کد خبر: 1015002
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
" یاداشت" وبینار روزخبرنگار؟!!!

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،خانم شهزادبهادری کارشناس حوزه خبر  در یاداشتی انتقادی در نشست خبری بزرگان و پیشکسوتان عرصه خبر با استاندارو سایر مدیران نوشت؛ وبینار روز خبرنگار با عنوان نشست آنلاین با حضور استاندار ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیر عامل و رییس انجمن صنفی و  خانه مطبوعات و مدیران تشکلهای مطبوعاتی استان، شهردار ،روابط عمومی شهرداری و استانداری در ۲۱ مرداد ماه برگزار گردید ؛

بدون تعارف فاجعه بار ترین برنامه به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار  و تیر خلاص بر قلب خبرنگاران و فعالان رسانه ایی  بود که خود را تا کنون  دلخوش حمایت این عزیزان کرده بودند.

وبیناری که با همه تبلیغات  در فضای مجازی  ، صرفا لایو زنده یک طرفه بود و  قسمت پیام‌ها مسدود!

برنامه ایی که در ابتدا ، بعد از سلام و علیک استاد عبدالحسین جعفری پیشکسوت رسانه استان اصفهان و رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، صدایش کاملا قطع شد و زمان تشکر پایانی وصل گردید!

بدون هیچ عذر خواهی یا اشاره ایی به ایجاد اشکال در صدا !! ( گناه عمدی و سهوی بودن هم گردن برگزار کننده!)

وبیناری که وبینار نبود و باز برنامه ایی وَبال گردن خبرنگاران ،که فکر کردند استاندار گرامی میخواهد صدایشان را بشنود اما صندلی ایشان خالی ،و زحمت بر گردن معاون سیاسی امنیتی جناب قاسمی افتاد و اعلام شد کسالت دارند !!

وبیناری که وبینار نبود اما چشم مان به جمال مدیر کل تازه نفس  فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی روشن شد که راه دیگران را در پیش گرفتند و با حرفهای تکراری ما را با روز خودمان  و وظایف مان آشنا کردند!!! و متوجه شدیم آبی از این دیگ برای رسانه داغ نخواهد شد!

وبیناری که وبینار نبود اما نماینده یکی از تشکل هایمان گفت، رسانه هایمان وامدار! مسئولان هستند و سواد رسانه ایی ندارند و کل مطالبه گری استان را در زحمات دو کانال تلگرامی خلاصه کردند!!

وبیناری که وبینار نبود ،هیچ !!

اما نماینده ایی از خانم دکتر چنگیز رییس علوم پزشکی اصفهان نپرسید در این ۶ ماه کرونایی، برای  خبرنگاران که گام به گام در کنار تیم سلامت جانشان را به خطر انداختند و حتی بیمار شدند چه کردید؟و چرا حتی از ارسال یک بسته ناقابل اقلام اولیه بهداشتی برایشان غافل بودید؟؟

وبیناری که حضور استاندار را خبر داد اما حضور نداشت ،

ما به جایش کامنت پرسش ها بسته بود تا بزرگان و‌متفکران رسانه از خجالت زحماتی که برای خبرنگاران کشیده اند!!! در آیند و از یکدیگر به نحو شایسته تقدیر کنند!! و خبرنگاران با مردمک های گشاد شده با عنوان گرامیداشت روز خبرنگار، بیش از  از  ۳ ساعت  آن را دنبال  تا شاید  از آن مطلب به درد بخوری تنظیم کنند !

این بزرگان فراموش کردند بگویند:یاداشت ها و نقد و گزارش  بسیاری از خبرنگاران  روی میزشان خروارها خاک گرفته چرا که بعضی مدیران مسئول روزنامه ها، نگران از دست دادن چندر غازی از درآمد آگهی شان هستند.

هر نقدی مساوی  با کارت قرمز روابط عمومی مربوطه و بایکوت کردن خبرنگار از مصاحبه های اختصاصی و نشست های خبری است.

بزرگان مطبوعات، یادشان رفت بگویند،اگر سازمانی  خبرنگاران را حمایت میکند جزء رسالت و مسولیت های اداری و  اجتماعی اوست و مِنتی بر رسانه نیست، چرا که آنها بدون رسانه صدایی برای شنیده شدن ندارند.

یادشان رفت بگویند نبود روابط عمومی متخصص بزرگترین معضل خبرنگاران است و گاه  بعضی با گستاخی تا تنزل هویت و شان رسانه پیش میروند .

در تاریخ ۲۰ مرداد تقدیر نامه خبرنگاران در کاور پلاستکی با کارت ۵۰ هزارتومانی تحویل داده شده!در صورتیکه هزینه رفت و آمد خب نگار با منت تجلی بسیار بیش از این مبلغ بوده است.

یادشان رفت بگویند بزرگترین معضل نبود قوانین کار آمد جهت حمایت از خبرنگار است و سانسور به هر بهانه ایی روح خبرنگار را سوهان میکشد.

بزرگان مطبوعات ،یادشان رفت بگویند رسانه ها ،قوی ترین آمران امر به معروف، مدیران هستند و برای وادار کردن آنها به  شفاف سازی و پاسخگویی مدیران، نیاز به حمایت واقعی قانونی  دارند.

یادشان رفت بپرسند؛ اگر خبرنگاری ،(اختلاس ،رانت و فسادی..) را خواست افشا کند کدامین قانون و مسئول حمایتش میکند؟

«حقوق و بیمه و امنیت کاری پیشکش»

خیلی زشت شد!

می گفتید عزیزان تا خبرنگاران را جمع می کردیم تا در تجلیل و شادی هایتان شریک شوند !

این همه زحمت!

این همه  بار سختی را

چگونه بر دوش کشیدید؟

امروز با تجلیل  این عزیزان  از خود ، احساس کردم کودکانی هستیم که در شب عید لباس ژنده بر تن داریم و والدین مان لباس نو خریده و می خواهند به مهمانی بروند! بدون اینکه از ما بپرسند نان خشکی برای سیر شدن در سفره داریم یا نه!

و تیر خلاص  با احترام از همه بزرگان و تشکلها میخواهم یکبار هم که شده برای گرامیداشت روزخبرنگار زحمت نکشند. آنوقت خواهیم دید  صاحبان قلم چگونه تمام‌مدیران را وادار به پاسخگویی و‌تکریم شایسته خبرنگاران خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار