کد خبر: 1005370
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
درحالیکه امکان فروش۳۰ درصد سهام عدالت برای مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند فراهم شده است، تعدادی از این مشمولان هنوز کد بورسی ندارند تا بتوانند اقدام به فروش سهام خود کنند که این افراد برای فروش سهام عدالت خود باید به بانک‌ها مراجعه کنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علاوه بر اینکه امکان فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها از ششم خرداد ماه فراهم شده است، مشمولان سهام عدالت از روز گذشته نیز می‌توانند ۳۰ درصد سهام خود را از طریق کارگزاری‌ها بفروشند.

شرکت‌های کارگزاری به طور روزانه سفارش‌های فروش را تا سقف ۳۰ درصد کل ارزش سبد دریافت و تا ساعت ۱۴ به سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌کنند.

سمات نیز این دارایی‌ها را در کد کارگزاری تجمیع می‌کند و این شرکت‌ می‌تواند در روز کاری بعد به قیمت پایانی همان روز و در ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴ عرضه کند.

بر این اساس، فعلا امکان فروش مستقیم از طریق سیستم معاملات آنلاین وجود ندارد و همه کارگزاری‌ها سایت فروش سهام عدالت را راه اندازی خواهند کرد.

در این میان، مشمولانی هستند که قصد دارند سهام عدالت خود را بفروشند اما کد بورسی ندارند. بر این اساس این افراد چنانچه برای فروش سهام خود عجله دارند باید به بانکی که شماره شبای آن را در سامانه سهام عدالت (samanese.ir) وارد کرده‌اند، مراجعه و نسبت به فروش ۳۰ درصد سهام خود کنند.

زمانی که فرد برای فروش سهام خود به بانک مراجعه می‌کند، نیازی به ارائه کد بورسی ندارد و فقط باید کد ملی ارائه دهد. البته سهام‌دار در تعیین ۳۰ درصد نقشی ندارد و انتخاب آن بر عهده بانک است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار