کد خبر: 1019706
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه از رفع مشکل چندین ساله زمین کتابخانه عمومی مراغه خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده مشکل تامین زمین کتابخانه حل و کتابخانه مرکزی در این شهرستان ساخته می‌شود.

موسی شعفی  در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مراغه اظهار داشت: براساس نیاز فرهنگی شهرستان به ایجاد کتابخانه جدید و استاندارد، موافقت تغییر کاربری زمین ۵ هزار متری در نظر گرفته شده از آموزشی به فرهنگی از سوی آموزش و پرورش اخذ شده است.
وی با اشاره به اینکه این زمین در شهرک سهند قرار دارد، گفت: با هماهنگی انجام شده شهرداری مراغه زمین را به کتابخانه عمومی تحویل می دهد.
وی گفت: برای ساخت این کتابخانه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال حاضر یک میلیارد تومان از هزینه ساخت آن از سوی خیر مراغه ای تامین شده است.
شعفی افزود: با آعلام آمادگی از سوی خیران به محض شروع عملیات اجرایی پروژه، خیران ما بقی اعتبار مورد نیاز را تامین خواهند کرد.
معاون فرماندار مراغه به وضعیت کرونایی شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فضای مجازی بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
شعفی گفت: می توان با استفاده از این ظرفیت مسابقات کتابخوانی را به صورت عمومی برگزار کرد.


رییس اداره کتابخانه های عمومی مراغه نیز در این جلسه گفت: آماده مشارکت با شهرداری در تجهیز فرهنگسراها هستیم.
پریسا اسدی به راه اندازی کتابخانه مشارکتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵ فرهنگسرا در شهر مراغه فعال هستند که می توان از این پتانسیل برای راه اندازی کتابخانه های مشارکتی استفاده کرد.
وی افزود: همچنین همایش کتابداری سال آینده در شهرستان برگزار می شود که مقدمات برگزاری همایش از سوی این نهاد در حال انجام است.
وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس، ۴ نشست کتابخوانی در فصای مجازی با حصور کارشناسان مختلف برگزار شده است.
رییس کتابخانه های مراغه اضافه کرد: در حال حاضر کتاب از سوی این نهاد با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های مربوطه به امانت داده می شود که پس از تحویل کتاب ها به مدت هفت روز در قرنطینه قرار می گیرد.
اسدی افزود: این نهاد علاوه بر امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه آن پاسخگوی نیازهای اجتماعی روز کاربران بوده و در کاهش آسیب های اجتماعی و روانی جامعه برنامه های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی به تبلیغات محیطی در راستای ترویج فرهنگ و کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: نیازمند همکاری دستگاه های متولی در این خصوص هستیم و انتظار داریم بنرهای کتاب و کتابخوانی در مکان های مختلف شهرستان نصب شود.
وی با تقدیر از مجموعه مدیریت شهری افزود: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه تعامل خوبی با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان انجام داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر