کد خبر: 1009331
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
فریدون حسن
صرف‌نظر از اینکه بحث ابتلای بازیکنان چند تیم لیگ برتری فوتبال به‌ویروس کرونا باعث شده تا حاشیه تازه‌ای ایجاد شود و بهانه جدیدی به‌دست مخالفان ادامه برگزاری مسابقات لیگ بیفتد، حرف‌ها و اظهارنظر یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص سرنوشت لیگ‌برتر بسیار قابل تأمل بود.

البته در ابتدا بایدگفت که شأن عضو هیئت مدیره باشگاه بزرگی، چون استقلال با داشتن میلیون‌ها هوادار بالاتر از آن است که بخواهد جایگاه خود را در حد یک هوادار معمولی (با نهایت احترام به تمامی هواداران فوتبال و باشگاه استقلال) پایین بیاورد و از منظر او به مسائل نگاه و اظهارنظر کند.

تحقیر موفقیت‌ها و نتیجه‌گیری‌های تیم رقیب با ادبیات نامناسب و اینکه از منیریه برای آن‌ها جام بخرند، قبل از اینکه تحقیر و توهین به رقیب محسوب شود، تحقیر و توهین به باشگاه خود و هواداران متعصب آن است. باید تأسف خورد که یک عضو تازه‌وارد هیئت مدیره استقلال در روز‌هایی که این باشگاه با مشکلات عدیده داخلی و بین‌المللی مواجه است، به جای کار کارشناسی و برنامه‌ریزی مدیریتی برای جلوگیری از بحران در این باشگاه، صرفاً برای اینکه خودش را مطرح کرده باشد و بگوید من هم هستم با ادبیاتی که به هیچ عنوان در شأن عضو هیئت مدیره یک باشگاه بزرگ نیست، موفقیت تیم دیگر را زیر سؤال ببرد.

پیش از این بار‌ها نوشته‌ایم و عنوان کرده‌ایم که هیئت مدیره باشگاه‌های بزرگی، چون استقلال و پرسپولیس جای بزرگان این باشگاه‌ها و مدیران کاربلدی است که بتوانند به لحاظ مسائل اقتصادی، فرهنگی و موارد دیگر کمک‌حال این باشگاه‌ها و فوتبال کشور باشند، اما بسیار متأسفیم که امروز هیئت مدیره باشگاه‌های فوتبال کشور عرصه تاخت و تاز کسانی شده که نه تنها مدیریت نمی‌دانند، بلکه با اظهارنظر‌های نسنجیده و دور از انتظاری که حتی دیگر در کوچه و خیابان هم نمی‌توان برای آن‌ها خریداری پیدا کرد، عملاً تیشه برداشته‌اند و به ریشه آبرو و حیثیت تیم‌ها و هواداران دلپاک‌شان می‌زنند.

جالب اینکه در این سیستم مدیریتی فشل فوتبال کسی هم پیدا نمی‌شود تا از این جناب عضو هیئت مدیره بپرسد در این چند روزی که آمدی کدام یک از انبوه پرونده‌های شکایت علیه استقلال را بررسی کرده‌ای و چه راهکاری برای حل آن‌ها و مشکلات باشگاه بدون خسارت مالی یا محرومیت و کسر امتیاز ارائه داده‌ای! کسی پیدا نشده تا به این جناب که نمی‌دانیم چگونه و با چه رزومه‌ای سر از هیئت مدیره باشگاه استقلال درآورده، بگوید بهتر نیست به جای دست به جیب شدن برای خرید جام تیم مقابل، دست به جیب شوی و فقط درصدی از بدهی‌های کلان باشگاهی که عضو هیئت مدیره آن هستی را پرداخت کنی. البته که خوب می‌دانیم حتماً قبل از ورود به هیئت مدیره استقلال و آگاه بودن از شأن و منزلت جایگاه آن، برداشت از بیت‌المال را خوب آموخته‌ای!

این درد فوتبال باشگاهی ماست. دردی که فقط شامل حال استقلال هم نمی‌شود. هستند افراد دیگری با این طرز نگاه در باشگاه‌های دیگر که در مواقع دیگر اظهارنظر‌های این‌چنینی خواهند داشت و متأسقانه تا زمانی که تصمیم‌گیرندگان باشگاه‌های ما با چنین طرز تفکر و نگاه کوته‌بینانه به مسائل بخواهند فوتبال و باشگاه‌ها را مدیریت کنند اوضاع بهتر که نمی‌شود هیچ باید به انتظار روز‌های به مراتب بدتر هم باشیم. حضور چنین ناکاربلدان بدون برنامه در فوتبال حاصلی جز تباهی نخواهد داشت و بدتر از همه اینکه حضور این افراد در عرصه تصمیم‌گیری باشگاه‌های فوتبال یک توهین زشت و بزرگ به فوتبال، باشگاه‌ها و هواداران آن‌ها محسوب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار