کد خبر: 998756
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: احتمال آغاز فعالیت تمامی اصناف و مشاغل از اواخر اردیبهشت ماه امسال وجود دارد.

عباسعلی درستی  در گفت‌وگویی اظهار کرد: هنوز ابلاغیه خاصی در مورد چگونگی فعالیت اصناف در کشور صادر نشده و سایر اصناف نیز به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمالا از اردیبهشت ماه مجاز به فعالیت باشند و شرایط بیماری هم در این خصوص تاثیرگذار است.

وی از تحت کنترل بودن بیماری در زمان حاضر خبر داد و گفت: در صورت تغییر شرایط بیماری، ممکن است تصمیم دیگری گرفته شود؛ فعلا شرایط مجاز نشان می‌دهد که ممکن است تمامی صنوف تا پایان ماه آتی مجاز به فعالیت باشند.

درستی افزود: با شروع طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه در سراسر کشور برخی صنوف به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مشاغل پر خطر تا پایان فروردین ماه حق فعالیت ندارند، خاطرنشان کرد: در صورت تخلف از فعالیت این مشاغل جلوگیری می‌شود.

درستی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی با سازمان های متولی در این زمینه، گفت‌: استانداری، فرمانداری‌ها و اماکن، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیرات و بسیج مستضعفان و سپاه پاسداران، مرکز بهداشت استان را در اجرای این طرح، همراهی می‌کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و ضرورت‌ها در تمامی استان‌ها مقرر شده است که فقط بخش تولید  و کارگاه‌های تولیدی که کارگر دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال شوند.

درستی خاطرنشان کرد: برخی مشاغل مانند غذاهای بیرون بر با شرط اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود حق فعالیت خواهند داشت.

وی، افزود: بقیه صنوف تا پایان هفته فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه سلامت، کد بهداشتی را برای ادامه فعالیت دریافت کنند.

درستی گفت: صاحبان این مشاغل با دریافت کد، متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شوند، کارشناسان بهداشتی نیز با نظارت و هم از طریق اتحادیه‌ها این پروتکل‌ها را به اصناف و صاحبان مشاغل ابلاغ کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان شرقی گفت: برای بازرسی و ارزیابی این مراکز از بسیجیان نیز کمک گرفته‌ایم و طی روزهای آتی از تمامی این واحدها بازدید خواهیم کرد و آموزش، هشدار و اخطاریه‌های لازم نیز در  این خصوص داده خواهد شد.

درستی خاطرنشان کرد: گشت مشترک مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اماکن در مورد وضعیت ادامه فعالیت یا پلمب واحد صنفی تصمیم‌گیری کرده و واحد صنفی هر یک از صاحبان مشاغل و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر