کد خبر: 1023280
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: ۱۰۱ واحد گلخانه به مساحت ۳۰ هکتار در شهرستان تبریز فعالیت دارند که تا پایان سال به ۷۰ هکتار افزایش می‌یابد.

فرامرز افشانی  همچنین در خصوص وضعیت اراضی زیر کشت تبریز، اظهار کرد: ۱۱۰ هکتار مرتع، سه هزار و ۶۰۰ هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در تبریز وجود دارد که ۲۲ هزار هکتار آن اراضی دیم و ۲۲ هزار هکتار نیز اراضی آبی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، چهار هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، یکهزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا و ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی در تبریز است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان این‌که امسال در بخش آب و خاک، با اختصاص ۴۴۵ میلیون تومان اعتبار، پروژه مرمت قنات‌ها انجام گرفته است، گفت: همچنین ۵۰۰ هکتار از مزارع تبریز مجهز به آبیاری تحت فشار بوده که امسال مقرر شده تا یکهزار و ۲۰۰ هکتار نیز به این نوع سیستم آبیاری مجهز شود.

افشانی از توزیع حدود ۳۷ هزار تن نهاده دامی بین دامداران خبر داد و گفت: سه هزار و ۷۰۰ راس گاو در سال گذشته اصلاح نژاد شده و در ایام کرونایی با وجود تعطیلی‌ها برای چهار هزار بهره بردار کلاس‌های ترویجی برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۲۶ واحد پرورش مرغ گوشتی، ۲۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار، ۶۲ واحد دامی صنعتی و ۴۹۳ واحد دامی سنتی در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با تاکید بر این‌که ایجاد پایانه گل و گیاه در تبریز بسیار ضروری است، یادآور شد: با ساخت این پایانه تمام تولیدات گل و گیاه در سطح استان در یک محل مشخص جمع شده و منبع مهمی برای بخش گیاهی استان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر