کد خبر: 1003897
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طرح الحاق کرانه باختری را اجرا خواهد کرد، ولی با ادامه مخالفت‌ها با این طرح، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه هشدار داد، تلاش اسرائیل برای الحاق اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: گابی اشکنازی، وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی دیروز در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر خارجه، درباره معامله قرن گفت: «دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا [با این طرح]فرصتی تاریخی به اسرائیل داده تا مرز‌ها و آینده‌اش را شکل دهد.» اشکنازی مدعی شده که تل‌آویو طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را «به‌شکلی مسئولانه» هم در قبال همسایگان در منطقه و هم در قبال امریکا اجرا خواهد کرد. این در حالی است که سازمان ملل اجرای این طرح را به لحاظ قوانین بین‌المللی غیرقانونی می‌داند. هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه دیروز هشدار داد، تلاش اسرائیل برای الحاق اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع است. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، نیکولای ملادینوف، با تأکید بر اینکه الحاق اراضی کرانه باختری به اراضی اشغالی در قوانین بین‌المللی ممنوع است، گفت: این الحاق خطر بزرگی ایجاد کرده و بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع بوده و ساختار جهانی را تضعیف می‌کند.

ملادینوف که در همایش مؤسسه اسرائیلی سیاست خارجه (غیر دولتی) سخن می‌گفت، افزود الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی پیامد‌های حقوقی، سیاسی و امنیتی خواهد داشت که مواجهه با آن‌ها دشوار خواهد بود. به گفته این مقام سازمان ملل، این اقدام به افق‌های صلح خاورمیانه ضربه وارد کرده و احتمال عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشور‌های عربی را کاهش خواهد داد. همچنین در داخل سرزمین‌های اشغالی «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست گفته به دلیل اینکه طرح کابینه برای الحاق کرانه باختری و غور اردن به فلسطین اشغالی را بیشتر از اینکه توافقی سیاسی باشد، اقدامی یک‌طرفه می‌داند، با آن مخالفت خواهد کرد. به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع»، لاپید شامگاه یک شنبه در این باره توضیح داد: «من با طرح الحاق مخالفت می‌کنم، زیرا اقدامی یکجانبه است. من با اعمال حاکمیت بر غور اردن و ۱۳ نقطه شهرک‌ها بدون هماهنگی با اردنی‌ها موافق نیستم. زیرا [آن اقدام]بدین معناست که توافق صلح لغو شود و این نیز بخشی از یک فرآیند سیاسی واقعی نیست.»‌دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای تصمیم غیرقانونی رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و قدس شرقی را رد و محکوم کرد.

واکنش وزارت خارجه چین به مرگ سفیر

رسانه‌های چین به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش دادند که شواهد اولیه حاکی است که «دو وی» به دلائل جسمانی فوت کرده است. دیروز همچنین اعلام شد که تیمی از متخصصان چینی برای بررسی مرگ ناگهانی سفیر این کشور در تل‌آویو به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند که البته چینی‌ها بلافاصله آن را رد کردند. خبرنگار شبکه «کان‌نیوز» در صفحه توئیتر خود نوشت: «چین تیمی برای تحقیق درباره مرگ ناگهانی سفیر خود به اسرائیل اعزام نمی‌کند.» نشریه امریکایی هیل در نوشتاری به روابط میان چین و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و این امر را خطری برای روابط دو متحد قدیمی [اسرائیل و امریکا]دانست و افزود: نزدیکی میان چین و اسرائیل، روابط میان واشنگتن و تل‌آویو را به خطر انداخته به ویژه آنکه با گسترش کرونا، خصومت میان امریکا و چین وارد مرحله تازه‌ای شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار