کد خبر: 1023370
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳
خوزستان که طی سال‌های اخیر با مشکلات و معضلات زیادی دست به گریبان بوده، نیازمند کمک ویژه جهادگران و نیرو‌های بسیجی برای بازسازی است. از خشکسالی‌ها و گرد و غبار‌ها گرفته تا سیلاب‌هایی که صدمات زیادی به مناطق مختلف آن وارد کرده‌اند و حالا از هر نقطه آن خبر می‌رسد که گروهی از جهادگران مشغول خدمات‌رسانی هستند. دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با حضور در شهرستان ایذه، یک باب منزل مادر‌شهید و ۵/۲ کیلومتر خط لوله آبرسانی در روستای فافر را افتتاح کرد و فرمانده قرارگاه آبرسانی بسیج سازندگی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان نیز از وضعیت پایداری شبکه و خطوط انتقال آب روستا‌های بخش غیزانیه بازدید کرد. این در حالیست که تیم‌های جهادگر متشکل از پزشکان و پرستاران در مناطق مختلف این استان مشغول خدمات‌رسانی رایگان به شهروندان هستند.
محمد‌رضا هاديلو

سرویس جامعه جوان آنلاین: در خوزستان و شهرستان رامشیر تیم پزشکان متخصص برای کمک به درمان نیازمندان در بخش مشراگه حضور یافتند.


این تیم پزشکی با حضور در مراکز بهداشت شهر مشراگه و برخی روستا‌ها به مردم این منطقه خدمات پزشکی رایگان ارائه دادند. این امر با همکاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج رامشیر و گروه‌های جهادی آن منطقه انجام گرفت. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رامشیر نیز در جریان این حرکت خداپسندانه و حضور پزشکان متخصص در منطقه، ضمن تقدیر از اقدامات این جهادگران، بر تداوم این حرکت تأکید کردند.


همچنین در بندر ماهشهر، پایگاه مقاومت بسیج پتروشیمی شهید‌تندگویان طرح ویزیت و داروی رایگان را در شهر چمران برگزار کرد. پزشکان جهادگر پایگاه مقاومت بسیج پتروشیمی شهیدتندگویان در راستای عمل به فرمایشات مقام‌معظم رهبری درخصوص انجام فعالیت‌های جهادی برای رفع محرومیت‌ها و همچنین در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود طرح ویزیت و داروی رایگان را در شهر چمران برگزار کردند. این برنامه در مسجد امام خمینی (ره) کوی عمار و با همکاری موکب فداییان حضرت محسن (ع) برگزار گردید و اقداماتی از قبیل؛ ویزیت پزشک عمومی و تحویل دارو ۳۰۹ نفر، ویزیت مامایی و تحویل دارو ۱۷ نفر، ویزیت و مشاوره تغذیه ۱۵ نفر، آزمایش خون ۲۶ نفر و فعالیت‌های پرستاری (تست قند خون، سرم تراپی، تزریقات، پانسمان و...) ۸۶ نفر به صورت رایگان برای مردم منطقه انجام شد.


سپاه همیشه در کنار مردم است


در شهرستان ایذه، یک باب منزل مادر‌شهید و ۵/۲ کیلومتر خط لوله آبرسانی در روستای فافر بخش سوسن به دست سردار حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران افتتاح شد.


سردار سید‌ضیاءالدین حزنی با حضور در مراسم افتتاحیه یک واحد مسکونی متعلق به مادر شهید‌عزت‌الله موسوی که با مشارکت سپاه در روستای ممبین سوسن ساخته شد، گفت: «تاکنون بیش از ۳۶ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور انجام شده است.»


دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با بیان اینکه در همه عرصه‌ها در کنار مردم بودن از رمز‌های موفقیت سپاه پاسداران است، گفت: «اشتغالزایی و ارائه تسهیلات و خدمات آبرسانی سیار به روستاها، از دیگر خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و از ۵/۲ کیلومتر خط آبرسانی به روستای فافر بخش سوسن رونمایی کرد.»


وی با بیان اینکه در راستای فرمایشات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) میلیون‌ها بسته غذایی در بین نیازمندان سطح کشور با طرح مواسات و کمک مؤمنانه توزیع شد، بیان کرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقید است در کنار پاسداری از مرز‌ها و برقراری امنیت کشور، به فکر نیازمندان و محرومان جامعه باشد و طرح‌های محرومیت‌زدایی را ادامه دهد.»


حزنی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب نهادی برخاسته از بطن مردم ایران اسلامی است و به خدمت به مردم افتخار می‌کند، خاطرنشان کرد: «باید همه نهاد‌های انقلابی همگام و با هم برای خدمت به مردم وارد عمل شوند و چند پروژه عمرانی دیگر از جمله ساخت مسکن در این شهرستان تکمیل خواهد شد.»، اما در منطقه دیگری از خوزستان یعنی روستا‌های هندیجان، جهادگران چندین خانه را در دست ساخت دارند که با آماده شدن دو خانه، طی مراسمی آن‌ها را تحویل خانواده‌های نیازمند دادند.


در جهت خدمات‌رسانی جهادی به خانواده‌های محروم روستایی، افتتاح دو واحد ساختمانی مددجویان تحت‌پوشش روستا‌های حسین‌آباد و دهملاء با همت گروه‌های جهادی بسیج حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان هندیجان صورت گرفت.


این حرکت جهادی در جهت محرومیت‌زدایی با همکاری ارزشمند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی سپاه ناحیه هندیجان انجام شد.


بسیج سازندگی ناحیه شادگان هم بیکار ننشسته و با آماده کردن و توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم، شادی را به سفره‌های محرومان این منطقه هدیه کرد.


مسئول بسیج سازندگی ناحیه شادگان، در‌این‌باره گفت: «این برنامه به مناسبت اربعین حسینی و در راستای لبیک به ندای رهبری و کمک به نیازمندان انجام شد که با همت بسیج سازندگی و مشارکت قرارگاه منطقه‌ای کربلا و مجامع و مؤسسه‌های خیریه شهرستان، تعداد ۱۵ هزار پرس غذای گرم با رعایت پروتکل بهداشتی بین نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع شد.»


رادمرد با تأکید بر لزوم توجه به نیاز‌های روز مستضعفین ادامه داد: «افراد نیازمندی هستند که حتی برای ماه‌ها پول دارو و درمان خود را هم ندارند، به دلیل مسائل مالی امکان ازدواج ندارند یا دانش‌آموزانی که از ادامه تحصیل باز می‌مانند و خوب است که ما به مسائل این چنینی نیز توجه داشته باشیم.»


جهاد بانوان برای خدمت‌رسانی به محرومان


سال‌هاست بانوان این سرزمین نشان داده‌اند سرشار از مهر و نوع‌دوستی هستند و زمانی که پای کمک و رفع نیاز هم‌نوعشان در میان باشد از جان هم مایه می‌گذارند تا قدمی برای محرومیت‌زدایی بردارند و این را ثابت کرده‌اند. بر همین اساس در اهواز هم تلاش بانوان جهادگر برای محرومیت‌زدایی قابل ستایش است.


طی چند ماه اخیر، بانوان جهادگر و بسیجی ناحیه مقاومت امام علی (ع) اهواز با کمک‌های مؤمنانه و فعالیت‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی قدم‌های مؤثری برداشتند. در رزمایش‌های مؤمنانه بانوان همچون سال‌هایی که در پشت جبهه‌های جنگ یاری‌گر مردان بودند، این‌بار نیز در جبهه محرومیت‌زدایی و برای کمک به برداشتن رخت محرومیت از مردم هم‌نوعشان با حضور در گروه‌های جهادی پایگاه مقاومت ناحیه امام علی (ع) اهواز اقداماتی در جهت همدلی و کمک مؤمنانه انجام دادند.


از جمله این اقدامات می‌توان به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه بسته‌های معیشتی از موادغذایی و توزیع بین نیازمندان، پخت غذا و پخش در مناطق محروم شهر اهواز، تهیه لباس و لوازم‌التحریر، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک با مشارکت بانوان بسیجی و جهادی، شناسایی خانه نیازمندان مناطق محروم و معرفی به برادران جهادی برای انجام کار‌های تعمیرات، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و اهدای شیرخشک به مادران در بیمارستان‌ها اشاره کرد.


تلاش برای رفع تمام مشکلات غیزانیه


غیزانیه که با مشکلات زیادی در رابطه با تأمین آب شرب مواجه است، حالا مورد توجه بسیج سازندگی قرار گرفته تا در کم‌ترین زمان ممکن ساکنان این منطقه را از این معضل برهاند.


در همین رابطه، در بازدید میدانی فرمانده قرارگاه آبرسانی بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان وضعیت پایداری شبکه و خطوط انتقال آب روستا‌های بخش غیزانیه به‌صورت میدانی با حضور در اکثر روستا‌ها به همراه مدیر آبفا روستایی اهواز مورد بررسی قرار گرفت.


سرهنگ زبیدی، با اشاره به اهمیت توجه به آبرسانی به روستا‌ها به ویژه بخش محروم غیزانیه گفت: «در چند ماه گذشته اقدامات جهادی و انقلابی خیلی خوبی در بخش غیزانیه انجام گرفت و وحدت و کار شبانه‌روزی مسئولان به بار نشسته است که جای تقدیر و تشکر دارد.»


وی با بیان اینکه این بازدید برای رسیدگی و بررسی پایداری سیستم‌های آبرسانی صورت گرفته است، افزود: «پیگیر هستیم تا هیچ‌گونه مشکلی در تأسیسات آبرسانی اعم از پمپاژ، خطوط انتقال و شبکه‌های روستایی باقی نماند و مشکلات چندین ساله مردم غیزانیه به‌طور کامل مرتفع گردد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار