کد خبر: 1003756
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
اقدام موهن برخی از سفرای کشور‌های خارجی در برافراشتن پرچم همجنس‌گرا‌ها در بغداد که در راستای ترویج همجنس‌گرایی صورت گرفته است، خشم مقامات و جریان‌های سیاسی عراق را برانگیخت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در پی ترویج همجنس‌گرایی از سوی نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق که با حضور سفیر انگلیس و کانادا انجام شد، وزارت خارجه عراق، مردم و جریان‌های سیاسی عراق به‌شدت این اقدام را محکوم کرده آن را در تضاد با اصول و ارزش‌های اخلاقی حاکم بر این کشور دانستند.

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است مردم خشمگین عراق پرچم همجنس‌گرا‌ها را به آتش کشیدند.

وزارت خارجه عراق: اقدام سفارتخانه‌های خارجی محکوم است

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان از سوی برخی سفارتخانه‌ها در بغداد آن را به‌شدت محکوم کرد و این اقدام را نقض اصول و ارزش‌های والای اخلاقی مورد احترام همه مذاهب الهی و همچنین مغایر با ارزشها، اخلاق، هنجار‌های اجتماعی عراق و تحریک احساسات و بازی با مفاهیم مقدس مذهب دانست.

هادی العامری: دولت فوراً سه سفیر منحرف اخلاقی را اخراج کند

«هادی العامری» رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح در واکنش به این اقدام موهن تأکید کرد که آنچه نمایندگی اتحادیه اروپا انجام داده و پرچم همجنس‌گرایان را برافراشته اقدامی توهین‌آمیز به عراق است.

وی افزود: برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان اقدامی غیرمنطقی و خلاف عرف، سنت‌ها و اخلاقیات جامعه عراق است.

وی از دولت خواست که فوراً در جهت اخراج سه سفیر منحرف اخلاقی که عراق آن‌ها را به‌عنوان نماینده کشورهایشان قبول ندارد، اقدام کند.

حکیم: سفارتخانه‌ها به چارچوب‌های دیپلماتیک احترام بگزارند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن محکومیت این اقدام گفت: اقدام برخی سفارتخانه‌ها در عراق به برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان افزون بر آنچه تعرض آشکار به آداب و رسوم و بی‌احترامی به هویت ملت عراق است شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیز هست؛ ماهی که همه ادیان برای آن احترام قائل‌اند.

وی تأکید کرد: ضمن محکوم کردن این رفتار زشت از این سفارتخانه‌ها می‌خواهیم که به چارچوب‌های دیپلماتیک میان کشور‌ها احترام بگزارند و از پروتکل‌های توافقی، به‌خصوص در آنچه به آسیب‌زدن به باور‌ها و آداب و رسوم کشور‌های میزبان مربوط می‌شود، خارج نشوند.

حزب الدعوه: این اقدام مبانی ارزشی ملت عراق را هدف قرار گرفته است

«حزب الدعوه» عراق در واکنش به برافراشته شدن پرچم همجنس‌گرایان در عراق تأکید کرد: ما اقدام غیراخلاقی و غیرمسئولانه نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان در خاک عراق را محکوم می‌کنیم. ما این اقدام را تعدی آشکار به ملت عراق و دین و ارزش‌های آن می‌دانیم. معتقدیم که این کار یک برنامه حساب‌شده و هدفمند علیه مبانی ارزشی ملت عراق بوده است و تبلیغ این رفتار منحرف را دنبال می‌کرده است، موضوعی که تمام ادیان آن را منع کرده‌اند.

حزب اسلامی عراق نیز در واکنش به این اقدام موهن اعلام کرد: برافراشته شدن پرچم همجنس‌گرایان آلوده کردن آسمان عراق و هویت اسلامی آن و نیز تحریک احساسات ملت ما است.

در پی موج گسترده محکومیت‌های داخلی و فشار افکار عمومی، اتحادیه اروپا مجبور شد خبر و تصویر برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان در مقر این اتحادیه در بغداد را از سایت رسمی خود و همچنین در فیس‌بوک و توئیتر حذف کند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار