کد خبر: 1013730
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان:
شیرین طغیانی گفت: منطقه ۱۵ شهرداری از منظر کالبد شهری و با ظرفیت تولید صنایع دستی می‌تواند به یکی از کانون‌های مهم گردشگری اصفهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان شامگاه یکشنبه، در پنجاهمین برنامه «اصفهان در مسیر امید» و «هر یکشنبه؛ یک افتتاح» بهره برداری از پروژه‌های عمرانی خدماتی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با حضور اعضای شورای شهر و شهردار این منطقه برگزار شد.

افتتاح «بوستان الهیه» و آغاز عملیات خیابان سازی ضلع غربی خیابان مقداد دوم» و «آغاز عملیات اجرایی پل زیرگذار قهجاورستان با هزینه‌ای بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان خبر می‌داد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در این برنامه با تاکید بر شعار عدالت فضای شهری از پروژه‌های زیربنایی در این دوره شورای شهر در منطقه ۱۵ شهرداری دفاع کرد و اظهار داشت: الحاق منطقه ۱۵ شهرداری یا خوراسگان در ادوار پیشین شورای شهر راه توسعه این منطقه به عنوان دروازه شرقی کلان شهر اصفهان را گشود.

طغیانی افزود: افتتاح بوستان الهیه در منطقه ارغوانیه به عنوان پروژه‌ای محله محور به همراه پروژه‌های عظیم و زیرساختی در این منطقه که در مقیاس استانی تعریف می‌شود، منطقه ۱۵ شهرداری را به سمت توسعه همه جانبه و با نیت عدم توسعه افقی شهری، به کارگاه عمرانی شهری بدل کرده است.

وی با اشاره به افتتاح بوستان الهیه در منطقه ۱۵ گفت: بوستان الهیه با مساحت ۱۵ هزار مترمربع و ۹ هزار فضای سبز با تجهیزات مناسب به درخواست ساکنان این منطقه پاسخ داد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در سال ۹۲ با تصمیم شورای شهر وقت و خوراسگان به کلان شهر اصفهان ملحق شد و همواره با این پرسش که این الحاق چه عایدی برای ساکنان این منطقه داشته همراه بوده است؛ امروز با افتتاح پروژه‌های محله محور و پیشرفت ابر پروژه‌ای عمرانی در این منطقه اقدامات زیرساختی مهمی در این منطقه انجام می‌شود که در تسهیل ترافیک و کنترل آلودگی هوا در درازمدت مؤثر خواهد بود.

طغیانی به چشم‌انداز توسعه صنعت گردشگری در مناطق پانزده گانه شهرداری و به ویژه منطقه ۱۵ شهرداری هم گریزی زد و افزود: منطقه ۱۵ شهرداری از منظر کالبد شهری و با ظرفیت تولید صنایع دستی به ویژه خاتم کاری و مجموعه «خان» می‌تواند به یکی از کانون‌های مهم گردشگری در کلان شهر اصفهان بدل شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات خاتم در شرایط نامساعد اعم از پارکینگ و زیرزمین تولید می‌شود، تصریح کرد: مدیریت شهری با رویکرد تسهیل گری و نه مداخله‌جویی و با برندسازی تولیدات خاتم در این منطقه و همچنین احداث «باغ خاتم» می‌توان از ظرفیت‌های موجود در جهت رفاه حال شهروندان بهره گیری کرد.

طغیانی به ابر پروژه حلقه حفاظتی کلان شهر اصفهان هم گریزی زد و گفت: با اینکه این پروژه دو دهه پیش مصوب شد اما جسارت اجرایی شدن این ابر پروژه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر ایجاد شد تا در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک از توسعه افقی ممانعت به عمل آید.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طول ۷۸.۸ کیلومتری رینگ چهارم در کلان شهر اصفهان تصریح کرد: نقطه صفر این پروژه با مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سردار سلیمانی در منطقه ۱۵ شهرداری قرار دارد و سپس در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری تداوم می‌یابد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان نیز در این برنامه پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۵ را تشریح کرد و اظهار داشت: در پاسخ به نیاز بلندمرتبه سازی ها در شهرک الهیه، بوستان الهیه در محله ارغوانیه به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و بالغ بر ۹ هزار مترمربع فضای سبز به بهره برداری رسید.

مسعود قاسمی افزود: آبیاری بوستان الهیه با روش‌های نوین آبیاری انجام می‌شود و گونه‌های کشت شده در این بوستان مقاوم به خشکی آب است که همین بر زمان بر بودن این پروژه نقش داشته است.

وی امکاناتی همچون نمازخانه، مسیر ویژه دوچرخه، آلاچیق، وسایل حرکت درمانی را از مزایای بوستان الهیه برشمرد و گفت: عملیات اجرایی بوستان الهیه یک سال طول کشید.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات پل زیرگذر قهجاورستان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه در همکاری مساوی با شهرداری منطقه ۱۰ کلنگ زنی می‌شود؛ مسیر این پروژه شامل دو پل قهجاورستان با مساحت یک هزار و ۹۰۰ مترمربع و پل بر روی کانال آب به مساحت دو هزار و ۲۰۰ مترمربع خواهد بود.

وی اضافه کرد: عملیاتی شدن پل زیرگذر قهجاورستان با آزادسازی ۴۰ هزار مترمربع در مناطق ۱۰ و ۱۵ با هزینه ۴۰ میلیارد تومان همراه است.

قاسمی اجرای پروژه پل زیرگذر قهجاورستان را بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان تخمین زد و گفت: کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر، حذف ترافیک بین شهری، کاهش آلاینده‌ها، از مزایای اجرای پروژه پل زیرگذر قهجاورستان است.

وی راه حل کاهش بار ترافیک در روزهای آخر هفته در جاده منتهی به آرامستان باغ رضوان را احداث خیابان مقداد دوم حدفاصل میدان سلمان تا میدان اندوان دانست و گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های تعریف شده در سال جاری است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان احداث پارکینگ جنب شهرداری منطقه ۱۵ را یکی از پروژه‌های تعریف شده در سال جاری برشمرد و گفت: نرده گذاری خیابان جی و تعریض خیابان اندوان در حال انجام است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار