کد خبر: 997843
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
فرمانده ناحیه بسیج امام رضا(ع) اصفهان :
سرهنگ پاسدار محمد رضایی گفت: بسیج برآمده از مردم و همواره در کنار آنان بوده است وبسیجیان شهر اصفهان تا پایان بحران کرونا نیز در کنار مردم حضور خواهند داشت.

به گزارش ناهید ایزدی خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، فرمانده ناحیه بسیج امام رضا(ع) اصفهان در نشست خبری  در جمع خبرنگاران تبیین برنامه‌های بسیج شهر اصفهان در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونااظهار داشت: فعالیت‌های بسیج از روزهای اول شیوع ویروس مطرح آغاز شد.

سرهنگ پاسدار محمد رضایی بیان کرد: وجه تمایز بسیج با دیگر ارگان‌ها این است که این نهاد در هر عرصه‌ای که نیاز نظام اسلامی باشد، با علم و آگاهی ورود پیدا می‌کند.

وی گفت: با توجه به اینکه حضور در این عرصه، اقدامی تخصصی است از همان ابتدا آموزش لازم توسط مجموعه‌های بهداشتی شهر آغاز و  بسیج در زمینه‌های بهداشتی، کمک به مجموعه‌های مردمی و فرهنگی شهر، امنیتی و انتظامی ورود پیدا کرد.

فرمانده ناحیه بسیج امام رضا(ع)  با اشاره به تلاش عده‌ای سودجو برای احتکار مایحتاج بهداشتی مردم در اولین روزهای شیوع کرونا ادامه داد: بسیجیان اصفهان با اشراف اطلاعاتی ۲۴۰ مکان را با هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و ابلاغ دستگاه قضایی بازرسی کردند و موفق به کشف ۴۰۰ هزار جُفت دستکش و پنج هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده شدند.

رضایی، ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی، معابر، مراکز شلوغ و منازل افراد بهبود یافته با هماهنگی مراکز بهداشت را از دیگر اقدامات بسیج اصفهان برشمرد و افزود: تا ۱۸ فروردین بالغ بر ۷۲ هزار نفر روز نیروی بسیجی در شهر اصفهان در قالب ۲۱۰ گروه جهادی ۱۰ تا ۱۵ نفره به گندزدایی و ضدعفونی این اماکن پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه غربالگری و ثبت‌نام شهروندان در سامانه سلامت از ۲۶ اسفند تا ۱۸ فروردین، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان توسط خواهران بسیجی به‌صورت سه شیفت نام‌نویسی و به‌صورت خود اظهار غربالگری شدند.

فرمانده ناحیه بسیج امام رضا(ع)، فعالیت‌ غربالگری با کمک نیروی انتظامی در ورودی‌های شهر را از دیگر برنامه‌های بسیجیان اصفهان برشمرد و اظهار داشت: این برنامه با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا  از هشتم تا ۲۰ فروردین به‌ویژه در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در ۱۶ نقطه شهر انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین بسیجیان شهر اصفهان در دو ناحیه امام صادق (ع) و امام رضا(ع) در راستای تامین‌ اقلام بهداشتی مورد نیاز تولید ماسک و لباس گان را در ۴۰ کارگاه خیاطی اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارند که تاکنون یک میلیون و ۵۰ هزار ماسک تولید شده است.

سرهنگ رضایی خاطرنشان کرد: تمام پروتکل‌های لازم از جمله بهداشت محیط، بهداشت تولیدکنندگان و ضدعفونی بعد از تولید توسط معاونت غذا و دارو در تولید این ماسک‌ها رعایت شده است.

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش، بروشور، مایع ضدعفونی کننده و مایع دستشویی در بین شهروندان توزیع و در برخی مناطق کمتر برخوردار به‌صورت رایگان‌ در اختیار افراد قرار گرفته است.

فرمانده ناحیه بسیج امام رضا(ع) با اشاره به تامین ۲۴ هزار بسته حمایتی ویژه افراد بی‌بضاعت و افرادی که به واسطه کرونا مشاغل خود را از دست داده اند، توسط استانداری و اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: شناسایی افراد نیازمند و توزیع ۲۳ هزار بسته حمایتی از ۱۴ تا ۲۱ فروردین در دستور کار بسیجیان نواحی امام رضا(ع) و امام صادق (ع) قرار گرفت و همچنین ناحیه بسیج امام حسین(ع) در جنوب شهر اصفهان نیز یک هزار بسته توزیع کرد.

وی یادآور شد: این بسته‌ها شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، دو عدد مرغ منجمد، یک بسته گوشت منجمد و یک عدد روغن است که با حفظ کرامت افراد در حال توزیع است.

وی گفت: بسیجیان در حوزه فضای مجازی پویش‌های مختلفی را راه‌اندازی و دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی را اطلاع رسانی و همچنین اذکار و ادعیه‌ها توصیه شده را منتشر کردند و با تولید محصولات و مسابقات فرهنگی برای سرگرم کردن و ارتقای معارف آحاد برای در خانه ماندن کوشیدند.

سرهنگ رضایی با اشاره به در پیش بودن اعیاد نیمه شعبان گفت: امسال با توجه به محدودیت‌ توزیع شربت و شیرینی و ایجاد تجمع در راستای دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه برنامه هایی با عنوان "ندای انتظار" در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس ۱۴ کاروان سرود و مولودی خوانی به‌صورت سیار در سطح شهر حضور یافته و در ۳۱۳ مسجد راس ساعت ۲۱ چهارشنبه شب ذکر "لبیک یا مهدی(عج)" سر می‌دهند و با همکاری‌ پایگاه‌های بسیج نسبت به نورافشانی و پخش ادعیه مهدوی اقدام خواهند کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار