کد خبر: 997816
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
مسعود بارزانی:
رئیس سابق منطقه کردستان عراق گفت که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اولین کسی بود که در روز‌های آغازین حمله داعش به عراق، به اربیل و نیرو‌های کُرد پیشمرگه کمک نظامی و تسلیحاتی کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «مسعود بارزانی» رئیس سابق منطقه کردستان و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق در گفتگو با شبکه سعودی و انگلیسی‌زبان «mbc»، به کمک‌های تسلیحاتی و نظامی ایران به اربیل و نقش ایران در مقابله با داعش در روز‌های اولیه حمله این گروه تروریستی به عراق اشاره کرد.

بارزانی گفت: «در روز‌های آغازین حمله داعش به عراق و نزدیک شدن تروریست‌ها به منطقه کردستان، شهید سلیمانی اولین کسی بود که با من تماس گرفت و برای کمک تسلیحاتی و نظامی به ما اعلام آمادگی کرد».

وی افزود: «سردار سلیمانی از من پرسید "آیا به چیزی نیاز دارید؟ "، من هم گفتم "در صورت امکان دوشکا و آرپی‌جی لازم داریم. "، صبح روز بعد ایران با هواپیما سلاح‌ها را برای ما ارسال کرد».

وی در ادامه گفت: تروریسم از قبل هم وجود داشت، اما داعش به‌عنوان یک پدیده عجیب توانست ظرف ۲۴ ساعت در امتداد هزار کیلومتر از مرز‌های ما مستقر شود، ولی ما هیچ امکاناتی نداشتیم، زیرا دولت اجازه نداد سلاح به دست ما برسد و متأسفانه آمریکا نیز در این باره با آن همراهی کرد.

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق درباره دلیل نفوذ داعش به خاک عراق تصریح کرد: سلطه داعش بر موصل به‌آسانی قابل پیش‎بینی نبود، اما ارتش عراق بر مبنای اصل وفاداری به کشور شکل نگرفته بود و به همین دلیل در برابر داعش عقب‌نشینی کرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار