کد خبر: 1009287
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس پایتخت در پاسخ به این سوال که امکان ایجاد مجددا محدودیت وجود دارد؛ گفت: اگر همه مردم رعایت کنند، زندگی روزمره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت.
سرويس جامعه جوان آنلاين: سرهنگ نادر مرادی گفت: سلامتی در اولویت همه امور است و همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه کرونا فعلا با ما می‌ماند؛ افزود: از آنجایی که به نظر می‌رسد این ویروس فعلا از بین نمی‌رود و مدتی با ما خواهد ماند، باید به زندگی روزمره خود ادامه دهیم، اما حتما موارد بهداشتی را رعایت کنیم. در اینصورت است که مجددا همه فعالیت‌ها لغو نمی‌شود.

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در حال حاضر سخنی از تعطیلی مجدد مراکز نیست، اما گفته شده اگر روند بیماری تصاعدی شود، محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود. انشالله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه شهروندان، به زندگی عادی خود باز می‌گردیم.

فعالیت تالار‌ها منوط به دریافت مجوز از پلیس است
سرهنگ مرادی گفت: بنابر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، تالار‌های پذیرایی باز هستند و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند، اما مجاز به برگزاری هر نوع مراسمی نیستند.

این مقام انتظامی ادامه داد: اخیرا با توجه به افزایش همه گیری ویروس کرونا، گفته شده فعلا مراسم عروسی و عزا برگزار نشود و فقط رستوران‌های تالارها، برای گردهمایی، همایش و ولیمه خدمت رسانی کنند.

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس پایتخت در پاسخ به اینکه نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی در تالار‌ها به چه شکل است؛ اظهار کرد: برگزاری هر نوع مراسمی نیازمند دریافت مجوز از پلیس است. به طور مثال مسئولین تالار یا صاحب مراسم به پلیس مراجعه کرده و تاریخ، محل و نوع مراسم مذکور را عنوان کرده و مجوز دریافت می‌کند.

وی افزود: وقتی ما مجوزی برای برگزاری یک مراسم صادر می‌کنیم، پیرو آن بر فعالیت آن‌ها توسط اکیپ‌های نظارتی، از نزدیک نظارت می‌کنیم.

این مقام انتظامی درباره اظهار کرد: مسائل ترافیکی، نظم و امنیت و رعایت هنجار‌های اجتماعی از جمله مسائلی است که مدنظر ما برای صدور مجوز قرار دارد.

سرهنگ مرادی گفت: همچنین بازرس‌های بهداشت، برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تالار‌ها بازدید می‌کنند.

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که برگزاری عروسی و همایش‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؛ اظهار کرد: نظارت و رعایت فاصله اجتماعی برای افرادی که در همایش‌ها شرکت می‌کنند، آسان‌تر است. همچنین در همایش‌ها کودکان، افراد سالمند و زنان باردار معمولا شرکت نمی‌کنند که باعث می‌شود از ویروس کرونا در امان بمانند، اما در عروسی‌ها و مراسم‌های عزا تجمعات بیشتر است.

فعالیت باغ‌های پذیرایی

سرهنگ مرادی گفت: تمام تالار‌ها و باغ‌هایی که از ما مجوز فعالیت دارند، شامل مقررات می‌شوند.
وی افزود: هیچ تفاوتی بین باغ‌ها و تالار‌های سرپوشیده برای برگزاری مراسم‌ها یا چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

بیشتر قهوه خانه‌ها پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس پایتخت گفت: بیشتر قهوه خانه‌ها با پلیس همکاری کرده و اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما ۲ تا ۵ درصد از آن‌ها از قوانین تخلف کرده که با آن‌ها برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در روز‌های اخیر بیش از ۲۵۰ مورد بازرسی از قهوه خانه‌ها داشتیم که بیش از ۲۰ مورد تخلف داشته و پلمب شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: همچنین برخورد با قهوه خانه‌های زیرزمینی و غیرمجاز نیز ادامه دارد که بیشتر تخلفات در این مراکز صورت می‌گیرد.

برخورد با نمایشگاه‌های ماشین

سرهنگ مرادی گفت: در روز‌های اخیر، گزارشات مردمی درباره ایجاد مزاحمت نمایشگاه‌های ماشین دریافت کردیم که در بازرسی‌های صورت گرفته از ۳۱ نمایشگاه، ۷ مورد پلمب داشتیم.

وی درباره عمده تخلفات این واحد‌های صنفی افزود: ایجاد سد معبر، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پارک دوبل و ایجاد ترافیک و... از عمده تخلفات نمایشگاه‌ها است که این تخلفات علاوه بر مشکلات ترافیکی سبب نارضایتی اهالی و کسبه محل نیز شده بود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: به نظر می‌رسد با انجام اینگونه نظارت‌ها و ادامه دار بودن آن می‌توان نسبت به ساماندهی این صنف و کاهش نارضایتی‌ها و گره‌های ترافیکی در این محدوده امیدوار بود.

شهروندان تخلفات را به پلیس اطلاع دهند

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس تهران بزرگ گفت: در هر جایی که مردم می‌بینند تخلفی رخ می‌دهد یا پروتکل‌های بهداشتی در مراکز مختلف رعایت نمی‌شود، مسئله را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار