن محیط، به کار می روند اما باید دقت کنید که چگونه و در کجا از آن ها بهره می برید.

اگر قصد دارید در اتاق خوابتان آینه ای را قرار دهید، پس حتما به آنچه که در آینه نشان داده می شود هم توجه کنید؛ اگر آینه فقط تخت خواب را نشان می دهد و یا در هنگام بیدار شدن از خواب اولین چیزی که به شما نشان می دهد صورت خودتان است، پس جای آن را تغییر دهید.

شرکت تتراگلس

شرکت تتراگلس یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه واردات انواع محصولات شیشه ای، مانند شیشه های ساختمانی، شیشه های رنگی، شیشه های هوشمند و ... می باشد. این شرکت با سابقه درخشان خود که حاصل چندین سال فعالیت مستمر است، همواره آماده ارائه مشاوره های مفید به شما خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار