کد خبر: 1003657
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
دولت چین از شرکت‌های عرضه کننده و تولیدکننده مواد غذایی خواست تا حجم تولید و انبار خود را با توجه به احتمال بدتر شدن اوضاع کرونا در جهان و اختلال در چرخه تامین مواد غذایی، افزایش دهند.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: دولت چین از شرکت‌های تولید و عرضه مواد غذایی خواست تا تولید و انبار دانه‌های روغنی و غلات را افزایش دهند. چرا که این نگرانی وجود دارد که این کشور با موج دوم شیوع کرونا مواجه شود.

وخیم‌تر شدن نرخ ابتلای به کرونا در جهان باعث شده که مقامات چینی نگران اختلال در چرخه تامین مواد غذایی، شوند.

منابع آگاه می‌گویند: بر اساس ابلاغیه وزارت بازرگانی چین، تمام شرکت‌های دولتی و خصوصی فعال در زمینه عرضه، تولید و فرآوری مواد غذایی ملزم شدند تا حجم تولید سویا، روغن سویا و ذرت خود را افزایش دهند.

بنا به گفته یکی از مقامات یک شرکت تولید محصولات غذایی در چین این احتمال وجود دارد که شاهد توقف عرضه برخی محصولات به خاطر شیوع کرونا باشیم.

به عنوان مثال ممکن است یک بندر که مبدا و مقصد ورود یا خروج مواد غذایی باشد، بسته شود.

نگرانی چینی‌ها از موج دوم کرونا/درخواست پکن از شرکت‌های غذایی برای افزایش تولید

وی گفت: دولت به ما اعلام کرده تا حجم انبار‌های خود را بالا ببریم و میزان عرضه را در سطحی بالاتر از میزان معمولی نگه داریم.

شرایط در برزیل خوب نیست. برزیل اصلی‌ترین تامین کننده سویا و یکی از تامین کنندگان گوشت چین است و شرایط ابتلا به کرونا در این کشور آمریکای لاتین حالا از اسپانیا و ایتالیا بدتر شده است.

یک منبع آگاه دیگر نیز گفت:‌وزارت بازرگانی چین با برخی شرکت‌های دولتی در روز سه شنبه جلسه‌ای را با موضوع تضمین عرضه مواد غذایی در سایه شیوع ویروس کرونا، برگزار کرده است.

وی گفت: مقامات چین نگران بدتر شدن اوضاع کرونا در آمریکای جنوبی است و تاثیر آن بر تامین غلات مورد نیاز این کشور هستند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار