کد خبر: 1024515
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
چین در ماه سپتامبر ۶۷۸ هزار و ۱۳۳ تن نفت از ایران وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين:  از آنجایی که پالایشگاه‌های مستقل خرید نفت از برزیل را به علت ارزانی به نسبت بالا بودن کیفیت افزایش داده اند، برزیل در ماه سپتامبر به سومین تامین کننده نفت چین تبدیل شد.

بر اساس آمار‌های گمرک چین، واردات از برزیل به ۴.۴۹ میلیون تن رسیده است که ۲.۹۶ میلیون تن از سال گذشته بیشتر است. برزیل از عراق پیشی گرفته و بغداد به پنجمین تامین کننده نفت چین تبدیل شده است.

بر اساس برآورد رویترز، واردات چین از برزیل در بازه ژانویه تا سپتامبر ۳۳.۶۹ میلیون تن بوده است که ۱۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر است.

شرکت دولتی پتروبراس در ماه جولای اعلام کرد چین ۷۰ درصد صادرات نفت برزیل را به خود اختصاص داده است.

عربستان نخستین تامین کننده نفت چین شد

عربستان نیز دوباره جایگاه خود به عنوان نخستین تامین کننده نفت چین را به دست آورده است. این کشور برای دو ماه جایگاه خود را به روسیه داده بود.

عربستان ۷.۷۸ میلیون تن معادل ۱.۸۹ میلیون بشکه در روز نفت در ماه سپتامبر به چین فروخته است.

رقم صادرات نفت روسیه به چین در ماه سپتامبر برابر با ۷.۴۸ میلیون تن یا ۱.۸۲ میلیون بشکه در روز بوده اسن که ۱۸.۶ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته و ۳۲.۸ درصد بیش از ماه آگوست است.

در ۹ ماه نخست ۲۰۲۰، روسیه نخستین تامین کننده نفت چین بوده و ۶۴.۶۲ میلیون تن نفت به چین فروخته است. این رقم ۱۶ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

عربستان پس از روسیه ۶۳.۵۷ میلیون تن به چین ارسال کرده که ۶.۵ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش ۶۵۲ درصدی صادرات نفت آمریکا به چین

محموله‌های نفت ارسالی از آمریکا در ماه سپتامبر نیز به ۳.۹ میلیون تن افزایش یافته است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۵۱۷ هزار و ۹۸۲ تن بوده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار