کد خبر: 1009992
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت ارز گفت: حباب در تمام بازار‌ها تعریف دارد وقتی از طرف تقاضا فشار وارد می‌شود و عرضه دچار مشکل است قیمت‌ها رو به بالا می‌رود. ما باید تنگنا‌ها را برطرف کنیم. وگرنه امروز بازار بر اساس طبیعت خود عمل می‌کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت ارز گفت: باید از بانک مرکزی سوال کنید بانک مرکزی مجری است و کنترل نرخ ارز را بر عهده دارد. مجلس از دو هفته پیش به مساله ارز ورود کرده است و مجموعه پیشنهاداتی را همراه با آقایان در دولت آماده کرده است. با مسئولین دولتی صحبت شده و برخی از پیشنهادات ارائه شده است امروز مشغول جمع بندی هستیم؛ و قول داده بودیم پیشنهادات خود را تا اواسط هفته منتشر می‌کنیم و برای دولت ارسال می‌کنیم و رسانه‌ها می‌توانند منتشر کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما تنگنا‌های ارزی داریم که به دلیل کرونا تشدید شد. مرز‌ها بسته بود و صادرات غیر نفتی ما دچار مشکل شد. ما متاسفانه با مشکل عدم عرضه ارز صادر کنندگان غیر نفتی به بازار روبرو هستیم. مدیران بانک مرکزی آماری ارائه کردند که ۱۵ هزار صادر کننده بخشی از تعهدات خود را ادا نکرده اند. این میزان صادر کننده بخشی از پول را که باید وارد سامانه می‌شد عرضه نکرده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: عرضه کننده ارز وقتی می‌بیند قیمت رو به بالا است سعی می‌کند براساس انتظارات صبر کند تا با قیمت بیشتری در بازار فروش داشته باشد بانک مرکزی مهلتی برای انجام تعهدات برای این افراد تعیین کرده است و جریمه‌ها و تنبیهاتی در نظر گرفته است. دلیل دیگر این است که وارد کنندگانی که می‌خواستند در آینده وارداتی داشته باشند امروز وارد بازار شده اند تا نیاز‌های ارزی خود را با قیمت امروز بخرند، چون عقیده دارند شاید در آینده قیمت‌ها گرانتر شود. وقتی بازار ملتهب می‌شود تقاضا‌های راهی بازار می‌شوند. ما در مورد بازار ارز پیشنهاداتی داریم ابتدا این پیشنهادات را جمع بندی کنیم و در اواسط هفته منتشر می‌کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال، هفته پیش رییس بانک مرکزی اعلام کرده بود دلار روی ۱۸ هزار تومان می‌اید، ولی در حال حاضر شاهد هستیم تابلو صرافی‌ها قیمت ارز را بالای ۲۱ هزار تومان زده اند، گفت: این سوال باید از خود ایشان پرسیده شود من نمی‌توانم در مورد گفته ایشان پاسخگو باشم. حباب در تمام بازار‌ها تعریف دارد وقتی از طرف تقاضا فشار وارد می‌شود و عرضه دچار مشکل است قیمت‌ها رو به بالا می‌رود. ما باید تنگنا‌ها را برطرف کنیم. وگرنه امروز بازار بر اساس طبیعت خود عمل می‌کند.

ظغیانی درباره جلسات کمیسیون اقتصادی با رییس بانک مرکزی گفت: ما در روز سوم تشکیل کمیسیون با ایشان جلسه داشتیم و مواردی را مطرح کردیم و قرار شد پیشنهاداتمان را جمع بندی کنیم و به خدمت ایشان و وزرا و مدیران اقتصادی دولت ارائه کنیم. من عقیده دارم بانک مرکزی هنوز قدرت و امکانات ورود به بازار را دارد. اما اینکه چرا دست نگه داشته اند و به طور جدی به بازار ورود نمی‌کنند برای خود ما محل سوال است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
ما که سر ازاین چیزها درنمیاریم ارزچیه !اما ادمها باسوادو با تدبیر وهوشمند زیادندتوی مملکت مون .،چندتا جلسه ای ،کارشناسان زبده ای؛ بنشینیدبررسی کنیدارزش پول کشوررا مقابل دلارو یورو ترمیم کنیدوبسازید.راهی چاره ای...خیلی بداست ارزش پول پایین باشه.همه چیز را به یا مفت بایدبدهیدخارجی ها که ارزش پولشان بالاست.
موری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
0
دشمنان انقلاب سیلست افزایش قیمت ارز را پیش گرفته تا گرانی و تورم مردم را به خیابان ها بکشانند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار