کد خبر: 1018226
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
درج برچسب نرخ کالا الزامی است
در حالی که افزایش قیمت‌ها دخل و خرج خانوار‌ها را به شدت به هم ریخته است و سرپرست خانوار دیگر قادر نیست هزینه‌ها را مدیریت کند و هفته‌های آخر ماه به اصطلاح عامیانه کم می‌آورد، در آخرین نشست ستاد تنظیم بازار مقرر شد، لوازم خانگی، لاستیک، سیمان، شکر بسته‌بندی، انواع محصولات فولادی شامل آهن و شمش و میلگرد و اسلب و ورق و همچنین مرغ و تخم‌مرغ و نهاده‌های دام و طیور به عنوان کالا‌های دارای اولویت بازرسی تعیین شدند و معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه نصب برچسب قیمت کالا و نرخ دستمزد ضروری است، گفت: مردم تخلفات را گزارش دهند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رها کردن بازار از سوی ناظر یکی از انتقاد‌هایی است که از سوی مصرف‌کنندگان عنوان می‌شود و نرخ‌های آنقدر با سرعت افزایش می‌یابد که دیگر خرده‌فروشی به خود زحمت نمی‌دهد، روی کالا برچسب نرخ را بزند با این حال معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه نصب برچسب قیمت کالا و نرخ دستمزد ضروری است، گفت: مردم تخلفات را گزارش دهند.

حسین درودیان در گفتگو با فارس گفت: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از تخلفات صنفی، نصب برچسب قیمت کالا و نرخ دستمزد در تمامی واحد‌های صنفی ضروری است.

معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران افزود: بنابراین با توجه به اهمیت نصب برچسب قیمت، تمام بازرسی اتحادیه‌ها در گشت‌زنی‌های خود بر اجرای آن تأکید دارند.

درودیان اظهار داشت: براساس ماده ۱۵ قانون نظام صنفی، عرضه‌کننده کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو در محل کسب، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمات را به صورت مکتوب و کاملاً روشن به نحوی که قابل‌رؤیت باشد اعلام کنند.

وی بیان داشت: مردم نیز می‌توانند عدم برچسب‌گذاری قیمت را به اتحادیه‌ها اعلام یا تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

کالا‌های مشمول اولویت بازرسی و نظارت اعلام شد

بر این اساس ستاد تنظیم بازار اعلام کرده‌است، ضرورت دارد سازمان‌های نظارتی و دستگاه‌های اجرایی مسئول، علاوه بر نظارت بر سایر اقلام کالایی در سطح بازار و خدمات، فعالیت‌های نظارتی خود را به صورت ویژه معطوف به مبارزه با عرضه خارج از شبکه، احتکار، کم‌فروشی، امتناع از عرضه و گرانفروشی در این کالا‌ها کنند.

این ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌های صمت استان‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها را به عنوان مسئول پیگیری و اجرای این موضوع تعیین کرده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار