کد خبر: 1017073
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
رئیس اورژانس هوایی کشور از فعالیت ۴۵ پایگاه اورژانس هوایی در سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۲ هزار بیمار بدحال از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی مجهز منتقل شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد سرور گفت: تاکنون افزون بر ۲۲ هزار مأموریت هوایی در کشور در قالب خدمات فوریت‌های پزشکی برای بیماران و مصدومان سوانح ترافیکی توسط اورژانس هوایی ارائه شده‌است.

وی با بیان اینکه سراسر کشور تحت پوشش خدمات اورژانس هوایی است، اظهار کرد: از آنجا که امکان انتقال برخی مصدومان و بیماران به دلایل گوناگون از طریق مسیر زمینی به مراکز درمانی وجود ندارد، تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل می‌شوند که با احتساب این تعداد مأموریت، تاکنون بیش از ۳۲ هزار بیمار بد حال از مراکز درمانی سطح پایین‌تر یا از مکانی که دچار حادثه شدند، به مراکز درمانی مجهزتر منتقل شدند. رئیس اورژانس هوایی کشور در ادامه بیشترین مأموریت‌های اورژانس هوایی کشور را حوادث ترافیکی بیان کرد و افزود: کمک‌رسانی به مصدومان سوانح رانندگی و ترافیکی در اتوبان‌ها، جاده‌های فرعی و روستایی و مناطق صعب‌العبور بیشترین مأموریت اورژانس هوایی برای انتقال مصدومین این تصادفات به مراکز درمانی است.

وی دومین خط مأموریت اورژانس هوایی کشور را مادران باردار دانست و با بیان اینکه ۱۰ درصد دریافت‌کنندگان خدمات در مأموریت‌های اورژانس هوایی کشور را مادران باردار تشکیل می‌دهند، گفت: مادران باردار پرخطری که در دسترس خدمات درمانی نیستند، یا بعضاً در روستا‌ها و مناطق صعب‌العبوری هستند که به دلیل بارش برف و یخ‌زدگی یا مسدود شدن محور‌های مواصلاتی امکان انتقال آنان به بیمارستان وجود ندارد، یا به دلیل بعد مسافت امکان اعزام به موقع آنان به مراکز درمانی نیست، از خدمات اورژانس هوایی بهره‌مند می‌شوند.

سرور گفت: آن دسته از بیماران مبتلا به سکته مغزی و قلبی که فاصله آنان از نظر مسافتی با دریافت خدماتی بموقع در بیمارستان‌ها زیاد است، از خدمات اورژانس هوایی بهره‌مند می‌شوند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. به گفته این مقام مسئول در اورژانس هوایی کشور زندگی عشایری و کوچ‌نشینی در بیشتر استان‌های کشور، مشکل دسترسی به بیماران و مجروحان در روستا‌ها و جاده‌های فرعی و روستایی، از دیگر ضرورت‌های ایجاد آمبولانس هوایی و ارائه خدمات اورژانس هوایی در سراسر کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار