کد خبر: 1023421
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
تورم اقتصادی، لزوم افزایش سرعت در انتخاب خانه را دوچندان کرده است؛

هوش مصنوعی، خانه رویایی شما را پیدا می­ کند

رپورتاژ آگهی/ افزایش ناباورانه  قیمت مسکن در 6 ماهه نخست سال 99 بسیاری از متقاضیان را از خرید خانه دور کرد. می توان گفت بسیاری از کسانی که در خرید خانه تعلل کردند، دیگر با همان میزان سرمایه، قدرت خرید خانه در محله مورد نظرشان را ندارند. چرا که طی چند ماه قیمت ها در برخی مناطق، دوبرابر گرانتر شد.

بسیاری از مناطق تهران که از گذشته به عنوان محله های پرتقاضا شناخته می شد، با این تورم قیمت مسکن، افزایش چند برابری قیمت ملک را تجربه کردند و این مهم برای بسیاری از خانواده ها به دلیل تعلل در انتخاب، صورت گرفت. این امر در شرایط فعلی اقتصاد کشور ما به معنی ضرر بسیار در ارزش پول است که شوربختانه در بازار مسکن این مهم بسیار شدیدتر از سایر بخش ها است. زیرا خرید مسکن در کمترین حالت بیش از یک میلیارد تومن هزینه دارد و 10 درصد افزایش قیمت به معنی گران شدن 100 میلیون تومانی قیمت یک ملک متوسط در مناطق جنوبی شهر است.

از طرفی هم نمی توان به آسانی به انتخاب خانه پرداخت و هزینه زیادی که باید برای خرید یک واحد مسکونی پرداخت شود، انتخاب را بسیار سخت می کند. از سوی دیگر جستجو و پیدا کردن خانه و محله ای که با سلایق و نیاز تمام اعضای خانواده همسو باشد، کارآسانی نیست.

حال در نظر بگیرید خانواده ای قصد خرید آپارتمان در ازگل را دارد که متراژ مورد نیازشان حدود 120 متر مربع است. این ملک در حدود 5 میلیارد  و600 میلیون تومان هزینه دارد و پرداخت این مبلغ، به دقت و بررسی بسیاری نیاز دارد. از طرفی شخصی که نزدیک 6 میلیارد تومان پول پرداخت می­ کند، انتظار بهترین امکانات و سکونت در خانه ای متناسب با سلایق و نیازهایش را دارد.

هوش مصنوعی، خانه رویایی شما را پیدا می­ کند

تورم اقتصادی، لزوم تسریع در خرید را دوچندان کرده است

در نتیجه سرعت و کیفیت در انجام یک معامله ملکی، در این بازه زمانی از اهمیت دوچندانی برخوردار است. در این راستا تکنولوژی توانسته سرعت را برای متقاضیان ملکی به همراه بی آورد. اما همه بسترهای ارائه خدمات ملکی، صرفا فایلهای متعدد را به نمایش میگذارند و کمکی به افزایش سرعت انتخاب کاربران نمی­کنند.

در این راستا مجموعه ای دانش بنیان توانسته این مهم را به مرحله اجرا در بی آورد و به جای اینکه کاربران در بین فایلهای متعدد ملکی به دنبال خانه مورد نظرشان بگردند، هوش مصنوعی این کار را برای متقاضی انجام می­ دهد. این مهم را سامانه اینپین با استفاده از ابزارهای متعدد جستجوی ملکی، برای کاربران خود فراهم کرده و برای ارائه فایل، تمام سلایق متقاضیان را باجزئیات کامل در نظر می­ گیرد.

بدین صورت که کاربران با انتخاب محله، بازه قیمتی، تعداد اتاق ها، نوع و سال ساخت، نمای ساختمان و حتی وجود چای ساز در آن واحد مسکونی، هوش مصنوعی را برای جستجو درفایل های بارگذاری شده در سامانه اینپین که با شرایط تعریف شده کاربر همسو است به کار می گیرد. از سوی دیگر، اینپین با ارسال نیازهای متقاضی برای تعداد زیادی مشاور املاک متخصص در منطقه مورد نظر کاربر، سرعت و دقت رسیدن متقاضی به خانه رویایی اش را افزایش می دهد.

این مهم می تواند با افزایش آگاهی متقاضی، نسبت به محله مورد نظرش سریع تر به نتیجه برسد. از این رو با بررسی برخی از مهمترین مشخصات محله های پرتقاضا همچون ازگل، متقاضیان خرید آپارتمان در ازگل را نسبت به تغییرات قیمت و سایر مولفه های تاثیرگذار در انتخاب این محله برای سکونت، آگاه تر کرده ایم.

ازگل و تغییرات قیمت ملک دراین محله طی 5 سال اخیر

ازگل، آخرین محله ای است که در شمال شرق تهران قرار گرفته و می توان گفت بهترین هوای تهران را محله ازگل دارد. زیرا هم از شرایط مطلوب هوای کوهپایه ای برخوردار بوده، هم در مجاورت بزرگترین پارگ جنگلی های تهران قرار گرفته است. از این رو خرید آپارتمان در ازگل از گذشته برای بسیاری از ساکنین تهران جذاب بوده و همین تقاضا و مولفه های دیگر، قیمت املاک این منطقه را افزایش داده است.

به این صورت که ابتدای سال 94، زمانی که میانگین قیمت ملک در تهران حدود 4 میلیون تومان بود، خرید آپارتمان در ازگل متری 7 میلیون تومان ثبت شده است. در ادامه،  این نرخ با شیب ملایمی تا شهریور ماه 96 تا 69 میلیون و پانصد هزار تومان نیز رسید.

گفتنی است در آن بازه زمانی رکود صنعت ساختمان در قیمت مسکن نمود بیشتری پیدا کرد و رشد قیمت املاک در تهران آغاز شد. به طوری که از ابتدا تا انتهای سال 97 خرید آپارتمان در ازگل هر مترمربع 8 میلیون تومان گرانتر شد و از 12 به 20 میلیون تومان رسید.

لازم به ذکر است سال 98 نیز خرید آپارتمان در ازگل با روند صعودی در حال گران شدن بود و ازابتدای سال، قیمت ها با 22 میلیون تومان آغاز و در اسفند ماه با 30 میلیون تومان به کار خود پایان داد.

گفتنی است این محله نیز در سال 99 از گرانی مسکن در امان نبود و خرید آپارتمان در ازگل، طی 6 ماه نخست سال، هر ماه 2 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. در نتیجه قیمت ملک در این منطقه به 46 میلیون تومان در هرمتررسید.

هوش مصنوعی، خانه رویایی شما را پیدا می­ کند

اجاره آپارتمان در ازگل

این منطقه نیز همچون سایر محله های مجاورش دارای خانه های بزرگی است که برای زوج های جوان و خانواده های کم جمعیت گزینه مناسبی به شمار نمی رود. چراکه با در نظر گرفتن قیمت زیاد اجاره خانه در ازگل، سکونت به صورت استیجاری در این منطقه صرف اقتصادی ندارد. جهت اجاره خانه در ازگل اینجا کلیک کنید.

از سوی دیگر محل جایگیری این محله فاصله زیادی نسبت به مرکز شهر دارد که از ادارات و شرکتها بسیار دور است. گفتنی است فاصله زمانی و مسافت کاربران اینپین، نسبت به این محله و تمام مناطق را می­توان در بخش جستجوی ملک سامانه یا اپلیکیشن مشاهده کنید. به این صورت متقاضیان خرید یا اجاره آپارتمان در ازگل در هر نقطه از تهران باشند، می توانند مسافت و فاصله زمانی خود با ملک انتخابی خود مشاهده کنند.

ازگل روی نقشه و ترافیک آن

محله ازگل آخرین محله شمال شرق تهران است که در منطقه یک تهران قرار دارد. این منطقه از نظر آب و هوا در بهترین شرایط قرار گرفته و می توان گفت از سه ناحیه با درختان انبوه و طبیعت، احاطه شده است. به طوری که غرب ازگل را بوستان جنگلی سوهانک، جنوب آن پارک جنگلی لویزان و از شمال با مناطق کوهپایه ای تهران همسایه است.

این هوای بسیار عالی در کنار وجود بزرگراه های امام علی(ع)، اتوبان شهید بابایی، و بزرگراه ارتش که مسیر تردد با خودروی شخصی را بسیار آسان کرده، به عنوان دو مورد از بهترین شاخصه های سکونت در این محله به شمار می رود.

در نتیجه خرید آپارتمان در ازگل برای افرادی که توان مالی ورود به این محله را دارند، گزینه بسیار خوبی است. گفتنی است این مهم باعث شده تقاضا برای سکونت در این محله افزایش یابد. از این رو نیاز است متقاضیان زمان و انرژی زیادی برای جستجوی ملک مورد نظر خود گذاشته یا با وارد کردن نیازها و سلایق ملکی خود در سامانه اینپین، هوش مصنوعی را برای جستجو به کارگیرند. برای این مهم کافی است واژه“inpin”  را در نوار ابزار جستجوگر خود وارد کنید.

پلتفرم جستجوی ملک اینپین: https://www.inpinapp.com

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار