کد خبر: 1010669
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
در حالی که شاهد تقویت هر چه بیشتر موج دوم شیوع کرونا در کشور هستیم و سیستم بهداشت و درمان کشور مدت‌ها است که تحت فشار می‌باشد، رئیس اتاق اصناف تهران از محدودیت‌های جدید برای فعالیت اصناف در تهران در پی انتشار سریع ویروس کرونا خبر داد و گفت: واحد‌های متخلف بلافاصله پلمب می‌شوند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ویروس عالم‌گیر کرونا فاز دوم جهشی خود را آغاز کرده‌است و با وجودی‌که در فاز اول بخش قابل‌ملاحظه‌ای از انرژی سیستم بهداشت و درمان را گرفت، حالا به‌طور مجدد قدرت‌نمایی می‌کند، در این میان بسته به اینکه کشور‌ها در فاز اول شیوع کرونا چقدر توانسته‌اند شرایط لازم را برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در جامعه فراهم آورند، امروز وضعیت متفاوتی در رابطه با میزان اشخاص مبتلا به کرونا و تلفات در اثر ابتلا به این نوع ویروس دارند. یکی از بخش‌هایی که در اثر شیوع کرونا آسیب دید، بخش اقتصاد بود که بسته به توانایی کشور‌ها در حمایت از بخش عرضه و تقاضا، تعطیلات مشاغل دوره‌های متفاوتی داشت و به تبع آن، کنترل زنجیره شیوع کرونا در حوزه مشاغل نیز کشور به کشور متفاوت بود.

هر چند جای بررسی دارد تا ببینیم بخش مشاغل چقدر در شیوع ویروس کرونا سهم داشته‌است، قاسم نوده فراهانی در گفتگو با فارس، در مورد محدودیت‌های جدید اصناف برای مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا برای کنترل این مسئله تدابیری را اتخاذ کرد که بر این اساس برخی صنوف باید فعالیت خود را به مدت یک هفته متوقف کنند. رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت برخی از صنوف از جمله چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، کافه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، سینما‌ها و تالار‌های پذیرایی ممنوع است.

وی با تأکید بر اینکه ممنوعیت برگزاری تجمعات عمومی نیز ادامه دارد، بیان داشت: این محدودیت‌ها با اعلام ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا در استان تهران و تأیید کمیته انتظامی و امنیتی ستاد مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

نوده فراهانی بیان داشت: برای جلوگیری از افزایش مدت زمان ممنوعیت فعالیت اصناف، واحد‌های صنفی لازم است تا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشد. وی بیان داشت: روز جمعه ستاد ملی کرونا درباره ادامه این محدودیت‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به تشدید نظارت‌ها بیان داشت: گشت‌های مشترک وزارت بهداشت و اتاق اصناف به واحد‌ها سرکشی می‌کنند و واحد‌های بازرسی اتحادیه‌های تخصصی نیز مکلفند تا برای جلوگیری از هر گونه فعالیت واحد صنفی در دوره محدودیت‌ها نظارت کافی داشته‌باشند.

وی بیان داشت: در صورتی که واحدی تخلف کند و به فعالیت خود در زمان محدودیت‌ها ادامه دهد پلمب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار