کد خبر: 1006482
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
رژیم صهیونیستی بی اعتنا به درخواست‌های مکرر جامعه بین الملل، همچنان به مصادره اراضی فلسطینیان و ساخت و ساز در آن برای یهودیان ادامه می‌دهد.
به گزارش جوان آنلاین از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست شهرک سازی و یهودی سازی قدس اشغالی، تصمیم به توسعه شهرک صهیونیست نشین آدم در شمال شرق این شهر گرفته است.

به موجب این طرح قرار است ۱۲۹۴ واحد مسکونی جدید برای یهودیان در این شهر احداث شود.

این طرح قرار بود سال ۲۰۱۸ تصویب شود، اما اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی موجب شد تا با موافقت آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ وقت این رژیم در نهایت ۴۰۰ واحد مسکونی جدید برای یهودیان احداث شود.

به موجب این طرح، قرار است علاوه بر احداث ۱۲۹۴ واحد مسکونی جدید برای صهیونیست ها، یک منطقه صنعتی و کشاورزی، ایستگاه اتوبوس، پمپ بنزین و یک ساختمان ۳ طبقه ساخته شود.

رژیم صهیونیستی با توسعه شهرک «آدم» سعی دارد تا شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در این منطقه را در نهایت به شهرک‌های واقع در غور اردن مرتبط سازد.

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین و جنجالی‌ترین اقدام خود در اراضی اشغالی سعی دارد تا بخش‌هایی از کرانه باختری و غور اردن از جمله تمامی شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در این منطقه را به اراضی اشغالی ملحق کند.

به گفته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این طرح قرار است از اول ماه ژوئیه آینده اجرایی شود. این در حالی است که این طرح با واکنش‌ها و مخالفت‌های گسترده داخلی و بین المللی همراه بوده، تا جایی که کشور‌های اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای یکطرفه این طرح، ممکن است تحریم‌هایی را بر رژیم صهیونیستی اعمال کرده و کشور فلسطین را هم بدون اجماع بین الملل به رسمیت بشناسند.

برخی کارشناسان و تحلیلگران می‌گویند که ممکن است رژیم صهیونیستی از ترس واکنش‌های گسترده بین المللی به ویژه از ترس تشدید تنش با اردن یا طرح الحاق کرانه باختری را به تعویق بیندازد یا اینکه آن را در چندین مرحله اجرایی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار