کد خبر: 1004793
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
وزیر راه و شهرسازی در واکنش به خبری مبنی بر رسیدن میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران به ۱۷ میلیون تومان گفت: هموطنانی که نیازمند خانه هستند و استطاعت خرید این خانه‌ها را ندارند، به هیچ عنوان نگران نباشند. در سامانه طرح اقدام ملی دست همه را باز گذاشته‌ایم تا هرکسی خواست ثبت‌نام کند و هیچ‌کسی جا نماند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: ‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی درباره زمان‌بر شدن بررسی صلاحیت‌ها در طرح اقدام ملی مسکن و اجرا نشدن این اتفاق در برخی استان‌ها با اشاره به ثبت‌نام یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای دریافت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اظهار داشت: در طرح اقدام ملی به صورت پیامکی و از طریق سامانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در بخش اول به ۲۳۰ هزار نفر جواب داده شد و در بخش دوم هم کار در حال پالایش بوده و ثبت‌نام‌کنندگان پیامکی باید اطلاعات خود را کامل کنند. وی تصریح کرد: موضوع مهم در این طرح این است که ۴۰۰ هزار واحد، هدف وزارت راه و شهرسازی است و تفاهمنامه‌های جداگانه‌ای نیز با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، رفاه و همچنین نیرو‌های مسلح برای ساخت ۴۸۰ هزار واحد منعقد شده و کار پیش می‌رود.

اسلامی گفت: در این زمینه برخی همپوشانی‌ها وجود دارد و تعدادی از افرادی که در لیست ما قرار دارند در لیست آموزش و پرورش، وزارت رفاه و نیرو‌های مسلح هم هستند که این تعداد پالایش و در همین خردادماه تعیین و تکلیف می‌شوند.

افزایش قیمت خانه متأثر از چیست؟

محمد اسلامی درخصوص انتشار خبری مبنی بر ۱۷میلیون تومان میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران اظهار داشت: هموطنانی که نیازمند خانه هستند و استطاعت خرید این خانه‌ها را ندارند، به هیچ عنوان نگران نباشند. در سامانه طرح اقدام ملی دست همه را باز گذاشته‌ایم تا هرکسی خواست ثبت‌نام کند و هیچکسی جا نماند. تقریباً نیمی از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند مالک بوده‌اند و از امتیاز قبلاً استفاده کرده‌اند.

وی افزود: نکته مهم در این خصوص این است که ما جامعه هدف خودمان را شناخته‌ایم و همه کار برای آن‌ها انجام می‌دهیم تا صاحب خانه شوند، بازار مسکن هم تابع عرضه و تقاضا نیست و اتفاقی که برای سایر کالا‌ها می‌افتد متأثر از شرایط اقتصادی کشور است، اینکه برای نگرانی از افت ارزش پول ملی به دنبال این هستند که سرمایه خودشان را تبدیل به کالا کنند؛ به همین خاطر و به صورت خود به خود این تغییر قیمت‌ها توسط صاحبان کالا انجام گرفته و این افزایش قیمت متأثر از بخش مسکن نیست، مهم برای ما جامعه هدف است که شناسایی شده‌اند و برای آن‌ها برنامه اجرایی داریم.

آماده گرفتن مالیات

محمد اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص آخرین شرایط نهایی شدن سامانه اسکان و املاک که قرار بود از طریق وزارت راه و شهرسازی تحویل سازمان امور مالیاتی کشور شود، گفت: این سامانه سال گذشته در بهمن‌ماه رونمایی و آماده بودن آن به سازمان امور مالیاتی هم اعلام شد که می‌توانند از آن استفاده کنند. وی افزود: در این خصوص سازمان امورمالیاتی اعلام کرد که به موجب قانون اجازه ندارند اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند، در حالی که قانون این مسئله را به ما تکلیف کرد تا این سامانه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم؛ به همین خاطر برای این مصوبه یک لایحه تنظیم کردیم که در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد تا در دستور کار قرار گرفته و به سازمان امور مالیاتی اجازه دهد در این سامانه برای گرفتن مالیات اطلاعات بارگذاری کند. براساس جدیدترین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت امسال با افزایشی ۴/ ۹ درصدی نسبت به ماه قبل، به ۱۷میلیون و ۶۶ هزار تومان رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار