کد خبر: 1006580
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر ضرورت اهتمام ویژه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌‌های حوزه در شهرستان اهر تاکید کرد.

 احمد محرم‌زاده در کارگروه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان اهر اظهار داشت: شهرستان اهر با تنوع لازم در حوزه گردشگری، آثار تاریخی و صنایع‌دستی یکی از مناطق مهم گردشگری استان می‌باشد که متاسفانه با وجود تمام این قابلیت‌ها نبود زیرساخت‌های لازم باعث شده از این فرصت‌ها استفاده لازم و کافی را نداشته باشیم.

وی گفت: سنگ بزرگ علامت نزدن است و ما باید در برنامه‌ریزی‌ها از تعدد در برنامه‌ها که منجر به عدم تحقق‌شان می‌شود، پرهیز کنیم و چند برنامه و پروژه شاخص تعیین و در عملیاتی کردن آنها متفقا پیگیری کرده و به سرانجام برسانیم.

این نماینده مجلس، بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری را نماد شایسته منطقه ارسباران ذکر کرد و ضرورت همراهی لازم سازمان میراث فرهنگی را برای ثبت جهانی آن را یاد آور شد و خواستار همکاری و همراهی این سازمان، اوقاف و سایر ادارات برای آزادسازی حریم این بقعه شد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از آمادگی این مجمع در حمایت از طرح‌های  گردشگری خبر داد و افزود: اکثر نمایندگان به‌علت هماهنگی لازم آماده کمک به دستگاه‌های اجرایی در پیگیری برنامه‌ها و تحقق پروژه‌هاست.

 محرم‌زاده ضرورت اجرای مر قانون را در تمام زمینه‌ها به نفع جامعه برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه تعدد قوانین که برخی از آنها موازی و برخی دیگر ضد هم می‌باشند باعث بروز برخی مشکلات در جامعه شده‌اند که انتظار داریم مجلس یازدهم به جای تصویب قوانین جدید در اصلاح قوانین مصوب شده که دارای برخی مشکلات هستند همت گمارند و به جای امور اجرایی به امر مهم نظارت که یکی از وظایف نمایندگان مجلس است، اهتمام لازم را داشته باشند.

نماینده مردم اهر و هریس برگزاری جشنواره‌های مختلف در منطقه متناسب با قابلیت‌های گردشگری را مهم ارزیابی کرد و خواستار برنامه‌ریزی لازم مسوولان امر در این زمینه شد.

این مقام مسوول همچنین راه‌اندازی موزه در محل عمارت تاریخی شهرداری اهر به جهت موقعیت ویژه در مرکز شهر و آمادگی شورا و شهرداری را فرصتی برای معرفی قابلیت‌های تاریخی منطقه در این عمارت تاریخی عنوان کرد و خواستار تسریع در اجرای آن شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر