کد خبر: 1001210
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
سینما‌آنلاین به «طلا» رسید
«طلا» دومین فیلم اکران آنلاین با قیمت بلیت ۱۵ هزار تومانی وارد سینما آنلاین شده و هنوز آمار رسمی از فروش این فیلم ارائه نشده است.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در حالی که علاقه‌مندان به سینما انتظار داشتند بعد از استقبال خوب از اکران آنلاین فیلم «خروج» فیلم قوی و مردم‌پسند دیگری از طریق سینما آنلاین اکران شود، فیلم سینمایی «طلا» ساخته پرویز شهبازی، به عنوان دومین فیلم از هفته گذشته اکران آنلاین شد. اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی فعلاً تنها راه بقای سینما شناخته می‌شود؛ راهی که برای موفقیت آن نیاز به فرهنگسازی است. این فرهنگسازی از یک سو با حمایت رسانه‌ای و از سوی دیگر با عرضه آثار مطرح سینما میسر خواهد بود، به نظر می‌رسد انتخاب فیلم سینمایی «طلا» به عنوان دومین فیلم اکران آنلاین، کمی با شرایط فرهنگ‌سازی برای سینما آنلاین فاصله دارد، هر چند شهبازی کارگردانی است که در میان سینمادوستان چهره‌ای شناخته شده است، ولی سینما آنلاین در این روز‌ها به فیلم‌هایی نیاز دارد که عامه مردم را به خود جلب کند. همان طور که فیلم «خروج» برای مردمی که سینمای حاتمی‌کیا را دوست داشتند باعث استقبال از سینما آنلاین شد، ادامه این روند نیز نیازمند فیلم‌هایی حداقل در رده «خروج» است.

فیلم طلا، محصول سال ۹۷ است، یعنی حتی فرصت دیده شدن در زمان باز بودن سینما‌ها را به دست نیاورده است. این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حاضر بود و موفقیتی به دست نیاورد. این فیلم اجتماعی می‌توانست زمانی که سینماآنلاین به ثبات رسیده اکران شود یا حتی مانند فیلم‌های هم رده، مستقیماً به شبکه نمایش خانگی برود، انتخاب آن برای دومین فیلم اکران آنلاین ریسک بزرگی به شمار می‌آید، البته در روز‌های اخیر عوامل این فیلم تلاش کرده‌اند از ظرفیت‌های تبلیغاتی خود در فضای مجازی برای ترغیب مردم به تماشای «طلا» استفاده کنند. رامبد جوان یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز با دعوت از مخاطبان برای تماشای قانونی «طلا» با انتشار ویدئویی از مردم خواست: «در ایام قرنطینه در خانه بمانید و با خرید اولین فیلم خصوصی اکران شده در سینمای آنلاین کمک کنید این صنعت شکل بگیرد و جلو رود.»

«طلا» به تهیه کنندگی مشترک رامبد جوان و محمد شایسته ساخته شده و در خلاصه داستان این درام اجتماعی آمده است: راهی برای پولدار شدن، خسته از نگاه تحقیرآمیز دور و بری‌ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ این‌ها دلایلی است که سه نفر را به هم وصل کرده تا یک کار و کاسبی راه بیندازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار