کد خبر: 1021884
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
آتش سوزی مهیب بامدادی در یک ساختمان دو طبقه ویلایی، در حالی جان کودک ۱۰ ساله‌ای را گرفت که دو بانوی جوان به همراه یک آتش نشان نیز به شدت مصدوم شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اوایل بامداد روز گذشته دختر ۲۲ ساله‌ای که در غیاب پدر و مادرش به تنهایی در منزل مسکونی (طبقه اول) حضور داشت ناگهان با دیدن شعله‌های آتشی که از پذیرایی منزل زبانه می‌کشید، هراسان از پله‌ها به طبقه دوم ساختمان ویلایی دوید و از همسایه برای خاموش کردن شعله‌ها کمک خواست. مرد میان سال نیز وحشت زده همسر و پسر ۱۰ ساله اش را در خانه رها کرد و بی درنگ به طبقه پایین رفت او در حالی که از دختر همسایه می‌خواست تا او نیز به طبقه بالا برود، تلاش کرد تا شعله‌ها را خاموش کند، اما ناگهان آتش زبانه کشید و دود سیاه غلیظی همه ساختمان را طوری فرا گرفت که مرد میان سال دیگر نتوانست برای نجات خانواده اش به طبقه بالا بازگردد. او به ناچار به بیرون از ساختمان دوید و با کمک اهالی محل با آتش نشانی تماس گرفت.

در حالی که به دلیل بسته بودن در پشت بام، دود‌های غلیظ، طبقه دوم ساختمان را کاملا فرا گرفته بود، همسر مرد میان سال و پسر ۱۰ ساله اش به دلیل استنشاق دود‌های سیاه بیهوش روی زمین افتادند و دختر جوان نیز سرفه کنان نقش بر زمین شد.

دقایقی بعد در حالی خودرو‌های آتش نشان وارد خیابان امام خمینی (ره) ۶۸ شدند که شعله‌های آتش از داخل منزل زبانه می‌کشید. این در حالی بود که ستاد فرماندهی آتش نشانی، با تماس‌های مردمی و اعلام شدت آتش سوزی، نیرو‌های پشتیبانی و امداد و نجات را نیز از ایستگاه میدان جهاد به محل آتش سوزی اعزام کرد.

مرد میان سال که هراسان و نگران فریاد می‌کشید از آتش نشانان خواست برای نجات دختر جوان و اعضای خانواده اش اقدام کنند. در این هنگام بار دیگر امدادگران فداکار بی محابا دل به شعله‌های آتش زدند و در میان دود‌های غلیظ خود را به طبقه دوم رساندند آن‌ها پیکر‌های دو بانو و پسر ۱۰ ساله را به درون حیاط انتقال دادند و نیرو‌های اورژانس که در محل حضور یافته بودند به احیای تنفسی پرداختند، اما «دانیال» کودک معصوم ۱۰ ساله دیگر نفس نمی‌کشید، ولی تکنیسین‌های اورژانس با مشاهده آثار و علایم حیات در دو بانوی جوان، بلافاصله آن‌ها را در حالی به بیمارستان ثامن الائمه (ع) ناجا انتقال دادند که مشخص شد حسن رمضانی نیروی فداکار آتش نشانی نیز وضعیت وخیمی دارد به همین دلیل او نیز به مرکز درمانی منتقل شد و سه مصدوم این حادثه تاسف بار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شدند.

در همین حال مدیر منطقه چهارم آتش نشانی مشهد گفت: با توجه به شدت آتش سوزی، نیرو‌های اطفای حریق و امداد و نجات از ایستگاه‌های ۴۰، ۱۱ و ۴ به محل حادثه اعزام شدند و بی درنگ به اطفای حریق پرداختند، اما متاسفانه کودک ۱۰ ساله‌ای که در طبقه دوم سکونت داشت به دلیل استنشاق دود‌های غلیظ جان سپرد. ولی آتش نشانان دو بانوی جوان را از میان شعله‌های آتش بیرون کشیدند و از مرگ نجات دادند.

سرآتشیار مجید فرهادی با بیان این که کانون آتش در پذیرایی منزل مسکونی طبقه اول بود، افزود: علت دقیق وقوع این حادثه مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی هستند.

این مقام مسئول در آتش نشانی تصریح کرد: معاون شیفت ایستگاه ۴ آتش نشانی نیز که در حین عملیات اطفا و نجات افراد محبوس در طبقه دوم، دچار مصدومیت (استنشاق دود) شده بود هنوز در مرکز درمانی بستری است.

قاضی ویژه قتل عمد نیز با بیان این که هنوز علت دقیق آتش سوزی درباره عمدی یا غیرعمدی بودن حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی اعلام نشده است، گفت: بررسی‌های کارشناسی ادامه دارد و شکایتی نیز در این باره مطرح نشده است. قاضی کاظم میرزایی اضافه کرد: در صورتی که ماجرا حادثه غیرعمدی باشد روال عادی خود را طی خواهد کرد.

منبع: روزنامه خراسان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار