کد خبر: 1000955
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
موافقت امریکا با طرح صهیونیست‌ها برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی موجی از واکنش‌ها را در سراسر جهان به راه انداخته است و تشکیلات خودگردان این اقدام واشنگتن را کودتایی آشکار علیه روند صلح خاورمیانه خوانده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت امریکا با الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را رد و محکوم کرد. به گزارش روزنامه شرق‌الاوسط، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهار شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اظهارات سخنگوی وزارت خارجه امریکا در خصوص آمادگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای به رسمیت شناختن اقدامات اسرائیل در گسترش حاکمیتش بر کرانه باختری را به شدت محکوم می‌کنیم. تشکیلات خودگردان همچنین اعلام کرد، این اظهارات به مثابه تداوم جانبداری کامل امریکا از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های استعماری و توسعه‌طلبانه در اراضی اشغالی فلسطین است. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به ادعا‌های امریکا اعلام کرد: گویا کرانه باختری از دید جریان مسیحی صهیونیست حاکم در امریکا، یک مسئله داخلی اسرائیل است. این موضع امریکا عینیت‌بخشی به اظهارات پیشین مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا است که گفته بود «الحاق مناطق کرانه باختری مربوط به دولت اسرائیل است.»

به گزارش روزنامه الیوم‌السابع، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نسبت به خطر سیاست‌های رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و غور اردن هشدار داد. محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق نیز دیروز تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشی از اراضی اشغالی کرانه باختری به سرزمین‌های فلسطین اشغالی را غیرقانونی خواند. ماهر صلاح، یکی از مقامات ارشد جنبش حماس هم تأکید کرد که برخی نظام‌های عربی به هر شیوه‌ای به دنبال عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند، زیرا بقا و امنیت خود را در این کار می‌بینند.

موج واکنش‌های جهانی به طرح تل‌آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی درحالی است که مقامات واشنگتن اعلام کرده‌اند که آماده هستند از این طرح حمایت کنند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم اخیراً در سخنانی مدعی شد که واشنگتن تا دو ماه دیگر با این طرح موافقت خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار