کد خبر: 1023836
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
اگرمشترکان پرمصرف برق با شروع اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ همچنان پرمصرف باقی بمانند، علاوه بر افزایش ۱۶‌درصدی تعرفه برق پرمصرف‌ها در سال آینده، مشمول افزایش ۱۰‌درصدی تعرفه برق مازاد بر آن هم خواهند شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان این موضوع اظهار داشت: هدف طرح برق امید کاهش مصرف برق است و هر چه بهتر انجام شود، صرفه‌جویی بیشتری خالص می‌شود.

وی افزود: در فاز نخست، برای آنکه مردم نخواهند خیلی هزینه کنند و وسایل برقی را اصلاح کنند، همین که روش استفاده‌ها را بدانند و از وسایل غیرضروری استفاده نکنند، پیش‌بینی ما این است که تا ۱۰‌درصد کاهش مصرف داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه به مشترکان پرمصرف ۶‌ماه فرصت داده‌ایم که بیایند جزو مشترکان خوش مصرف قرار گیرند، گفت: حدود ۱۵‌درصد مشترکان ما، مشترکان پرمصرف هستند.

وی افزود: مشترکان پرمصرف در صورتی که با کاهش مصرف یا استفاده از انرژی خورشیدی موفق شوند در مدت شش‌ماه، میزان مصرف برق خود را اصلاح کنند و به جمع خوش مصرف‌ها بپیوندند، مشمول افزایش ۱۰‌درصدی قیمت برق نمی‌شوند، ولی در غیرآن صورت، بعد از شش‌ماه، مشمول افزایش ۱۰‌درصدی تعرفه برق می‌شوند.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه ابتدای هر سال ۷‌درصد به تعرفه کل مشترکان برق و ۱۶‌درصد به تعرفه برق مشترکان پرمصرف افزوده می‌شود، گفت: این افزایش ۱۰‌درصدی که بعد از ۶ ماه است، اگر مشترکان پرمصرف بتوانند تا پایان فروردین‌سال‌۱۴۰۰، از جمع مشترکان پرمصرف خارج شوند، مشمول افزایش ۱۰‌درصدی تعرفه برق نخواهند شد، اما اگر با شروع اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۰ همچنان پرمصرف باقی بمانند، علاوه بر افزایش ۱۶‌درصدی تعرفه برق پرمصرف‌ها در سال آینده، مشمول افزایش ۱۰‌درصدی تعرفه برق مازاد بر آن هم خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار