کد خبر: 1005752
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
در حالی که اخیراً رهبر معظم انقلاب به‌طور مجدد به جدایی نفت از بودجه و همچنین بودجه‌ریزی عملیاتی تأکید مؤکد داشتند و سیستم بانکی نیز از ناحیه فشار بودجه به ماشین خلق نقدینگی به ستوه آمده‌است و کارشناسان و اساتید اقتصادی نیز خواستار ساماندهی مالیه دولت و تنظیم داده و ستانده‌ها هستند، رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارسال برنامه اصلاح ساختار بودجه دولت به مجلس خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: یکی از راه‌های سلطه امریکا بر کشور‌های نفتی، تحریم نفت با هدف برهم زدن دخل و خرج کشور‌ها و کاهش رفاه عمومی مردم جامعه است، البته گاهی سیاست فشار بر کشور‌های نفتی با دستکاری قیمت جهانی نفت نیز انجام می‌گیرد، در این میان برای اینکه کشور‌های نفتی از دردسر‌های تحریم نفت یا تکانه‌های بازار جهانی رهایی یابند، جدایی بودجه از نفت و ارز‌های نفتی است، برای این کار باید مراقب بود جهت رهایی بودجه از نفت به چاه استقراض داخلی و خارجی و آینده‌فروشی نیفتیم، از این رو بودجه کشور باید عملیاتی تنظیم شود و ریخت و پاش‌ها در دولت و شرکت‌های دولتی پایان و بهره‌وری دولت جهش یابد. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در روز‌های گذشته به دلیل مطالبه افکار عمومی و پیگیری نمایندگان مجلس یازدهم در فضای مجازی از ارسال برنامه اصلاح ساختار بودجه عمومی به مجلس خبر داد.

وی در یک برنامه رادیویی گفته‌بود که برنامه اصلاح ساختار هنوز تکمیل نشده است و با کمک مجلس به سرانجام خواهد رسید.

آذر‌سال‌۹۷ موضوع اصلاح ساختار بودجه و کاهش هزینه‌های دولت از سوی مقام معظم رهبری مطرح و مقرر شد که برای سال‌۹۸ و ۹۹ برنامه‌های اجرایی آن آغاز شود. از آن زمان اقدام خاص اجرایی مشاهده‌نشده است. سازمان برنامه و بودجه کشور می‌گوید با نظر اندیشمندان و صاحب نظران طرح اصلاح ساختار بودجه را که بر چهار محور «درآمدزایی پایدار، هزینه‌کرد کارا، ارتقای ثبات، توسعه و عدالت و اصلاحات نهادی بودجه» استوار است و مشتمل بر ۹‌بسته، ۲۳‌برنامه و ۶۵‌پروژه است، طراحی کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار