کد خبر: 999874
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارت وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که آمریکایی‌ها حق تصمیم‌گیری درباره خاک فلسطین را ندارند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات دیروز «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا واکنش نشان داد و گفت که این کشور حق تصمیم گیری درباره اراضی فلسطین را ندارد.

وزیرخارجه آمریکا شب گذشته در ارتباط با الحاق اراضی فلسطین گفت که تصمیم‌گیری برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی به عهده رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری «معا»، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در این ارتباط گفت که آمریکا نمی‌تواند به تصمیم تل‌آویو درباره تصرف خاک فلسطین اعتبار قانونی ببخشد.

نبیل ابو ردینه در ادامه گفت که تصمیم الحاق اراضی فلسطین بر اساس نقشه‌هایی که واشنگتن و تل‌آویو آن‌ها را طراحی کرده‌اند و خود این نقشه‌ها جزئی از طرح موسوم به «معامله قرن» هستند.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند.

بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیاز‌هایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند، اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.

ابو ردینه در واکنش به اظهارت مایک پامپئو گفت که این فلسطینیان هستند که سرنوشت سرزمین خودشان را تعیین می‌کنند؛ سرزمینی به پایتختی قدش شرقی که بر روی آن کشور مستقل خود را به پا خواهند کرد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد که بدون احقاق حقوق ملت فلسطین هیچ امنیت و ثباتی وجود نخواهد داشت.

وی افزود، این اظهارات (پامپئو) نشان می‌دهد که آمریکا نمی‌تواند در هیچ گونه فرایند صلحی میان ما و تل‌آویو واسطه باشد. ابوردینه همچنین تأکید کرد این اظهارات همانند چراغ سبزی به تل‌آویو است تا عملیات‌های شهرک‌سازی و الحاق را در اراضی فلسطین ادامه دهد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان عنوان کرد که اظهارات مایک پامپئو نشانه خروج از تمام پروتکل‌ها، میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی است که در این صورت هیچ صلحی به وجود نخواهد آمد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان نیز در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات وزیرخارجه آمریکا ضمن محکوم کردن اظهارات پامپئو گفت، این اظهارات اعترافی است بر این مسئله که آمریکا در «جنایت الحاق کرانه باختری» دست دارد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان همچنین گفت که اظهارات مایک پامپئو با قطعنامه‌های بین‌المللی در تناقض است و بی‌توجهی آمریکا به نظام و مراجع بین‌المللی را نشان می‌دهد.

وزارت خارجه فلسطین در پایان از سازمان ملل متحد و جامعه بین‌الملل خواست که این اظهارات را مردود بشمارند و آن را نپذیرند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار