کد خبر: 1005264
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون ۱۸۶ پروژه آب‌رسانی را در مناطق روستایی و محروم کشور به بهره‌برداری رسانده است.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: معاونت عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اعلام اینکه این بنیاد پروژه آب‌رسانی در مناطق روستایی و محروم را با اولویت پیگیری می‌کند، گفت: با آغاز به‌کار ۱۱۱ پروژه آب‌رسانی جدید برکت در مناطق محروم کشور با اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد ریال، تعداد پروژه‌های آب‌رسانی این نهاد در سراسر کشور به ۱۸۶ طرح رسید.

محمد مهجوری ادامه داد: این پروژه‌ها شامل احداث مخزن و شبکه ها‌ی آب‌رسانی، عملیات اصلاح و تعویض خط لوله، خرید تانکر آب‌رسانی، مرمت قنوات، خرید و نصب دستگاه آب‌شیرین کن، به‌سازی چشمه و ... می‌شود. به گفته این مسئول، بنیاد برکت ۲۱۸ پروژه آب‌رسانی را با بودجه‌ای معادل ۱۱۶۷ میلیارد ریال در بیش از ۷۱۱ روستای محروم کشور در دست احداث دارد که از این تعداد، ۱۸۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده است. مهجوری خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی و رضوی، خوزستان، زنجان، فارس، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، کرمانشاه، لرستان، قم، مرکزی، هرمزگان، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و تهران، ۱۷ استان تحت پوشش خدمات آب‌رسانی بنیاد برکت هستند. وی اظهار داشت: بنیاد برکت سال گذشته نیز براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به روستا‌های محروم و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، ۷۵ پروژه آب‌رسانی را در ۴۷۷ روستا به بهره‌برداری رسانده است.

معاونت عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با تأکید بر این‌که بسیاری از ساکنان مناطق روستایی از بابت کمبود آب در مضیقه هستند، گفت: تأمین آب شرب روستا‌های کشور به‌ویژه در مناطقی که از خشک‌سالی رنج می‌برند، علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان و بروز مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی ناشی از حاشیه‌نشینی در شهرها، باعث حفظ و بقای جمعیت در مناطق مرزی کشور، ارتقای سطح سلامت و بهداشت روستاییان و گسترش عدالت اجتماعی، افزایش درآمد و کمک به معیشت روستاییان از طریق تأمین آب مورد نیاز دام و طیور خانگی روستاییان می‌شود.

مهجوری افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان و ارائه خدمات زیربنایی مانند آب‌رسانی به آنها، در همین راستا انجام می‌پذیرد. این فعالیت‌ها از جمله برنامه‌های اصلی ستاد اجرایی فرمان امام در روستا‌ها به شمار می‌رود که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود و باعث حفظ و بقای جمعیت روستایی در روستا‌ها خواهد شد. به گفته وی، بنیاد برکت نزدیک به ۳۵ هزار پروژه عمرانی و زیربنایی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست احداث دارد. مهجوری ادامه داد: بنیاد برکت برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی نموده و تخصیص داده است.

معاونت عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با تأکید بر این‌که تمام ۳۱ استان کشور تحت پوشش طرح‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: هر چند بنیاد برکت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و کمتر توسعه یافته از طریق ایجاد فرصت‌های کسب و کار، عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر اشتغالزایی در این مناطق متمرکز کرده است، اما به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در مناطق روستایی و محروم نیز توجه ویژه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار