کد خبر: 1020493
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری به بیان توضیحاتی در خصوص تاثیر داروی اکتمرا بر درمان بیماری کرونا پرداخت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شروین شکوهی در خصوص تاثیر داروی اکتمرا بر درمان بیماری کرونا گفت: این دارو مدت‌هاست که در بعضی موارد به درستی و برخی اوقات نادرست مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت تولید کننده‌اش یک مطالعه بزرگ در این خصوص به روی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر انجام داده و به نتیجه رسیده است که این دارو تاثیر چندانی بر درمان بیماری کرونا ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه اکتمرا داروی کرونا نیست، ادامه داد: این دارو برای یکسری از مشکلات که ایمنی در آن زیاد اتفاق می‌افتد، تحویز می‌شود و در مواردی از کرونا که این بیماری شدید می‌شود و در زمان خاصی اگر اکتمرا مورد استفاده قرار بگیرد، ممکن است موثر واقع‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه اکتمرا داروی ضدویروسی نیست، اظهار کرد: این دارو در نوعی از بیماری سرطان که در آن از سلول‌های خاصی استفاده می‌شود و هنگامی که با طوفان سایتوکایینی مواجه هستیم، مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر دقیقا این دارو موقع طوفان سایتوکایینی مصرف شود، ممکن است، اثر بخش باشد.

شکوهی افزود: به طور کلی اگر این دارو در شرایط و موقعیت و همچنین بیمارانی خاصی مورد استفاده قرار بگیرد احتمال گرفتن پاسخ مناسب وجود دارد.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار