کد خبر: 1003552
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
یک نماینده پارلمان عراق اعلام کرد بالگرد‌های ناشناس مدتی است در مناطق حضور تروریست‌های داعش فرود می‌آیند و به احتمال زیاد سلاح و تجهیزات به دست تروریست‌ها می‌رسانند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: همزمان با اعلام فراکسیون امنیت و دفاع مبنی بر اینکه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در آغاز مذاکرات با امریکایی‌ها از خارج شدن نیرو‌های امریکایی از عراق در اوایل ماه میلادی ژوئن (خرداد) خبر داده است، جاسم الجباره، عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هم از پرواز‌های ناشناس برای حمایت از تروریست‌های داعش در عراق خبر داد و از دولت خواست هرچه سریع‌تر برای پی بردن به ماهیت این هواپیما‌ها اقدام کند. وی گفت هلی‌برن هواپیما‌های باری و بالگرد‌های ویژه حمل تسلیحات و تجهیزات نظامی در مناطقی که تروریست‌های داعش در آن حضور دارند دیده شده که حتی با چشم غیر مسلح نیز قابل رؤیت بوده است. نماینده عراقی افزود: این پرواز‌ها مدتی است انجام می‌شود و مناطقی که دیده شده‌اند هر از گاهی مورد حمله هوایی ارتش قرار می‌گیرد و این یعنی تروریست‌های داعش در آنجا حضور داشته‌اند.

وی فرود مستمر هواپیما‌های ناشناس در مناطق مختلف عراق را یادآور حمایت از تروریست‌ها در سال ۲۰۱۴ و حوادثی که پس از آن رخ داد دانسته است و خواستار بررسی این موضوعات شد که کدام طرف غربی پشت پرده این اقدامات است و چه کسی تصمیم گرفته تروریست‌ها را مسلح کند. عضو فراکسیون امنیت و دفاع عراق از دولت جدید به ریاست مصطفی الکاظمی خواست هرچه سریع‌تر وارد عمل شود و به حضور تروریست‌ها در استان‌های صلاح‌الدین، موصل، تلعفر و دیاله و حمایت از آن‌ها با این بالگرد‌ها پایان دهد. کارشناسان امنیتی می‌گویند با توجه به تسلط امریکا بر فضای عراق کاملاً روشن است که هلی برن مذکور تحت نظارت و بلکه با عاملیت خود امریکایی‌ها انجام می‌شود. همچنین کاطع الرکابی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تداوم تحرکات تروریست‌های تکفیری در این کشور خبر داد. وی در این خصوص اعلام کرد: تروریست‌های تکفیری همچنان به داخل مرز‌های عراق سرازیر می‌شوند و این مسئله بسیار جای نگرانی دارد.

تداوم زد و خورد با داعش

همسو با همین تحولات دیروز یک منبع عراقی در پلیس نینوا از بازداشت سه فرمانده داعشی در موصل خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه‌نیوز، این منبع اعلام کرد، دستگاه اطلاعات پلیس نینوا سه فرمانده گروه تروریستی داعش را در موصل پس از جمع‌آوری اطلاعات دقیق بازداشت کرد. حشدالشعبی هم دیروز در بیانیه‌ای از مقابله با نفوذ قایق حامل نیرو‌های داعشی خبر داد و اعلام کرد، نیرو‌های تیپ هفتم این سازمان با نفوذ نیرو‌های داعشی در نزدیکی سد سامرا در استان صلاح‌الدین در شمال عراق مقابله و آن‌ها را وادار به فرار کردند. یک منبع امنیتی دیگر روز سه شنبه گزارش داد، ایست و بازرسی امنیتی در شهر الدجیل واقع در استان صلاح‌الدین مورد حملات تروریستی قرار گرفت و در اثر آن چندین تن کشته و زخمی شدند. سازمان حشدالشعبی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان دفع حملات تروریستی بقایای داعش به شمال استان دیالی چهار تن از نظامیان این سازمان کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار