کد خبر: 998908
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: با دید سیاسی و بنگاه‌داری غربی نمی‌توان به همه خلأ‌ها پاسخ گفت و کشور را اداره کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش مهر، محسن رضایی روز پنج‌شنبه در یادمان شهدای هفتم تیر در جمع اعضای قرارگاه مردمی مدافعان سلامت با بیان اینکه جهاد همیشه در صحنه‌های نظامی نیست، بلکه بستر اصلی جهاد خدمت به مردم است، تصریح کرد: مدل مدیریت قرارگاهی، بسیج مردمی و فضای جهادی و کار برای خدا، چهار رکن مدیریت انقلابی و جهادی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تشکر می‌کنم از اینکه با همان روحیه جهادی و رزمندگی و به‌موقع به یاری مردم شتافتید. این کار خودش جهاد بزرگی است. جهاد همیشه در صحنه‌های نظامی نیست. بستر اصلی جهاد، خدمت به مردم است. از باند و فرودگاه خدمت به مردم است که می‌توانیم به آسمان پرواز کنیم. رئیس ستاد جهادی توانمندسازی محرومان کشور گفت: کار شما هم الگوی مبارزه با بیماری کرونا است و هم الگویی برای دوران پساکرونایی. بچه‌ها و یاران انقلاب در زندگی یاد گرفته‌اند که حال و آینده را با هم ببینند. هیچ وقت محدود به مسائل حال به تنهایی تکیه نکنید. حال و آینده را با هم ببینید.

رضایی ادامه داد: اگر غیر از این بود، سپاه با این عظمتش شکل نمی‌گرفت و بعد از جنگ همه به خانه‌هایشان می‌رفتند و اصلاً چیزی نمی‌ماند که برای آینده باشد. رزمندگان ما نه تنها در صحنه نبرد صدام را شکست دادند و سرزمین‌های اشغالی را آزاد کردند، بلکه آینده امنیت ملی ایران را نیز در صحنه نبرد رقم زدند.

وی اظهار داشت: اتفاقاً این کرونا فرصتی است که هم در رابطه با سلامت مردم و با این بیماری مبارزه کنیم و هم تلاش کنیم در رابطه با تولید الگو‌های پساکرونایی نوآوری‌هایی داشته باشیم که در جامعه الگوسازی کنند و آینده را بسازند. رضایی با تأکید بر استفاده و بهره‌برداری از فرصت‌ها گفت: الان مدت‌هاست سد آهنینی در مقابل زیاده‌خواهی‌های امریکا در ایران، درست شده است. یک فرصت بزرگی است که خدای متعال و رهبر انقلاب برای ما درست کرده‌اند، اما چقدر توانسته‌ایم از این سد آهنین نفوذناپذیر رهبری در برابر امریکا و غرب و تکنوکرات‌ها و لیبرال‌ها استفاده کنیم؟ معمولاً ایستادگی فرصت‌سازی می‌کند، ولی این مدیریت جهادی است که فرصت‌ها را به بهره‌برداری می‌رساند.

وی افزود: انقلاب از تهدید استبداد شاه، فرصت‌سازی و بهره‌برداری کرد. جمهوری اسلامی شکل گرفت و به سرنوشت انقلاب مشروطه دچار نشد. در جنگ هم بعثیون، بخش‌هایی از سرزمین ما را اشغال کردند و ما ضمن رفع این تهدید، امنیت را شکل دادیم. موشک‌های نقطه‌زن همان بهره‌برداری از فرصت‌های جنگ تحمیلی است.

رضایی اضافه کرد: ما باید روی ریل خودمان حرکت کنیم. روی مسیری که شهدا و امام شهدا و رهبری برای ما ترسیم کردند، روی نقشه راه خودمان حرکت کنیم. در این مسیر دو رکن اساسی داریم که انقلاب ما را سرآغاز عصر جدید در عالم می‌کند. یکی مردم هستند. مردمی کردن امور، از جنگ تا اقتصاد و سلامت. رکن دیگر، الهی کردن امور است. خدایی کردن اداره کشور است. اینکه کار برای خدا صورت بگیرد. این دو رکن را هر جا به کار بردیم، پیروزی‌های چشمگیری نصیبمان شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به فاجعه انسانی در کشور‌های غربی اشاره کرد و گفت: علت اینکه در نیویورک این فاجعه پدید آمده ناشی از این است که ارکان تمدن قدیم که فناوری و بنگاه‌داری بوده است، جواب نمی‌دهد. بنگاه‌های بیمارستانی و تخت‌های بیمارستانی شکست خوردند. تمدن غرب فناوری برجسته دارد، اما تکیه به این فناوری، عصر جدید را جوابگو نیست. مردم‌داری و تکیه به ذات مقدس پروردگار و کار برای خدا، اساس و پایه جمهوری اسلامی و جنگ بوده، چرا در اقتصاد و فرهنگ و سلامت و صنعت این اصول را پیاده نکنیم؟ ما با همین اصول در انقلاب و جنگ و اخیراً سلامت از فناوری در کنار این اصول استفاده کردیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار