کد خبر: 1006436
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٨ با ٣٥,١ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٧، به عدد ٤٢٣.٤ رسید.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٨ (بر مبنای سال پایه ١٣٩٠) را منتشر کرد.

شاخص مذکور در تمامی فصل‌های سال مورد بررسی (١٣٩٨) با افزایش رو به رو بوده­ است. لازم به ذکر است که بیشترین تغییرات فصلی مربوط به این شاخص، در فصل بهار با تورم فصلی ١٤,١ درصد است.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٨ با ٣٥,١ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٧، به عدد ٤٢٣.٤ رسید، در حالی‌که این شاخص در سال ١٣٩٧ عدد ٣١٣.٤ بوده و نسبت به سال ١٣٩٦، ٤٧.٨ درصد افزایش یافته بود.

شاخص مذکور در تمامی فصل‌های سال مورد بررسی (١٣٩٨) با افزایش رو به رو بوده ­است. لازم به ذکر است که بیشترین تغییرات فصلی مربوط به این شاخص، در فصل بهار با تورم فصلی ١٤.١ درصد است.

در میان گروه‌های اجرایی شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران، گروه "سیمان، بتن، شن، ماسه" با ٤٨,٦ درصد، گروه "گچ و گچ­کاری" ٤٣.٤ درصد، گروه "انواع بلوک سفالی آجر" با ٥٣.٩ درصد، گروه "موزاییک، کاشی، سرامیک" با ٤٥.٣ درصد، گروه "سنگ" با ٣٤.٦ درصد، گروه "آهن­ آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره" با ٢٨.٥ درصد، گروه "چوب" با ٤٢.٠ درصد، گروه "ایزوگام، قیر و گونی و آسفالت" با ١٩.٤ درصد، گروه "شیرآلات بهداشتی" با ٢٧.٨ درصد، گروه "تاسیسات مکانیکی و انواع عایق حرارتی" با ٣٩.٢ درصد، گروه "یراق­آلات درب و پنجره" با ٣٦.٥ درصد، گروه "نقاشی ساختمان" با ٣٦.٧ درصد، گروه "تاسیسات برقی" با ٤٥.٠ درصد، گروه "شیشه" با ٢٨.٩ و گروه "خدمات" با ٢٥.٢ درصد افزایش نسبت به سال١٣٩٧ رو به رو بودند.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در گروه " سیمان، بتن، شن، ماسه " با ٤٨,٦, درصد گروه" خدمات " با ٢٥,٢ درصد، گروه " آهن­ آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره " با ٢٨.٥ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ترتیب بیش‌ترین تاثیر را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به سال قبل (١٣٩٧) داشته‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار