کد خبر: 1016199
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
در هشدار به سخنان نتانیاهو برای ترور فرماندهان مقاومت
در پی تهدیدات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان مقاومت غزه، جنبش حماس هشدار داد در صورتی که صهیونیست‌ها این طرح را در دستور کار قرار دهند، با موشک تل‌آویو را به آتش خواهند کشید. همزمان امارات با اعلام تأسیس سفارتخانه خود در تل‌آویو، آمادگی‌اش را برای خرید تسلیحات اسرائیلی اعلام کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: همزمان با توافق رسمی امارات با رژیم صهیونیستی، تنش‌ها بین گروه‌های مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها افزایش یافته است. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، روز جمعه، هشداری از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به تل‌آویو مخابره کرد. این شبکه به نقل از حماس گزارش داد: «در صورت بازگشت سیاست ترور به نوار غزه، شهر تل‌آویو را با موشک به آتش خواهیم کشید». این هشدار در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شده است. نتانیاهو روز چهار شنبه در حساب توئیتریش در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر با نوار غزه نوشته بود: «ما هر آتشی را که بر اثر بالن‌های آتش‌زای ارسالی از غزه به پا شود به مثابه یک موشک می‌دانیم. ما طی روز‌های اخیر به صورت شبانه‌روزی به حماس حمله کرده‌ایم و اگر لازم باشد باز هم انجام می‌دهیم».

نتانیاهو در ادامه اظهاراتش گفته بود: «حماس و جهاد اسلامی باید درک کنند چیزی که بار قبلی برای آن‌ها رخ داد، از جمله ترور‌های هدفمند، این بار مضاعف خواهد بود. به آن‌ها توصیه می‌کنم به این رویکرد ادامه ندهند». از سوی دیگر، سخنگوی حماس اعلام کرد که مقاومت فلسطینی در صورت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، از جنگ با رژیم اشغالگر لحظه‌ای تردید نخواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، فوزی برهوم، روز جمعه گفت: «درود به نیرو‌های شجاع مقاومت که مسئولیت دفاع از مردم و حمایت از منافع آن‌ها و پاسخ مستقیم به حملات رژیم اشغالگر و تداوم محاصره غزه را برعهده گرفتند». وی افزود: پاسخ مقاومت تأکیدی بر این مهم بوده که سپر محافظ این ملت است و در صورت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، از جنگ با رژیم اشغالگر لحظه‌ای تردید نخواهد کرد. پس از آرامش نسبی و چند هفته‌ای در مرز نوار غزه، با حمله ارتش صهیونیستی به این منطقه، دوباره تنش‌ها در این منطقه بالا گرفت. حماس و جهاد اسلامی بار‌ها هشدار داده‌اند که اگر صهیونیست‌ها دست از پا خطا و به غزه حمله کنند، همه مناطق سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران خواهند کرد. در سال‌های اخیر گروه‌های مقاومت غزه به ساخت موشک‌های دوربرد دست پیدا کرده‌اند و همین مسئله نگرانی مقامات تل‌آویو را در پی داشته است. در درگیری اخیر بین گروه‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها که سال گذشته انجام شد، طی دو روز بیش از ۷۰۰ موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و نتانیاهو فوراً درخواست آتش‌بس داد.

امارات به دنبال خرید پدافند اسرائیل

هنوز یک هفته از افشای عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی نگذشته است، مقامات ابوظبی درصدد خرید تسلیحات پیشرفته از رژیم صهیونیستی برآمده‌اند. روزنامه اسرائیل هیوم، روز جمعه از تمایل ابوظبی به خرید یک نوع سامانه پدافند هوایی که به نام «لاهف اور» و «optidefense» شناخته می‌شود، خبر داد. این روزنامه در این خصوص گزارش داده است که امارات از ابتدای سال و حتی پیش از صحبت از علنی کردن ائتلاف اسرائیلی- اماراتی به خرید این سامانه تمایل داشته است. رژیم صهیونیستی مدعی است که توانسته سامانه یادشده را توسعه دهد به‌نحوی که این سامانه قادر شده است بالن‌های آتش‌زا و پهپاد‌ها را در خط مرزی با نوار غزه رهگیری و سرنگون کند. اسرائیل هیوم در ادامه نوشت: «برخی نهاد‌های ذی‌ربط اماراتی به نزد شرکت‌های سازنده و توسعه‌دهنده این نوع سامانه‌ها رفته و درباره امکان خرید و مجهز شدن به آن‌ها رایزنی کرده‌اند.» همچنین، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات در ادامه تلاش‌های کشورش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، محل ایجاد سفارت امارات در تل‌آویو پایتخت این رژیم را اعلام کرد. به گزارش شبکه السومریه‌نیوز، انور قرقاش گفت: امارات در پی امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل ملزم به ایجاد سفارتخانه خود در قدس نیست. وی روز پنج شنبه افزود: امارات با وجود امضای توافقنامه صلح با تل‌آویو، به اجماع بین‌المللی درباره درگیری اسرائیل با فلسطین پایبند است و از این رو سفارت خود را نه در قدس بلکه در تل‌آویو باز خواهد کرد. مقام اماراتی همچنین یادآورشد که توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل باید خرید جنگنده «اف ۳۵» توسط کشورش از امریکا را تسهیل کند. وی با بیان اینکه امارات از شش سال پیش دنبال خرید اف۳۵ بوده است، افزود: تلاش امارات برای خرید این نوع هواپیما ربطی به توافق عادی‌سازی روابط ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار