کد خبر: 1021552
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
نگاهی به فعالیت گروه جهادی ورزشکاران و پهلوانان
کمک جمعی از قهرمانان رشته‌های مختلف و به‌خصوص کشتی‌گیران به نیازمندان رنگ و بوی دیگری دارد. گویی ارزش این کمک‌ها از ایستادن روی سکوی قهرمانی جهان هم بالاتر است. کمک‌هایی که از جنس مهربانی است. از جنس تعصب و غیرت. قهرمانان جهادگر که مدال‌هایشان را در میان شلوغی و سوت و فریاد تماشاگران دریافت کرده‌اند امروز با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار، در سکوت و آرامش برای ساکنان این مناطق خانه و مدرسه و مسجد می‌سازند.
محمد‌رضا هاديلو

سرویس ایران جوان آنلاین: وقتی ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرد، نگرانی‌ها هم بیشتر شد. روزانه صد‌ها نفر جان خود را از دست دادند و خیلی‌ها به این نتیجه رسیدند دیگر دورهمی‌ها تکرار نخواهد شد.


غم و غصه رفیق خانه‌ها شد، خیلی‌ها در سراسر جهان بی‌خانمان شدند و بسیاری دیگر شغل‌شان را از دست دادند، اما در این بین برخی که می‌توان نامشان را قهرمان و پهلوان گذاشت بیکار ننشستند و از هر راهی که می‌شد به یاری نیازمندان شتافتند.


مهم نیست در مورد کدام نقطه از کشور صحبت کنیم. وقتی کووید ۱۹ به جان ایرانیان افتاد، بسیاری از شهروندان در کنار بسیجیان و جهادگران برای جلوگیری از شیوه و حتی ریشه‌کن کردن این ویورس دست به کار شدند. بعضی با ضدعفونی کردن معابر و مراکز عمومی و برخی با کمک مالی و گروهی نیز با حضور در کارگاه‌های تولید ماسک و گان و لوازم دیگر و صدالبته که جهادگران سلامت هم جانشان را در دست گرفته به کمک بیماران آمدند. در این میان ورزشکاران رشته‌های مختلف نیز برای مقابله با کرونا و کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از این بیماری کمر همت بستند و در سراسر کشور بسیج شدند.


آن‌ها کمک‌هایشان را با تقدیم مبالغی برای تهیه و آماده‌سازی بسته‌های غذایی و معیشتی آغاز کرده و سپس این سبد‌ها را در میان محرومان و خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع کردند.


اما در این میان برخی ورزشکاران هم دست به کار‌های خاص و ویژه‌ای زدند. درست مثل کمک چند نفر از قهرمانان جهان که کارشان با همه فرق می‌کرد و محدود به زمان شیوع کرونا نبود.


ورزشکارانی که به تعداد مدال‌های المپیکشان توجهی نداشتند و تمام شهرتشان را به همراه حکم‌های قهرمانی در پستوی خانه گذاشته و در سکوت به کمک نیازمندان شتافتند.


جمع این ورزشکاران و پهلوانان متشکل از کمیل قاسمی، حسن رحیمی، احسان لشگری، امیر توکلیان، هادی حبیبی، رضا لایق، سجاد گنج‌زاده، عباس طحان، بهمن عسگری، نجمه خدمتی، نیلوفر اردلان و جمعی دیگر از بانوان و مردان قهرمان این سرزمین پهناور است که یک گروه جهادی تشکیل داده‌اند. ورزشکاران متعصب و غیرتمندی که کمک به همنوع را در دستور کار قرار داده و پا پیش گذاشتند.


۲ سال خدمات‌رسانی در سکوت و آرامش


مؤسسه خادمین علی ابن‌ابیطالب (ع) با حضور قهرمانان ورزشی شکل گرفته و مدت‌هاست جهادگران این گروه با سفر به مناطق مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، لرستان، تهران، گلستان و چند استان دیگر هم آجر بالا می‌اندازند تا در دورترین نقاط کشور برای هموطنان محرومشان خانه و مدرسه و مسجد بسازند و هم با نشستن پای درد دل ساکنان این مناطق و آشنایی با دیگر نیازهایشان، در مسیر تأمین و رفع این خواسته‌ها گام برمی‌دارند.


بعد از آغاز رزمایش کمک مؤمنانه و همدلی، این گروه جهادی در کنار دیگر اقداماتش به تهیه بسته‌های مواد غذایی و توزیع آن‌ها در بین خانوار‌های کم‌برخوردار پرداخت و در همین راستا قهرمانان کشورمان در بازدید از روستا‌های صعب‌العبور مناطق مرزی اقدام به ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان این مناطق کردند. ساخت واحد‌های مسکونی در مناطق محروم مانند روستا‌های زاهدان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط خیران قهرمان است.


حالا حدود دو سال است که کمک‌های خالصانه قهرمانان و پهلوانان شامل حال بسیاری از مناطق محروم شده و امروز کار‌های این جهادگران با برنامه‌ریزی و انسجام خاصی پیش می‌رود.


این قهرمانان جهادگر علاوه بر شاد کردن دل مردم با مدال‌آوری‌هایشان در سکوت و بدون سر و صدا به خدمتگزاری به نیازمندان پرداخته و لبخند را روی لب‌های بچه‌های مناطق کم‌برخوردار نقاشی می‌کنند.

با مسئولان

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادي
مسئول بسيج سازندگي سپاه قمربني‌هاشم(ع)

 

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۳۰ گروه جهادی متشکل از ۷۵۰ جهادگر که ۳۰۰ نفر از آن‌ها از بسیج خواهران می‌باشند در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری به خدمت‌رسانی در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی، دامپزشکی، آموزشی و... مشغول هستند.

از ابتدای سال نیز ۱۹۲ گروه جهادی فعال در سطح استان داشته‌ایم که ۱۰ درصد اعضای آن‌ها از دانشجویان جهادگر بسیجی بوده‌اند.

گروه‌های جهادی بسیج شهرستان شهرکرد در عرصه عمرانی و فرهنگی، در شهرستان‌های سامان و بِن، در عرصه‌های میوه‌چینی، عمرانی، فرهنگی، لایروبی قنوات خدمت‌رسانی می‌کنند.

گروه‌های جهادی در لردگان به لوله‌کشی آب برای اهالی روستا‌های دهکده و گاهکده می‌پردازند و در بارز و شوارز نیز فعالیت عمرانی و فرهنگ دارند. همچنین خدمت‌رسانی در چپد و لپد بازفت نیز در زمینه دامپزشکی و فرهنگی و عمرانی در حال انجام است. امسال به خاطر شیوع کرونا، فعالیت گروه‌های جهادی بیشتر در زمینه تولید ماسک و پاکسازی محیطی بوده و تاکنون ۳۳۰ پروژه را اجرا کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد پروژه‌ها به یک‌هزار و ۲۰۰ مورد برسد.

همچنین گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی را در سراسر استان داریم و متخصصین بسیج در عرصه‌های کشاورزی، ورزشکاران، رسانه، مداحان، طلاب و پیشکسوتان نیز اردو‌های جهادی خاص خود را برگزار می‌کنند.
فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه جهش تولید از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در ادامه سال است که بر موضوع آموزش تأکید دارند.

گروه جهادی فرماندهان و مسئولان سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) در هفته دفاع مقدس با هدف خدمت‌رسانی در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی و آسیب‌های اجتماعی عازم شهرستان اردل شدند. تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) است. بر همین اساس طی یک‌سال گذشته یک‌هزار و ۲۷ سری جهیزیه از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و کمک‌های خیرین تهیه شده است و طبق تفاهم انجام شده با قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در نظر داریم بیش از ۵۰ سری جهیزیه دیگر را تهیه کنیم و در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت قرار دهیم.
 
سردار محسن كريمي
فرمانده سپاه روح‌الله استان مركزي
 
بهره‌برداري از ۲۷۰ پروژه محروميت‌زدايي در استان مرکزی
 
امسال در هفته دفاع مقدس ۲۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید. امروز به‌خاطر وجود اندیشه انقلاب اسلامی و ایجاد گروه‌های جهادی متشکل از جوانان متخصص، بسیجی، باروحیه و خلاق در سطح کشور توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و روستا‌ها شده و گروه‌های جهادی خودجوش در خدمت‌رسانی به مردم روستا‌ها پیشگام هستند. فعالیت و خدمت‌رسانی در روستا‌ها و نقاط محروم یک سعادت بزرگ و ارزشمند است و همچنین خدمت‌رسانی به این مناطق یک فرصت است که باید این فرصت‌ها را غنیمت بشماریم. جهادگران ارتباط بسیار خوبی با اهالی روستا و مناطق محروم دارند که همین امر باعث عمق‌بخشی به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی شده و قبل از انجام هرگونه فعالیتی مشکلات روستا‌ها را بررسی می‌کنند و خود این امر راهگشا است. فعالیت محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی مقابل اقدامات، اهداف و توطئه‌های دشمنان قرار گرفته به سبب اینکه در طی سالیان متمادی دشمنان روی اقتصاد و هدف عقب نگه داشتن و وابستگی تمرکز کرده‌اند. تا به امروز بسیجیان و جهادگران اقداماتی را انجام داده‌اند که ارتباط مؤثر با شکوفایی چرخه تولید و معشیت مردم داشته که این امری قابل تقدیر است. در چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس برنامه‌های مختلف برای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس با هدف جلوگیری از تحریف و انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل جوان انجام شده و به‌رغم در نظر گرفتن برنامه‌های متعدد اقداماتی برای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علي اصغر كريمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
قوانين كشور هنوز در سيطره سرمايه داري است.
غربزده ها اصالت را به سرمايه و سرمايه دار و سرمايه گذار مي دهند.
اسلام و انقلاب به علم و دانشمندان خدا ترس اصالت مي دهد.
جهاد سازندگي در واقع نظريه اسلام در باب اقتصاد و زندگي در جهان است.
اميد است قانون برنامه بودجه و ساير قانون هاي وارداتي - ترجمه اصلاح شود ان شاءالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار